Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: valiantti - 11.07.2011, 11:22:56
-
Moro!
Auto on Volvo 940 -93 b230fd\m47. 502000.
Kyselisin, että missä vois olla vika, kun ei ota kierroksia sitten alkuunkaan. Lähtee hyvin käyntiin, mutta käy todella pienillä kierroksilla. Kaasua kun antaa niin ei nouse kierrokset kuin vähä 900 päälle. Sitten sammuu, tai röpeltää.
Auto oli iskussa ennen kytkinremonttia. Remontin johdosta seisoi useita viikkoja, kun tuli rauhassa tehtyä vähän kerrallaan.
Mitään vikakoodia ei anna. lambdan, tai imm:n johdon irrotus ei muuta käyntiä Ykk-anturi tuli putsailtua sähköosien kontaktisprayllä. Ei ollutkaan kovin likanen, eikä oo sitä ennen tarvinnu vaihtaa\putsata.
Pakoputkee en irrottanut kytkinremontin ajaksi. Kattelinkin tossa, jos ois joutunu väännölle ja nyt vuotoo jostain laipan saumasta, tai pakosarjan tiivisteestä, mutta en havainnut. Vuotoa on vasta kat:en jälkeen olevasta liitoksessa, joka on hieman vuotanut aikasemminkin.
Imm:n otin n.äkyville, mutta en yhtään tiedä paljonko siellä niitä lankoja pitäs olla. ilmanputsarin puoleisesta päästä kun katseli niin näky hopeen väristä lankaa piikkeinä useimmasta kohtaa. Poikki, tai sitten siinä ei kuulukkaan olla yhteyttä?
Taaempana oli messinkin väristä lankaa ehjänä kehänä.
-
Polttianemittari pelaa ja kone saa bensaa?
-
Oletko lukenut vikakoodit? Jos et, niin sieltä voi löytyä apuja aiheeseen.
-
Polttoainemittari pelaa ja saa bensaa siinä määrin että jaksaa käydä. Vikakoodeja ei anna.
Mietin tuossa, että semmonen hama tuli tehtyä, että vauhtipyörä oli irti, kun vaihdoin silmälaakerin sekä kampiakselin takastefan ja laitoin vauhtipyörän takasin sattuman varaisessa asennossa. Ei tullu merkattua sitä laisinkaan.
Onkos vauhtipyörässä joku magneetti josta ykk-anturi ottaa?
-
LH 2.4 F- ja FT-moottoreissa puuttuvien reikien kohta tulee startin aukon keskelle, jakomerkkien ollessa kohdillaan eli ykkösen ollessa YKK:ssa. näissähän on se reikäkehä vauhtipyörässä.
eli jako just eikä melkein kohdilleen, ja vaikka startin aukosta kattomalla tai sit se loota pois ja kattoo sieltä. ja kääntää jos tarvii.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=551.0
-
Vika selvis. ;)
-
Kiitos paljon vastauksista! Ei muuta, kun toteemaan startin reijästä vauhtipyörän väärä asento ja laatikkojumppaan.
Jospa tuon vauhtipyörän seuraavalla kerralla muistais iskee oikeessa asennossa kiinni. Parasta olis.
-
Semmonen tuli mieleen jos ja kun vauhtipyörän vielä irrotat, mistä ostit sinne aiemmin asentamasi takapään stefan? Älä sano että motonetista ? Hae vaikka siniseltä tai jostain joka myy vaikka payen merkkistä stefaa..
Ethän halua vuotavaa uutta stefaa 1000km päästä ethän?
-
elring on myös hyvä merkki. itse tilasin elring-stefat varastoon usa:sta ftp crotonilta.
toisaalta mulla tuossa 575 tkm ajettu b230 fd, jossa alkuperäinen takastefa.
ei vuoda.
scantech-stefat kierrän nykyään kaukaa...
-sfr-
-
Juu, ei motonettilaisia. Toki niitä kunnollisia saa ihan kotimaastakin. Payen menettelee eikä ne alkuperäisetkään kamalia kustanna kun ei tarvii joka maitolaiturilla vaihella... ;)
-
Saa niitä kotimaastakin, mutta samalla kun tilaa jotain sellaista, mitä ei kotimaasta tahdo helpolla tai eduukkaasti löytää, voi tilailla nuokin sieltä varastoon.
Ostinpa varastoon päätyvirranjakajan tiivistesarjankin. Kolme tiivistettä, rinkulat ja stefa, hinta sarjana 2.99 $.
Harmi, kun euro taas sukeltaa. Saamarin tunarit!
Groton on osoittautunut erittäin luotettavaksi kauppakumppaniksi, ja asian voi hoitaa koneelta. Ei tarvi lähteä kiinalaiselta kumituotteelta tuoksuviin varaosaliikkeisiin...
Rahtuikin on oikeastaan edullinen. Kun valitsee sen edullisemman vaihtoehdon, mitä tarjotaan. Osat yleensä alta viikon tullissa.
-sfr-