Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: BroHesus - 08.12.2015, 11:43:36
-
Puoltaa jonkun verran ja varsinkin kiihdytyksissä saattaa mennä ojaan. Meinasin ens vuonna vaihtaa alatukivarret noihin skurvatin PU-malliin ja mitäs ois "pakko" vaihtaa samalla.
-
Puoltaa jonkun verran ja varsinkin kiihdytyksissä saattaa mennä ojaan. Meinasin ens vuonna vaihtaa alatukivarret noihin skurvatin PU-malliin ja mitäs ois "pakko" vaihtaa samalla.
Napapultti. Itse laitoin samalla vaihtoon alapallot. Noissa skruvatin tukivarsissa on sitten vaan etupusla uretaania.
-
Napapultti. Itse laitoin samalla vaihtoon alapallot. Noissa skruvatin tukivarsissa on sitten vaan etupusla uretaania.
Napapultit oon vasta uusinu eli niitä tuskin tarvii taas? Joo kysyinkin sitä asiakaspalvelusta mut eikös se taaimmainen yleensä kestä paremmin?
-
napapultit pitäs vaihtaa aina kun käyttää irti, ja mutu tietoa kuullut et skruvatin polypuslat hajoaa nopeasti. Taaimmainen kestää pidempään kyllä... täristääkö ali 100km/h tai yli? Täristääkö jarruttaessa? täristääkö kiihdyttäessä? tsekkaa nopeasti lampunkans etupuslan kunto, pää vaan eturenkaan etupuolelle ja ylös viistoon niin näkyy onko valuttanut öljyt pihalle/halki :)
-
Joo, napapultit pitäs vaihtaa aina avattaessa. Ja mahdollisia vikapaikkoja on tietenkin enemmän kuin nuo puslat, oman auton vaeltelu loppuu toivottavasti iskarien ja yläpäiden vaihtoon + suuntaukseen. T. Saman vaivan takia tukivarret vaihtanut.
-
Joo, napapultit pitäs vaihtaa aina avattaessa. Ja mahdollisia vikapaikkoja on tietenkin enemmän kuin nuo puslat, oman auton vaeltelu loppuu toivottavasti iskarien ja yläpäiden vaihtoon + suuntaukseen. T. Saman vaivan takia tukivarret vaihtanut.
Iskarit, yläpää sekä suuntaus tehty justiin ja tuota puoltamista oli myös ennen sitä remppaa.
-
napapultit pitäs vaihtaa aina kun käyttää irti, ja mutu tietoa kuullut et skruvatin polypuslat hajoaa nopeasti. Taaimmainen kestää pidempään kyllä... täristääkö ali 100km/h tai yli? Täristääkö jarruttaessa? täristääkö kiihdyttäessä? tsekkaa nopeasti lampunkans etupuslan kunto, pää vaan eturenkaan etupuolelle ja ylös viistoon niin näkyy onko valuttanut öljyt pihalle/halki :)
Ei täristä jarruttaessa eikä kiihdytäessä ja hyvin vähän tuossa 100km/h paikkeilla, mutta johtuu varmaan vanteista.
-
Älä laita niitä skruvatin tukivarsia. Ihan surkeat. 1,5v ja n.50tkm ja loppu. Tilaa uretaanipuslat powerflexit ja mahd. Sorvaa kiinnikkeet vanhoista. Tulee halvemmaksi ja kestää. Nippuun saa ihan normi vehkeillä.
-
Älä laita niitä skruvatin tukivarsia. Ihan surkeat. 1,5v ja n.50tkm ja loppu. Tilaa uretaanipuslat powerflexit ja mahd. Sorvaa kiinnikkeet vanhoista. Tulee halvemmaksi ja kestää. Nippuun saa ihan normi vehkeillä.
Aijaa...mitä nyt oon nähny kuvia ja tietoo nii tuo puslien vaihto vaikuttaa aika säätämiseltä niin mielluummin ottasin valmiin setin
-
Prässin kanssa helppo rasti. Jos ei iteltä löydy prässiä niin tuskin maksaa paljoa painaa puslat paikalleen jossain korjaamolla.
-
Mä tein niin että hommasin käytetyt tukivarret markkinapaikalta. Niihin Biliasta alkuperäiset takapuslat ja etummaiset Powerflexit. Mukava vaihtaa valmiit paketit.
Powerflexit ovat nyt hieman väljät n. 120tkm jälkeen ja uudet ovat odottamassa. Autossa on kuitenkin kohtuu kova alusta muutenkin ja parit ratapäivärääkkäykset ovat nähneet joten ei huono vajaan 60eur sijoitus nuo Powerflexit omasta mielestä.
-
Aijaa...mitä nyt oon nähny kuvia ja tietoo nii tuo puslien vaihto vaikuttaa aika säätämiseltä niin mielluummin ottasin valmiin setin
Tohotat vanhat puslat ja puukolla pois. Rautasahalla se vanha holkki poikki Tukivarren takimmaisesta puslasta. Etummainen jää paikoilleen.
Reippaasti rasvaa ja ruuvipenkissä puslat varteen kiinni. Sitten metallisisukset varsiin kiinni myös reippaasti rasvaten.
Muutama iso prikka ja hylsy ja ruuvipenkki jossa n.150mm avautuvat leuat.
Menee tosi kivuttomasti. Muistaa vain että ne etummaiset sisukset tulee olla kavennettu.
Hankalampi homma on saada pallonivel takaisin tukivarteen. Itekseen tallin lattialla ei tahdo onnistua. Kaveri avuksi ja pitkä vääntövarsi niin menee heittämällä.
-
Itsellä oli skruvatin etupuslat. Taisivag kestää puoli vuotta ja muutama kymmenen tuhatta. Toinen tippji pois ja toinen löhti oienellä vääntämisellä irti, kun vaihdoin uudet. En voi suositella, eikä auto ollut sen kummempi ajaa. Laitoin motonetin mayle hd:t. Jotkut powertechit ovat varmaan laadukkaammaat. Ja jos valuat askarrella niin mulla on ylimääräiset alatukivarret edullisesti. Laita privaa, jos kiinnostaa.
-
Kysytääs vielä, että mikä koira tässä tulee haudattuna jos ostaa: http://www.autonvaraosat24.fi/gates/7278038 kun vertaa esim. motonettiin niin siellä hinta on 190e. Onko tuossa pumpussa muovisiivekkeet oor what? Ens vuonna pitää tuokin remppa tehdä ja jos noin huokeeseen hintaan saa niin P>
-
Kysytääs vielä, että mikä koira tässä tulee haudattuna jos ostaa: http://www.autonvaraosat24.fi/gates/7278038 kun vertaa esim. motonettiin niin siellä hinta on 190e. Onko tuossa pumpussa muovisiivekkeet oor what? Ens vuonna pitää tuokin remppa tehdä ja jos noin huokeeseen hintaan saa niin P>
Lähinnä siis sitä, että tuolta varmaan uskaltaa tilata joko tuommosen gatesin tai Skf:n sarjan?
-
Tältä ne näyttää nyt
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/33199181/20150219_101724.jpg)
-
Saan auton ehkä nosturille niin meneekö tuo tukivarren ja alapallon vaihto nyt osapuilleen miten? ja onnistuuko vaihto
ilman, että irrottaa raidetangon päätä?
1. auto ylös, renkaat pois
2. napapultti irti, vetoakseli jonkun narun tms. varaan?
3. tukivarren etumaisen puslan kaksi pulttia irti
4. takapuslan läpipultti irti
5. alapallon kaksi pultti irti ja sit ottaa pois tukivarren alapallon kanssa?
6. Uusi tilalle...
edt. paljon tuohon kannattaa varata aikaa?
-
Ekaan 2h ja toiseen 20min. ;) Jykevä räikkäliina on hyvä olla saatavilla, sillä irtoaa alapallonivelestä hyvin. Puslien pultit vasta alapallonivelestä jälkeen. Rt-päätä ei tarvitaan irrotella. Miksu on tehnyt FAQiin hyvät ohjeet.