Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: V70 2.5 - 20.12.2015, 22:24:14
-
V70 oli liian järkevä 5tkm vuosikilometreillä, joten tilalle tuli tuollainen 945. Moottorinohjauksena prospark. kytkimenä 4lapanen sintteri ja perästäkin löytyy joku lukko. Maavara mallia SUV. Ja rengastuksena aluvanteet nastoilla ja 3 erimallisella aluvanteella... :idiot2:
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/Mobile%20Uploads/IMG_20151220_151127973.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/Mobile%20Uploads/IMG_20151220_151127973.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/Mobile%20Uploads/IMG_20151220_221134258.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/Mobile%20Uploads/IMG_20151220_221134258.jpg.html)
Yritän huomenna ehtiä ottamaan kuvia valoisassa. Ensimmäisenä tämä täytyy käyttää penkissä säädettävänä, ottaa teholaput ja käydä muutoskatsastamassa.
Seuraavana luvassa reilusti siistimistä, madallusta, ja jossain vaiheessa tarvis etsiä nahkasisustaa, ehjiä ovipahveja+ sähkölasit ym. Helpoin ehkä hankkia varaosa-auto.
-
Tällä tuli päivä ajeltua puuhakilvillä. On tässä takavedossa vain jotain verrattuna tuohon v7kymppiin. :hello:
Emäntä ei taas tätäkään ymmärrä. Kuulemma kauhea auto... :2funny: Ei oikein vissiin naiset ymmärrä tota, että kaiken toiminta kuuluu sisälle, pakoäänet+laatikon kolinat kytkin ylhäällä, bensapumpun surina, ahtimen kaikki toiminta, dumppi...
Ylimääräisiä ääniä tästä ei toki ole tullut esille. Voimaa ei ole kummoisesti, ahtoja noin kilo tällä hetkellä. Täytyy nostella sitten penkissä.
Onko kenelläkään tietoa, että kenellä penkittäjällä olisi tietoa prosparkin(ruiskunohjauksen+sytkän) säädöstä hämeenlinnan lähistöllä??
-
Sama auto? http://www.nettiauto.com/volvo/940/7610716
-
Sama auto? http://www.nettiauto.com/volvo/940/7610716
Sama vehje.
-
Tällä tuli päivä ajeltua puuhakilvillä. On tässä takavedossa vain jotain verrattuna tuohon v7kymppiin. :hello:
Emäntä ei taas tätäkään ymmärrä. Kuulemma kauhea auto... :2funny: Ei oikein vissiin naiset ymmärrä tota, että kaiken toiminta kuuluu sisälle, pakoäänet+laatikon kolinat kytkin ylhäällä, bensapumpun surina, ahtimen kaikki toiminta, dumppi...
Ylimääräisiä ääniä tästä ei toki ole tullut esille. Voimaa ei ole kummoisesti, ahtoja noin kilo tällä hetkellä. Täytyy nostella sitten penkissä.
Onko kenelläkään tietoa, että kenellä penkittäjällä olisi tietoa prosparkin(ruiskunohjauksen+sytkän) säädöstä hämeenlinnan lähistöllä??
Onnistuiskohan esim harisella säätö? ???
-
Onnistuiskohan esim harisella säätö? ???
Täytyy hariselta kysellä ja parolassa olis w dyno.
-
Tämä ei ole juuri edennyt. W-dyno parolassa osoitti mielenkiintoa tämänkin dynottamiseen, muut joilta kysyin, eivät niinkään olleet kiinnostuneita.
On tämä senverran edennyt, että odottaa bensapumppua futurezilta(tilattu 06.01.2016) ja hain juuri nimimerkiltä polestar edullisesti uuden kontinluukun(vanha oli vissiin käläkälällä maalattu ja halkeamia täynnä.)
Eipä tuostakaan taas tullut ennen kuvia otettua, mutta hieromisen jälkeen:
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/Mobile%20Uploads/IMG_20160124_240932034.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/Mobile%20Uploads/IMG_20160124_240932034.jpg.html)
Vielä tuosta tarvii pari kohtaa korjata ja myllyttää lisää, että hyvän saa.
-
Jotain pientä tällekkin, kun räntäsateessa on mukava harrastaa.
Tommonen tuli pois:
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/945/2f39ccac8a264734bd3d2bf2d17f6977.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/945/2f39ccac8a264734bd3d2bf2d17f6977.jpg.html)
Ja tommonen meni tilalle:
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/945/AvI2fw_DU7436-q0nKNxsKdDa1C8Df3kZMiDaeYsQ4rZ.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/945/AvI2fw_DU7436-q0nKNxsKdDa1C8Df3kZMiDaeYsQ4rZ.jpg.html)
On kyllä taas semmosi gynekologinhommia, tankkilaite isompi kuin reikä josta sen pitäisi mahtua ulos... :2funny:
Eli walbron pumppu tuli vaihdettua. Tuohon on joku lisännyt pumpun kuskinpenkin alle, nyt tankkipumppu oli aivan mykkä ja pohjassa oleva korisi julmetusti.
Tavii tuolla pohjassaolevalla vielä nakata kuikkaa, kun kerkiää.
-
Jotain välistä tällekkin. Tämä on oikeastaan vaan seissyt, välillä puuhakilvilllä tullut ajeltua. Alkoi tuon talviysin lukkoperättömyys, ja automaattiaski kyrsimään, Niin kai tälle on yritettävä jotain saada aikaiseksi.
Prosparkilla heitetään vesilintua, ja moottorinohjaukseksi tulee ATEcu V3. Hieman mukavampi säädellä karttoja tietokoneella, kuin Prosparkin kapulan kolmesta napista.
Tuohon uuteen ohjaukseen tuli jo hieman tutustuttua, ja muutama piuha liiteltyäkin. Auton johtosarjan kävin läpi, ja merkkailin johtojen värit uuden purkin johtosarjaan.
Eli seuraavaksi vanha purkki mäelle, uuden liittimet piuhoihin kiinni boksi tupaan, ja auto käyntiin.(TEORIASSA. :2funny:)
Saa nähdä kuinka kauan tuon kanssa saa painia, ennenkuin käy, mutta onhan tässä aikaa.
-
Onko tarkoitus ajaa RE85:lla? jos on niin ehdottomasti Cohlinen RE85 letku sinne tankkiin.
Esim. tuolta saat sen metritavarana.
https://www.facebook.com/moottoripyorahuolto
Cohlinen CR kumiletkullakin joka on siis tankissa on ajettu vuosia RE85:lla ilman ongelmia mutta tuolta saat sen parhaimman letkun tankin sisälle joka on nimenomaan RE85 polttoaineelle tehty.
Mikä on AT Ecu V3?
-
Onko tarkoitus ajaa RE85:lla? jos on niin ehdottomasti Cohlinen RE85 letku sinne tankkiin.
Esim. tuolta saat sen metritavarana.
http://moottoripyörähuolto.fi/
Cohlinen CR kumiletkullakin joka on siis tankissa on on ajettu vuosia RE85:lla ilman ongelmia mutta tuolta saat sen parhaimman letkun tankin sisälle joka on nimenomaan RE85 polttoaineelle tehty.
Mikä on AT Ecu V3?
Mennään nyt bensalla alkuun. Kunhan saisi käymään, ja muutoskatsastuksen tehtyä.
Moottorinohjaus on siis tuo: http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-ohjelmoitava-sytytyksen-ja-ruiskutuksenohjain (http://www.autotune.fi/tuote/891/atecu-v3-ohjelmoitava-sytytyksen-ja-ruiskutuksenohjain)
Tuo on käytännössä sama kuin megasquirt.
-
Perä alkoi pitämään pientä poksumista kääntyessä, joten: (http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG-20170612-WA0009.jpeg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG-20170612-WA0009.jpeg.html)
Ja hammaspeikko oli kyläillyt:
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG-20170612-WA0011.jpeg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG-20170612-WA0011.jpeg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG_20170612_224338.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG_20170612_224338.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG_20170612_224326.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG_20170612_224326.jpg.html)
Onko tietoa, mikä lukko tuo on, ja pystyneekö tuosta vielä tekemään kalun, vai meneekö sulattoon?
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG_20170612_223709.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG_20170612_223709.jpg.html)
(http://i1256.photobucket.com/albums/ii492/perkeles1/IMG_20170612_223722.jpg) (http://s1256.photobucket.com/user/perkeles1/media/IMG_20170612_223722.jpg.html)
Lykkään nyt g80 tuonne tilalle, mutta sen eliniänodote lienee lyhyt... ::)
-
Kitkaperähän se. Oletan, että kaikki rattaat on säleinä ja molemmat ristitapit on poikki jne? Jos näin, eli kuoret on ainoat ehjät osat, on melko lähellä tilannetta että ei kannata korjata.
Truetrack on hyvä sijoitus tuommoseen kun lähtökohta on käytännössä tyhjä taulu, ja ilmeisesti tässä ei ole niin tarkkaa tuon nopeusmittarin toimivuuden suhteen niin siinä pääsee helpommalla. Jos tahtoo toimivan noparin, truetrackin kanssa joutuu hieman soveltamaan, siinä ei ole paikkaa nopeusmittarin anturikehälle (joka 940 tapauksessa kuuluisi olla 48 hampainen).
-
Kitkaperähän se. Oletan, että kaikki rattaat on säleinä ja molemmat ristitapit on poikki jne? Jos näin, eli kuoret on ainoat ehjät osat, on melko lähellä tilannetta että ei kannata korjata.
Eipä tuossa puutu hampaita kuin noista kahdesta rattaasta. toki muutkin pikkurattaat kolhuilla. Ristitapit on ehjät.
Katotaan nyt mitä tuolle keksii.
-
Tämäkin vihdoin hengissä, tosin tekniikka eri kopassa, ohjaamassa nyt tuo ATecu v3. Ahtojen karkailussa oli ongelmia, nyt sähköinen ahtopaineensäädin kiinni, huomenna mahdollisesti säätelemään.
Mekaanisella säätimellä ahdot karkaili yli 1,5bar, tuntui kyllä olevan vetoja, mutta mahtaa olla pakopaineitakin #12 pakopesällä.
Tarvis saada ahdot kohdalleen, jos vaikka parin viikon päästä pääsisi ahvenistolle kiusaamaan.
-
Kytkimen työsylinteri oli niin kulunut, että jumi niin, että kytkin jäi luistamaan. Onneksi on hamsterin vikaa, niin uus käytetty paikalleen, ja johan on kevyt kytkin, vaikka sre asetelma.
Yhden vaimentimen asensin lisää, jos vaikka huomenna pääsisi ahvenistolla melumittauksesta läpi.
-
Ahvenistolla käyty. Onneksi tuli vaimenninta lisättyä. Melut oli 92,5dB. Tulpanjohto vaan otti downpipen laippaan ja suli. No, motonetistä uusi ja reititys viileämpää paikkaan.
No, vajaa kierros, ja taas rötää. Varikolle, konepelti auki, ja toi pirun Motonetin piuhan tulpanhattu tulessa ihan kunnon liekillä. *tumppuun->
Onneksi ei levinnyt muualle.
-
Vanteet tuli tähän haettua, kun sopivasti sai.
https://www.dropbox.com/s/096r41bmzqa137s/IMG_20190510_215304.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/096r41bmzqa137s/IMG_20190510_215304.jpg?dl=0)
https://www.dropbox.com/s/71t9pyja5grkd4v/IMG_20190510_223304.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/71t9pyja5grkd4v/IMG_20190510_223304.jpg?dl=0)
-
Taas tuli radalla käytyä, ja taas tulpanhattu tulessa. :idiot2: Tarvinnee jostain keksiä jotkut laadukkaat tilalle.
Mutta mukavaa väkeä oli paikalla, mielellään olisi vaan enemmänkin ajellut, mutta ei ollut tarpeeksi varajohtoja mukana.
-
Lämpösuojanauhaa johtoihinkin.
-
Lämpösuojanauhaa johtoihinkin.
Näin täytyy tehdä, ja jotain laadukkaampaa johtoa tilalle.
-
Jos välillä päivittelisi tännekkin.
Vanteet tuli purettua:
(https://i.ibb.co/pL22F6w/14749388.jpg) (https://ibb.co/pL22F6w)
Kehät maalasin, ja uutta rengasta päälle:
(https://i.ibb.co/YpBRqhK/14749389.jpg) (https://ibb.co/YpBRqhK)
Auton alla:
(https://i.ibb.co/6WJJJ2p/14749390.jpg) (https://ibb.co/6WJJJ2p)
Etupenkit tuli vaihdettua s80 nahkajakkaroihin:
(https://i.ibb.co/m4Hwc8g/14749387.jpg) (https://ibb.co/m4Hwc8g)
(https://i.ibb.co/MpQtktm/14749386.jpg) (https://ibb.co/MpQtktm)
Takapenkit on mietinnässä, että laitanko 945 mustan nahkapenkin, vai alanko muokkaamaan s80 penkistä 945 sopivaa.
Seuraavana tarvitsee kuitenkin alkaa varailemaan dynoaikaa, niin näkee mitä tästä irtoaa.
-
Parin viikon päähän varattu aika w-dynoon parolaan katsomaan mitä tämä luovuttaa tehoa.
-
Parin viikon päähän varattu aika w-dynoon parolaan katsomaan mitä tämä luovuttaa tehoa.
Odotamme mielenkiinnolla tuloksia. :nälkä:
-
Odotamme mielenkiinnolla tuloksia. :nälkä:
Tämmösen budjettivirin tulokset nyt ei kovin kummoisia ole, vakiokansikin vielä. Mutta saadaan lähtökohta jota kehittää.
-
Suodattimen pesin. Oli senverran kulunut, teräslankoja irtosi ym, niin hain uuden.
(https://i.ibb.co/sPV4G37/IMG-20191018-193129.jpg) (https://ibb.co/sPV4G37)
Tiistaina olis dynoaika.
(https://i.ibb.co/C6xvf1w/IMG-20191018-WA0002.jpg) (https://ibb.co/C6xvf1w)
-
Taka- akseliakin vähän hierottu. G80 hitsatulla heilurilla tulee toistaiseksi. Jos kevääksi saisi hommattua tuohon oikeaan kitkalukkoakseliin pikkurattaat.
(https://i.ibb.co/QYHSDVH/IMG-20191018-214758.jpg) (https://ibb.co/QYHSDVH)
(https://i.ibb.co/4T8VwSC/IMG-20191012-232650.jpg) (https://ibb.co/4T8VwSC)
(https://i.ibb.co/YBPLM4y/IMG-20191012-231018-225.jpg) (https://ibb.co/YBPLM4y)
-
W-dynolla käyty. Laajakaistalambda aiheutti harmaita hiuksia.
Mutta 300hp ja 420nm@ 1.6bar
(https://i.ibb.co/DfPLZpt/volvo-dyno.png) (https://ibb.co/DfPLZpt)
-
Tänään leimattu ja muutoskatsastettu. Katusäädöillä 193hp.
-
https://youtu.be/8BOqaWr_RNA (https://youtu.be/8BOqaWr_RNA) Videoo penkkireissusta.
-
(https://i.ibb.co/nfXxrVL/IMG-20191227-212513.jpg) (https://ibb.co/nfXxrVL)
(https://i.ibb.co/YWkFrrg/IMG-20191227-212500.jpg) (https://ibb.co/YWkFrrg)
Lisää takapään hiluja väriin. Vähän välillä muut hommat hidastaa.
-
(https://i.ibb.co/vk8f9VB/IMG-20191228-001951.jpg) (https://ibb.co/vk8f9VB)
(https://i.ibb.co/NFZQVCp/IMG-20191228-001934.jpg) (https://ibb.co/NFZQVCp)
(https://i.ibb.co/pPxPrSQ/IMG-20191228-001928.jpg) (https://ibb.co/pPxPrSQ)
Kohta olis loputkin uretaanipuslien asennusta ja autoon laittoa vailla.
-
(https://i.ibb.co/zHmvMNT/IMG-20191228-225141.jpg) (https://ibb.co/zHmvMNT)
Alkaa olemaan kiinnilaittoa vaille. Olihan tiukat nuo isot puslat laittaa paikoilleen.
-
Nopeasti etenee. Just sain taka-akselin kilkkeet paikoilleen. Kyllä tuo muuttui, nyt kun on vielä tuo modattu g80, niin saattaisi sutia asfaltilla kahdella, jos semmoisi tuhmuuksia harrastaisi. Puslat kyllä muutti käytöstä, voin suositella.
S80 takajakkaroita sovittelin paikoilleen:
(https://i.ibb.co/Ct4f1Mw/IMG-20200418-230435.jpg) (https://ibb.co/Ct4f1Mw)
Leveys on suurinpiirtein sama ja vöiden paikat. Kaadon lukituksia saa suunnitella. s80 on kaadon lukot keskellä, mikä ei oikein farkkuun sovi. Sedaniin nuo saisi varmaankin pikkuvaivalla. Keskivyö on kanssa suunnitteluasteella, voi olla että joutuu käyttämään 940 penkinrunkoja paljonkin hyväksi.