Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 19.12.2015, 21:18:54
-
Ajelin tuossa Utsjoelta etelään, n.800km -alkoi Volvo nykimään ja moottorin vikavalo syttyi . Suodatin vaihdettu kai joskus? Nyt suodatin vaihdettu -merkkivalo ei sammu, - testeri näyttää nou fault.. ? Mistä aloitetaan?
-
Millä testerillä luit vikakoodeja?
-
Mulla on tuo elekman
300€ maksanut testeri , noihinhan ei muut käy.
-
Ajelin tuossa Utsjoelta etelään, n.800km -alkoi Volvo nykimään ja moottorin vikavalo syttyi . Suodatin vaihdettu kai joskus? Nyt suodatin vaihdettu -merkkivalo ei sammu, - testeri näyttää nou fault.. ? Mistä aloitetaan?
Aloita siitä MITÄ se auto nyt tekee, käykö-sammu-nykiikö---, minulla palanut vikavalo aina ja auto on kunnossa ???
-
Ilmamassamittari vaihtoon.
-
Ei voima palautunut. Kaikki toimii normaalisti, katsastusmies kiitteli päästöjä, vikavalo palaa???? Pitääkö käydä kuittaamassa?
-
Nippa tukossa imusarjan päässä. Poraa auki jollain n. 2 mm terällä. Taitaa tehot löyty
-
Kaikki neuvot kelpaa, missä tuo nippa tarkemmin?
-
Kaikki neuvot kelpaa, missä tuo nippa tarkemmin?
Imusarjan päässä. Hankala sitä sen tarkemmin on sanoa. Mutta kyllä se siitä näkyy aika selvästi, letku siinä on kiinni joka menee ahtopaineanturille.
-
Imusarjan reikä putsattu, ei apua,
-
Pikkuletkut turbolta kanssa syyniin.
-
Ja moottorin etu/takatuki, ne alipaineiset.
-
Ei voima palautunut. Kaikki toimii normaalisti, katsastusmies kiitteli päästöjä, vikavalo palaa???? Pitääkö käydä kuittaamassa?
Tuolla neuvoja lisää, olen myös saman V70 vian kanssa taistellut ?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39326.msg693465#msg693465
-
Vikaa en ole löytänyt, mutta ajelin yli tuhat kilometriä Utsjoelle tuolla laiskiaisella, kaikki toimii, polttoaineenkulutus ok. ei savuta -ei vaan ole tehoa.....? Vikavalo palaa.
-
alipainevika :)
-
Joko kokeilit ehjällä immulla? Imm vika taitaa kyllä yleensä tulla hiipien, eli anturi alkaa vähitellen fuskaamaan - näin kävi ainakin mulle.
Mutta käyttäytyy juurikin noin, vikavalo palaa, päästöt ja kulutus ok mutta mihkään ei mee. Tällä videolla (https://www.youtube.com/watch?v=LHAAji2mXy0) on oma auto imm-vikaisena, 0-100 repäisevät 16 sek.
-
Vaihdoin ensimmäisenä immun, mutta- täytyykö käydä testerillä kuittaamassa tuo uusi immu?
-
Vaihdoin ensimmäisenä immun, mutta- täytyykö käydä testerillä kuittaamassa tuo uusi immu?
Ei pitäis täytyä.
-
Voisikohan jostain löytää kaavion noista alipaineletkuista, ja vaikka koko järjestelmästä? ???
-
Voisikohan jostain löytää kaavion noista alipaineletkuista, ja vaikka koko järjestelmästä? ???
Paljon löytyy netistä, minulla oli samat oireet, Ei immussa vikaa ollut, on siellä muitakin väärän tiedon haistelioita/katkaisimia turbolle ?
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=239299&ukey_make=865&ukey_model=12011&modelYear=1999&ukey_category=7072
Tuo ahtopaineen säädin voi olla jumissa.
https://www.google.fi/search?q=volvo+v70+hukkaportin+ohjausventtiili&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=h2WOVo6aGMaXsgH07B4#q=volvo+v70+ahtopaineen+s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6venttiili
-
Nyt tuli testerissä vikakoodi: 0021 ENGINE COOLANT HEATER RELAY 1+2. Eihän tuon pitäis vikavaloon vaikuttaa? Kaikki muut nollaantui. Alkanut jo epäillä ajoitus/pumpun hihnaa............. :idiot2: