Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kaldonia1 - 09.12.2015, 15:56:56
-
Kaverini vaihtoi mulle S80 2,4 D vm. -03 automaattilaatikkoiseen autooni Mannolit pari viikkoa sitten.
Hän varoitteli kovasti, että ei ota vastuuta, jos tuollaisilla öljyillä jotain häikkää laatikkoon tulee.
Muutamat sadat kilometrit, ehkä 1.200-1.500 meni hemmetin hyvin: laatikko vaihtoi entistä pehmeämmin ja huomaamattomasti.
Nyt alkoi - tänään huomasin - outo vaiva.
Paikallaan ollessa vaihdettaessa P:ltä D:n kautta vapaalle auto nytkähtää. Sama jos vaihtaa D:ltä N:lle eli vapaalle.
Nytkähdys on aikamoinen.
Ikään kuin kytkin (jota automaatissa siis ei liene) ei irrottaisi kunnolla.
Mikä avuksi? Olen erityisen herkällä perstuntumalla ja korvalla ja kädellä seurannut autoani. Erityisesti sen jälkeen, kun autojani laittava kaveri varoitteli hänelle tuntemattomasta automaattilaatikkoöljystä.
Voiko syynä nytkähtelyyn olla vielä kylmä moottori ja jäykkä vaihteisto? Ulkona on tosin 5-6 astetta lämmintä.
-
Kyllä kai se auto on ennenkin ollut kylmänä ? Jos alko nyt nytkäyttämään -> mannoil ei vaan toimi
-
Kyllä kai se auto on ennenkin ollut kylmänä ? Jos alko nyt nytkäyttämään -> mannoil ei vaan toimi
Jos nytke jatkuu tai pahenee, niin olisiko viisainta kaivaa vaan nöyrästi kuvettaan ja heti ja vaihtaa kunnon Mobilin atf:ät? Vai kuinka?
Se on todettava, että autolla on nyt ajettu 372 tkm ja sitä on huollettu säännöllisesti. Autoa on pidetty hyvin ja sillä on ollut vain yksi omistaja ennen minua. Täydellinen huoltokirja löytyy.
-
Itse ajanu tolla öljyllä yli 200tkm yhteensä ja mitään ongelmia ollu. Samoin 4:lle työkaverillekkin laittanu ja ei ongelmia. Oliko vanhoilla öljyillä ajettu paljon? Ja onko varmasti oikea määrä öljyä?
-
Noilla kilsoilla venttiilikoneisto on jo väljä, nytkäykset tulee sieltä. Väärä öljy sitten pahentaa oireita (näköjään reippaasti) . Eipä siinä muuta taida olla kun vaihtaa uudelleen, tulipa huuhdeltua liat pois ....
-
Kuluneesta venttiilikoneistosta tuo tulee, mutta oman kokemukseni mukaan öljynvaihdolla sitä ei saa parannettua eikä myöskään huononnettua.
Venttiilipöydän rempalla toi paranee. Touhutonni tai pari.
Tai sitten tekee kuten minä eli opettelee elämään tuon kanssa.
-
Itsellä on 670tkm ja 495tkm ajetut ja kumpikaan ei nykäise mitenkään ja toimii hienosti. Kummassakin originel vaihteistot yms.luulisin et likaa vaan lähteny liikenteeseen.
-
Itsellä on 670tkm ja 495tkm ajetut ja kumpikaan ei nykäise mitenkään ja toimii hienosti. Kummassakin originel vaihteistot yms.luulisin et likaa vaan lähteny liikenteeseen.
Auton automaattiöljyt on vaihdettu 80, 240, 308 ja nyt 371 tkm:n kohdalla. Kaksi viimeisintä vaihtoa minun omistuksessani.
Nytkähdys ei ole iso, mutta selvästi tunnistettavissa.
-
Kuluneesta venttiilikoneistosta tuo tulee, mutta oman kokemukseni mukaan öljynvaihdolla sitä ei saa parannettua eikä myöskään huononnettua.
Venttiilipöydän rempalla toi paranee. Touhutonni tai pari.
Tai sitten tekee kuten minä eli opettelee elämään tuon kanssa.
Jos aski vaan kestää, niin toki opin elämään pienen nytkähdyksen kanssa. Vaihdan vaikka harvemmin... 8) 8)
Liekö tuo venttiilipöydän remppa jo ovella? Vai kuinka? Nytkähdys ei ole hirmuinen tärähdys, vaan pieni voiman tai lähtemisen tunne.
Ikään kuin veto olisi hetken päällä, vaikka ei vielä pitäisi.
Onko vaarallinenkin vika? Vai ominaisuus?
-
Voihan sitä vielä kokeilla toisilla öljyillä jos sattuis toimimaan. Omissa ollu lique molyn, teboilin ja mannolin öljyä. Hyvin näillä on toiminu.
-
Voiko venttiilikoneistolle tehdä jotain muut kuin Volvo-liikkeiden asentajat?
Mulla on paha aavistus, että jos tuollaiseen remppaan joutuu menemään, niin se vie euroja, hermoja ja perheonnen.
Sopivasti tuli harmia juuri jouluksi.
Toivottavasti kyseessä ei ole semmoinen homma, joka pahenee kovin nopeasti. Siis jos ei aivan heti aja Siniselle. :-[ :-[
-
Mulla nytkähtää P:ltä D:lle vaihtaessa ja on tehny sitä auton ostosta asti. Lähes joka kerta nytkähtää parkista lähtiessä, paitsi mäessä harvoin. D:ltä pois vaihtaessa ei nytkähtele.
Ostaessa oli vajaa 230 ja nyt 285tkm mittarissa. Vaihtaa nätisti, niin en ole huolestunut ja elän uskossa, että tuo johtuis jostain tukikumista. Öljyt vaihdettu ekan kerran muistaakseni 80, toisen kerran x ja kolmas siinä 230 kohdilla.
-
Volvolla taitavat vaan vaihtaa koko laatikon. Ulkomailta saa venttiilipöytää sopivasti ja moni liike sen osaa vaihtaa. Ei sitä heti tarvitse korjata. Kannattaa kerran kokeilla huuhdella laatikko jos sattuis alkaa vielä toimimaan.
-
Jospa se on aina tehnytkin noin ja nyt vasta kiinnitit huomion asiaan.. ;)
Sen verran oon näitten kans pelannu että uskallan väittää jotta vika ei ole öljyssä. Kunhan luokitukset täyttyy niin merkillä ei juurikaan ole vaikutusta, ei ne niin eri resepteillä niitä kuitenkaan tee ja Mobilillakaan ei oo omaa öljylähdettä :)
Öljyn vaihdolla harvoin korjaantuu rikkinäinen vaihteisto ;)
-
Jospa se on aina tehnytkin noin ja nyt vasta kiinnitit huomion asiaan.. ;)
Sen verran oon näitten kans pelannu että uskallan väittää jotta vika ei ole öljyssä. Kunhan luokitukset täyttyy niin merkillä ei juurikaan ole vaikutusta, ei ne niin eri resepteillä niitä kuitenkaan tee ja Mobilillakaan ei oo omaa öljylähdettä :)
Öljyn vaihdolla harvoin korjaantuu rikkinäinen vaihteisto ;)
KIITOS!
Tuota vähän arvelinkin - että on se voinut hieman nytkähtää jo aiemmin ja nyt vahdin ihan haukkana ettei vaan mitään ilmaantuisi.
Mielestäni vaihteisto ei ole rikkinäinen, ei sinnepäinkään. Mutta huolestuttaa kumminkin tuollainen.
-
KIITOS!
Tuota vähän arvelinkin - että on se voinut hieman nytkähtää jo aiemmin ja nyt vahdin ihan haukkana ettei vaan mitään ilmaantuisi.
Mielestäni vaihteisto ei ole rikkinäinen, ei sinnepäinkään. Mutta huolestuttaa kumminkin tuollainen.
Mulla on S60 vaihteisto ollut tuollainen noin viisi vuotta. Lakkasin huolestumasta noin neljä vuotta sitten. :D
-
Mulla on S60 vaihteisto ollut tuollainen noin viisi vuotta. Lakkasin huolestumasta noin neljä vuotta sitten. :D
Hyvä tietää!
Minä kun olen innokas Volvoilija, vaikka hihat ja käämit välillä lämpeneekin mittarivalojen joutavanpäiväiseen vilkkumiseen ja pieniin nytkähdyksiin.
Ajattelin vakavissani ajaa tällä autolla vähintään 500 tai jopa 600 tkm täyteen. Nyt kyllä vähän mietityttää, vaikka on kyllä hyvin pidetty Volle.
-
Minullakin tekee tuota nytkäytystä. Välillä rajummin ja välillä kevyemmin. Olen jo hieman tottunut siihen ja sitä osaa odottaa tietyissä tilanteissa, mutta joskus se tuntuu kyllä pahalta ja tekee mieli irvistää.
Joku kertoi että aikaa myöden jotkut laatikon sisäiset puslat saattavat ottaa liikaa kipeää tuosta jumppaamisesta mutta mene ja tiedä..?
-
Pakko kysyä vielä, että miten hartaasti ja huolellisesti hoidettuja ovat nuo 550-600 ja jopa 640 tkm ajetut automaatti-Volvot?
Niitä on myynnissä aina silloin tällöin. Joko niissä on toinen tai kolmas laatikko menossa? >:( >:(
-
Pakko kysyä vielä, että miten hartaasti ja huolellisesti hoidettuja ovat nuo 550-600 ja jopa 640 tkm ajetut automaatti-Volvot?
Niitä on myynnissä aina silloin tällöin. Joko niissä on toinen tai kolmas laatikko menossa? >:( >:(
Osassa laatikko vaihdettu noilla kilometreillä, mutta varmasti on alkuperäisellä laatikolla oleviakin. Huoltaa niitä on tarvinnut, ja käyttö ratkaisee kanssa paljon (lisää tähän perinteinen maakunta vs. kaupunkitaksivertaus).
Nostamalla jarrua ennen vaihteen päälle jysähtämistä pääsee pehmeästi liikkeelle. ;)
-
Moro! Heitänpä maallikon ajatuksen, kun omakin vankkuri on alkanut nytkähdellä.
Vähän taustaa: 67 tkm oli mittarissa, kun auton ostin. Silloin ei (yllätys) ollut mitään nykejä missään. Olen ajanut aika reippaalla kädellä kiihdytysten osalta ja tuossa moottorissa kun on kohtuullisesti vääntöä, niin se ainakin varmasti aiheuttaa myös mekaanista rasitusta sinne ja tänne. Noin 120 tkm kohdalla alkoi tässäkin keskustelussa mainittu nykiminen ja moottoritilassa hetken pyörittyäni totesin ainakin moottorin ylätuen kumin revenneen kokonaan irti. Tein siihen sikaliimapaikkauksen, jonka jälkeen nykiminen vähentyi selvästi, muttei ihan kokonaan poistunut.
Sitten öljyistä: Tuossa 140 tkm kohdalla totesin, että nyt on viimeinen hetki vaihtaa liemet laatikkoon. Sillä subjektiivisesti arvioiden on ollut vaikutusta vaihtamisen sujuvuuteen jne, mutta nykimiseen en usko sen vaikuttaaneen ollenkaan tai hyvin hyvin vähän.
Voisiko nykiminen johtua siis väljistä osista edellä mainittuu tapaan?
-
Minä ajan rauhallisesti. Maantienopeuksilla 85-90 km/h ja moottoriteillä 125-130 km/h tasaista ja vakaata menoa.
En todellakaan revittele.
Auto vaihtaa ajossa tosi huomaamattomasti ja joustavasti, ei siinä mitään. Tänä aamuna ei muuten nykinyt lainkaan, kun pyöritin paikallaan 4 minuuttia ja ulkona oli 1 aste lämmintä.
Seurattava kuitenkin on. 8) 8)
-
Vielä luultavasti turha neuvo mutta tarkastaisin öljytason uudestaan, on joskus vuotanutkin öljynvaihdon jälkeen.
-
Pitkään miettineenä automaattilaatikoiden huoltoja, tehdäkkö itse tai kaveri vai viedäkkö liikkeeseen tehtäväksi.
Lopputuloksena käytän nuo liikkeessä jossa on öljynvaihtokone.
Vanhan öljyn sekaan laitetaan pesuaine, joka irroittaa pinttymiä ja tasoittaa/kiillottaa pintoja.
Huuhteluvaihto maksaa noin 90e + 10e pesuaine + öljyt.
Käsipelillä sitä öljyäkin kuluu enemmän kuin koneella..
Muut tekee tosin miten lystää, mutta sanompahan vain, ettei tuo öljynvaihto ole hinnalla kirottu.
Varsinkin jos on tarkoitus ajaa paljon niin ihan väärä paikka säästää.
-
Itse vaihdan 60tkm välein ja huuhtelen läpi 20 litraa varmuuden vuoksi. Eli noin 8kk välein tulee vaihdettua.
-
Itse vaihdan 60tkm välein ja huuhtelen läpi 20 litraa varmuuden vuoksi. Eli noin 8kk välein tulee vaihdettua.
Vähän överiks menee omasta mielestäni jo 20litralla, kun tummat vaihteistoöljytkin saa jo alle kympillä ihan kirkkaaksi.
-
Jos 57€ maksaa öljyt ni turhaa sitä kursailee :)
-
Jos 57€ maksaa öljyt ni turhaa sitä kursailee :)
Tuota minäkin ajattelin - ainakin aluksi.
Tänään ei juuri nykinyt eikä temponut. Liekö eroja päivien välillä joko autolla tai kuskilla? Tai molemmilla?? 8) 8)
-
Itsellä 452tkm ajettu tomaatti d5, alkuperäsellä askilla, viimesyksynä vaihdoin venttiilikoneiston itse, 800e makso suomessa. Toimii ja kukkuu, kilometrejä niellen :)
-
Itsellä 452tkm ajettu tomaatti d5, alkuperäsellä askilla, viimesyksynä vaihdoin venttiilikoneiston itse, 800e makso suomessa. Toimii ja kukkuu, kilometrejä niellen :)
Onko tuo automaattiaskin venttiilikoneiston vika tai nopea (?!) kuluminen yleistä AW-vaihteistoissa ja nimenomaan Volvoissa?
Onko kyseessä ominaisuus, koska tärkeänä pidettyä suodatinta ei AW:ssa ole.
Onko syytä vaihtaa auto manuaaliin, jos meinaa ajaa yhtään pitempään ilman tuhansien eurojen kuluja ja hermoilua?
Pari oikeasti todellista automiestä varoitteli jo vuosia vuosia sitten, että älä helevetissä osta Volvoa automaattina, niillä ei tee mitään!
No siinä ja siinä ollaan: auto ollut loistava ajaa, mutta huolia ja murheita on kyllä ollut todella paljon enemmän kuin vm. -98 V70 TDI-koneisella edeltäjällä. Se oli manuaali ja muistaakseni 505 tkm takana kun myin. Upea peli! 8) 8)
-
Manuaalissa, sitten kaksoismassapyörä +kytkimen vaihdot. Kyllä nekin maksaa. ::) :hello:
-
Manuaalissa, sitten kaksoismassapyörä +kytkimen vaihdot. Kyllä nekin maksaa. ::) :hello:
Totta.
Mainitulla V70 vm. -98 TDI:llä oli muuten ajettu tuo 505 tkm eikä kytkimelle oltu tehty mitään!
Jotkut mallit ja jotkut yksilöt ne vaan kestää.
Toiveet ovat korkealla myös nykyisen S80:n kohdalla. Kyllä se tästä eteenpäin menee - muutenkin kuin nytkähdellen. 8) 8)
-
50 tkm on oma V70 nykinyt ( neloselle vaihto). Ei ole mannoilit parantaneet tai huonontaneetkaan tilannetta. Tosin vasta 10 tkm olleet sisällä. Saa nähdä kauanko jaksaa nykiä.
-
50 tkm on oma V70 nykinyt ( neloselle vaihto). Ei ole mannoilit parantaneet tai huonontaneetkaan tilannetta. Tosin vasta 10 tkm olleet sisällä. Saa nähdä kauanko jaksaa nykiä.
Ahaa.
Minkä verran autollasi on ajettu?
Mulla oli tänään taas vaihteeksi lähes nykimätön päivä. Mistähän tietäisi semmoisen mediumnykäisyn määrän ja miltä vaihteelta mille siirryttäessä?
-
Itsellä 452tkm ajettu tomaatti d5, alkuperäsellä askilla, viimesyksynä vaihdoin venttiilikoneiston itse, 800e makso suomessa. Toimii ja kukkuu, kilometrejä niellen :)
Mistä muuten hommasit tuon venttiilikonteiston? Oliko se uusi vai kunnostettu käytetty?
-
Totta.
Mainitulla V70 vm. -98 TDI:llä oli muuten ajettu tuo 505 tkm eikä kytkimelle oltu tehty mitään!
Jotkut mallit ja jotkut yksilöt ne vaan kestää.
Toiveet ovat korkealla myös nykyisen S80:n kohdalla. Kyllä se tästä eteenpäin menee - muutenkin kuin nytkähdellen. 8) 8)
No hei, ei noita tinalohkoja voi edes samana päivänä verrata kunkkumoottoriin ;) Puhumattakaan Japanin kuminauhalaatikoista verrattuna kunnon manuaaliin.
1-koppa TDI ja manuaali on kyllä aika luotettava peli kaikin puolin.
Asiaan, turha hermoilu pois ja annat mennä vaan autollas jos kerran pelaa niin kuin kirjoitusten perusteella olettaa vois.
-
Jos tässä rupeaa manuaalia tosissaan katselemaan, niin uskaltaako Virosta (?!) tuotua Vollea edes harkita?
Olisi jo 35 tkm ajettuna tuotu ja sitten ollut vain yhdellä täällä Suomessa. Nyt mittarissa on muistaakseni 277 tkm ja auto vuodelta 2004.
Voi ihme tätä kroonista autokuumetta! >:( >:(
-
Ahaa.
Minkä verran autollasi on ajettu?
Mulla oli tänään taas vaihteeksi lähes nykimätön päivä. Mistähän tietäisi semmoisen mediumnykäisyn määrän ja miltä vaihteelta mille siirryttäessä?
450 tkm pyörähti mittariin äskettäin. Saksasta tuotu.
-
Näihin öljyihin vielä sen verran että eikö sitä pääse paljon helpommalla kun laittaa laatikkoon mikä suosituksena on, eipähän tarvi arpoa johtuuko mikäkin oire öljyistä. Itsellä laatikko kylmänä nykäisee P -> D:lle laittaessa, kuumana tuota oiretta ei ole, muuten toimii ok ja öljyt on suosituksen mukaiset. Tuon nykäisyn kanssa on oppinut elämään ja laatikkolle en mitään tee niin kauan kuin muuten toimii, öljyjä tietty joskus vaihtaen :)
-
Tuo Mannol on suosituksen mukaista (luokituksen JWS 3309 täyttävää).
-
Kai se sitten ok öljy on. Tulee mieleen tuosta öljy merkistä manoil, aikoinaan Nilsiän öljy sheikki :2funny:
-
Mannol luokittelisin ns. biltema laaduksi.
Moottoriöljyssä ei huomattavaa eroa Mapco :n vastaavaan. Molemmat oli vaihdettava 5-7tkm välein. Normaali vaihtoväli castrolilla tai mobililla 15tkm.
Tuntu vähän turhan tiehälle vaihtovälille, varmaan sopivampaa johonki romuun joka syö öljyä :D
Jos tuolle epäsäännöllisen säännölliselle nykäisylle haluat jotain järkevää tehdä, niin RVS tuotteita sopii kokeilla.
http://www.rvs.fi/products/page13.html
Itse ajattelin keväällä kokeilla vanhempaan zf lootaan onko vaikutusta, alkaa olemaan kyllä vähän väljä loota muutenkin..
-
Tuolla RSV.n sivuilla kyllä puhutaan aineen lisäämisestä uuteen tai melkein uuteen (max 40tkm) laatikkoon. Vanhoihin jo väljiin menee rahat hukkaan ?
-
Vidalla lootan opetusmoodissa sain omastani R-N-D lievän nykäyksen pois kokonaan. Kuluneisuutta kait kompensoidaan tuossa em. tapauksessa.
-
Mistä muuten hommasit tuon venttiilikonteiston? Oliko se uusi vai kunnostettu käytetty?
ESP autotranssilta huittisista tilasin, uusi, 799 muistaakseni oli.
Muutamaa johtoa piti jatkaa, kun on ns päivitetty pöytä, solenoidit eri asennoissa.... kuulemma sitä kuluneisuus ongelmaa kompensoimaan. Uusi koneisto paikalleen, ja eräällä foorumin tyypillä käytin opetuttamassa VIDAlla vaihteet uusiksi. Kiitoksia vielä Hangon kaverille!
-
ESP autotranssilta huittisista tilasin, uusi, 799 muistaakseni oli.
Muutamaa johtoa piti jatkaa, kun on ns päivitetty pöytä, solenoidit eri asennoissa.... kuulemma sitä kuluneisuus ongelmaa kompensoimaan. Uusi koneisto paikalleen, ja eräällä foorumin tyypillä käytin opetuttamassa VIDAlla vaihteet uusiksi. Kiitoksia vielä Hangon kaverille!
Kiitos tiedoista.
Mulla on nykäisy lähes kadonnut - ihme kyllä.
Toki automaatti aina pikkuisen nytkähtää, kun vaihtaa paikallaan R:n ja D:n välillä. Mutta ei paljon, jos kaikki on OK.
Taisin selvitä säikähdyksellä. Mutta seurata pitää ja vaihtaa Mannolit vaikka 30-40 tkm:n välein! 8) 8)
-
Mulla kans sillo se nytkähtely parani kylmemmillä keleillä, ens siis mitenkään halua pelotella, mutta itsellä siitä pienestä nytkähdyksestä 15 tkm eteenpäin pamautti jo aikalailla.
-
Mulla kans sillo se nytkähtely parani kylmemmillä keleillä, ens siis mitenkään halua pelotella, mutta itsellä siitä pienestä nytkähdyksestä 15 tkm eteenpäin pamautti jo aikalailla.
Millaisia pamauksia oli ennenkuin rupesit venttiilikoneiston vaihtohommiin?
Tänään ei jurahdellut yhtään, samoin jo monta päivää on mennyt ilman nytkähdyksiä. Eilen autojani laittava kaverini sanoi, että automaatti nytkähtää tai loksahtaa hieman aina. Hän arveli ihan autoa kokeilematta, että ei mitään hätää.
-
Varmaan vaan menny likaa öljyn vaihdon jälkeen ja siksi rytkyttäny. Ei varmaan tekis pahaa uudestaan vielä vaihtaa öljyt
-
Varmaan vaan menny likaa öljyn vaihdon jälkeen ja siksi rytkyttäny. Ei varmaan tekis pahaa uudestaan vielä vaihtaa öljyt
OK.
Luuletko, että kannattaisi vaihtaa öljyt, vaikka nykyisin vaihtaa ajossa todella pehmeästi eikä rytkyttele noissa liikkeellelähdön vaihteluissa?
Mulla on pian katsastushuolto samalla kaverilla ja Mannolia vielä puoli pönttöä jäljellä. Hmm, harkitaan!
-
Jaa öljyissä eroa vai. Itelle vaihdatin toissa talvena tomaattiin Castrolin litkut. V70 AWD -03, tänään 398000 km. Ja eikun aina vaihtaessa luistamaan. Parin viikon perästä vaihdoin Mobilit. Taas pelittää.
-
Mulla rupes se P--->D rytkäyttämää aikalailla, ja siinä oli se 3 sek viive. Ja taajamassa jos laitoit jossain 50 vauhdissa cruisen päälle, laatikko putos vapaalle ja kierrokset nous johonki 3000 ja sit löi väkisin päälle vaihteen. Tuli pelko että kohta jos ei jiku antaudu niin ei sit ikinä. Sieltähän ne jotkut puslat ja holkit kuluu jos kovin nytkähtelee.
-
Mulla rupes se P--->D rytkäyttämää aikalailla, ja siinä oli se 3 sek viive. Ja taajamassa jos laitoit jossain 50 vauhdissa cruisen päälle, laatikko putos vapaalle ja kierrokset nous johonki 3000 ja sit löi väkisin päälle vaihteen. Tuli pelko että kohta jos ei jiku antaudu niin ei sit ikinä. Sieltähän ne jotkut puslat ja holkit kuluu jos kovin nytkähtelee.
Ei mulla ole mitään tuollaista ollut, ei lähellekään.
Nyt taas vaihtaa niin pehmeästi niin ajaessa kuin liikkeellelähdettäessä, että olen jo melkein unohtanut aiheen. 8)
Silti kyllä harkitsen seuraavaa vaihtoa vakavasti Sinisellä ja siellä puolituttujen tekemällä 270,- egen huuhteluvaihtotarjouksella. :pomo: :pomo:
-
Juuri laitoin mannolit v70-08 ja todella mukavasti toimii
-
Nyt kun viimeisimmästä viestistä on yli 8kk aikaa, niin vieläkö uskallatte suositella Mannol atf:fää vai kannattaako suosiolla pysyä Mobil tms. merkkiöljyissä?
Pisti silmään tämä Mannol-öljy googletellessa kun itsellä olisi kanssa öljynvaihto jossain vaiheessa edessä(entinen omistaja vaihtanut lootaöljyt ~60tkm välein ja nyt öljyillä ajettu 50tkm, ajattelin jatkaa samaa huoltoväliä)
-
Autollani on nyt ajettu reilut 390 tkm ja muistaakseni lähes 20 tkm Mannol-vaihdosta.
Hyvin pelittää!
Olen tosin itse sairastanut vakavasti pitkään enkä ole täällä pyörinyt. Huhtikuun 2016 puolivälin jälkeen en ole saanut autolla ajaa enkä tiedä milloin taas pääsen itse rattiin. Auto kyllä toimii iltojeni valon ja aamujeni auringon ajamana näpäkästi.
-
Omaan -06 V70 volvoon vaihdoin mannol merkin öljyt 30tkm sitten huuhtelemalla lootaan ja pelittää loistavasti autolla nyt ajettu kaikkiaan 420tkm hyvä öljy se vaan on
-
Viikko sitten laitoin kaverin v70 ja omaan xc90 mannolit, hyvin toimii. Samoin mutsin 940:seen laitoin mannolit mut tietenkin siihen sopivat.