Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikkoh - 13.12.2015, 12:10:58
-
Kytkinkopasta näyttäisi vuotaneen nestettä. Diagnoosi ja korjausehdotus? :idiot2:
(http://s22.postimg.org/9mablppr1/WP_20151213_004.jpg) (http://postimg.org/image/9mablppr1/)
(http://s22.postimg.org/ytl7lysv1/WP_20151213_007.jpg) (http://postimg.org/image/ytl7lysv1/)
-
Työsylinteri päästänyt nesteet pihalle. Vaihdelaatikkoa irti ja uutta työsylinteriä
-
Paljonko on Volvollasi ajettu?
-
Volvon mittarissa on reilut 260 tkm. Hyvässä kunnossa on auto. Millä kilometrilukemilla työsylinteriä olette joutuneet vaihtamaan?
Jonkun ohjeen mukaan kytkinremontin yhteydessä olisi syytä aina vaihtaa. Tässä autossa kytkin on kyllä vielä täysin iskussa eikä massavauhtipyöräkään anna mitään merkkejä kulumisesta.
Mikä muuten on työsylinterin varaosanumero?
-
Mikä muuten on työsylinterin varaosanumero?
https://www.skruvat.fi/Slavcylinder-koppling-P11795.aspx
-
Onko tietoa, paljonko tähän työsylinterin vaihtoon pitäisi ensikertalaisen varata aikaa?
Käytössä on pylväsnosturi ja vaihdelaatikkotunkki. Tarviiko jotain volvon erikoistyökaluja?
-
Heittäisin, että 10-12 h. Koko apurunko on purettava pois ynnä muuta pientä. Tuolla kytkinremontti-topicissa (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.180) on jonkin verran asiasta keskusteltu.
-
Onko tietoa, paljonko tähän työsylinterin vaihtoon pitäisi ensikertalaisen varata aikaa?
Käytössä on pylväsnosturi ja vaihdelaatikkotunkki. Tarviiko jotain volvon erikoistyökaluja?
Ajan kanssa tehtiin viimeviikosta omaan volvoon kytkinremppa, laskin että kokonais aika jota hommaan meni, reilut 10h. Oikeat työkalut kun löytyy niin tuon homman pystyy päivässä tekemään, jos ei ihmeempiä taukoja pitele. Mitään erikoistyökaluja tuskin tarvitset, jos vaan sylinterin vaihtaa.
-
Aikaa työsylinterin vaihtoon kului ensikertalaiselta pari päivää. Kunnon ruokatauot ja kahvitauot mukaan luettuna.
Apurunkoa en poistanut kokonaan vaan laskin vaihdelaatikon puoleisesta päästä n. 15 cm.
Työsylinterin sai irrotettua ja uuden laitettua tilalle, kun irroitti vaihdelaatikon ja veti sen apurungon päälle siten, että tuli riittävästi tilaa moottorin ja vaihdelaatikon väliin.
Tämä oli hyvä opettelua, että kun pääsee jossain vaiheessa vaihtamaan koko kytkimen.
Tässä kuva hajonneesta työsylinteristä/painelaakerista:
(http://s24.postimg.org/4iucrua69/WP_20151218_003.jpg) (http://postimg.org/image/4iucrua69/)