Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sale - 11.07.2011, 16:42:49
-
Joo elikkäs kun auton ajaa lämpimäks niin rupee kolmen tonnin jälkeen paukuttamaan putkessa ihan homona. Otin johdon pois tosta lämpötunnistimesta niin toimii
normaalisti. Vaikuttaako toi päästöihin jos toi on rikki. Ei menny päästöistä läpi. Katastukseen olin menossa ja rupes paukuttamaan, Sit seisoin parkissa reilu puol
tuntia ja ajoin konttoriin. Siellä ei paukuttanut mut ei menny päästöistä läpi. Kuulema kaks viikkoo menee kun uus tulee. Tai siis onko päästöt viturallaan jos ottaa
ton johdon pois siitä ja vie mittauksiin. Mitä virkaa sillä ees on?
-
Ei kauheesti paljon mitään.
-
Ei kauheesti paljon mitään.
Siis mitä?
-
Siis mitä?
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:
-
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:
Niin mutta meinasin että vaikuttaako se niihin päästöihin. Olikohan se CO mikä oli liian korkea. Lappu jäi autoon ja auto ei ole käden ulottuvilla
-
Niin mutta meinasin että vaikuttaako se niihin päästöihin. Olikohan se CO mikä oli liian korkea. Lappu jäi autoon ja auto ei ole käden ulottuvilla
En ole noihin durboihin perehtynyt, mutta olettaisin, että sillä korjataan moottoriin menevää ilmamassaa(ehkä).
Jos näin on, niin vaikuttaa.
Voihan se vika olla jossain muuallakin.
-
En ole noihin durboihin perehtynyt, mutta olettaisin, että sillä korjataan moottoriin menevää ilmamassaa(ehkä).
Jos näin on, niin vaikuttaa.
Voihan se vika olla jossain muuallakin.
Missä? Sitä tässä yritän kysellä että missähän se vika vois olla :-\ Ku en niin paljon noista tiiä itekkään
-
Tällä foorumilla on paljon porukkaa, joiden mielestä imuilman lämpötilalla ei ole mitään merkitystä.
Ihan sama. :buck2:
:D
Tässäpä lainaus omasta tekstistäni tuolta faq puolelta: Ahtoilman lämpöanturi ennen kaasuläppää= 20astetta 985-1015 ja 40astetta 1018-1110 ohmia.
Arvojen on siis oltava melko tarkasti oikein koska vastus ei mitenkään paljoa muutu. Mitähän jos mittaat nuo lukemat?
Jos nuo lukemat ovat huomattavasti matalammat, ruiskuhan saa kylmän ahtoilman tietoa ja antaa enemmän bensaa.
Tuossa sun turbossa on imuilman lämpötunnistin rakennettu sinne läppäimmuun, se on yleisemmin vikaantuva kuin tuo ahtoilman tunnistin.
Tarkista nyt kuitenkin ruiskun lämpöanturin lukemat(ja sen töpsä) ja mahdolliset imuvuodot.
Tulpat ja muut syttyosat on kanssa oltava kunnossa. Tuo johdon irroituksen vaikutus voi olla sattumaa tai sitten johtua jonkin muun lämpötiedon viasta ja tuo johto iroitettuna mukamas korjaantuu... :P
Sullahan mitataan vain joutokäyntikaasut, en ole varma vaikuttaako tuo anturi niihin.