Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jiba P - 21.12.2015, 23:12:28
-
Terve
Tuli talliin homattua tuollainen 155kw 850 T5 (1996) Manuaali
Itselläni kyseinen putki poikki ja paikattu letkunkiristimilä, mikäköhän putken virallinen nimi mahtaa olla tai osanumero niin voisin uutta putkea lähteä hommaamaan ilman että auto osissa :)
Kuva ei omasta koneesta :)
(http://s16.postimg.org/y2nc86xrl/putki.jpg) (http://postimg.org/image/y2nc86xrl/)
-
Näyttäisi olevan venttiilikopan ja öljyloukon välinen huohotinputki, osanumero 1271654
Googleta tuo numero niin näet, vastaako se omaasi.
Mikäli siitä joutuu irrottamaan imusarjan putken vaihdon takia, suosittelen samalla vaivalla itse öljyloukon vaihtamista tai ainakin tarkistamista, ettei ole mennyt tukkoon
-
http://store.voluparts.com/volvo-850-upper-pcv-vent-hose/
Siinähän se.
Tässä sitten koko kitti jos tarvii tilata ja video osien vaihdosta:
https://www.fcpeuro.com/products/volvo-pcv-breather-system-kit-850-c70-s70-v70-turbo-850t200
Korjaus edellyttää imusarjan irroituksen, ellei ole taipumusta fakiirin taitoihin ;D
-
ei tarvi olla fakiirikaan, jos iroittaa ensin puskurin, jäähdyttimet ja muut pikkuosat tieltä, ni onnistuu ilman imusarjan irroitusta :D
esim. Kaasuläppäkotelon saa vaihettua mm. nosturilla kohuuhyvin, jos on kunnon työkalut, mut tosiaan tuo huohotuslukon irroitus on aika kinkkerä tapaus mr. venyvällekki.
Ei muutako imussarjantiiviste kanssa pukinkonttiii ja vaihtaa kaikki samalla, ei maksa varmaan, ku 100 luokkaa kaikki, riippuu, mistä ostaa tietenki.
Imusarjan irroitus on helppo, kuhan on siis työkaluja. Muutama letku on hankala laittaa takas, mut kyllä nekin menee, kun on kärsivällinen.
ja mielenkiinnosta, mistä kohin se on rikki se vanha?
-
ei tarvi olla fakiirikaan, jos iroittaa ensin puskurin, jäähdyttimet ja muut pikkuosat tieltä, ni onnistuu ilman imusarjan irroitusta :D
esim. Kaasuläppäkotelon saa vaihettua mm. nosturilla kohuuhyvin, jos on kunnon työkalut, mut tosiaan tuo huohotuslukon irroitus on aika kinkkerä tapaus mr. venyvällekki.
Ei muutako imussarjantiiviste kanssa pukinkonttiii ja vaihtaa kaikki samalla, ei maksa varmaan, ku 100 luokkaa kaikki, riippuu, mistä ostaa tietenki.
Imusarjan irroitus on helppo, kuhan on siis työkaluja. Muutama letku on hankala laittaa takas, mut kyllä nekin menee, kun on kärsivällinen.
ja mielenkiinnosta, mistä kohin se on rikki se vanha?
Mahtavaa! Kiitoksia vastauksista kaikille :)
Tässä merkattu mistä vanha rikki - poikki siis tuosta - vanha omistaja kertoi että oli stefat menny vaihtoon kun oli poikennu putki tuosta.
(http://s16.postimg.org/4kij9pcep/putki_rikki.jpg) (http://postimg.org/image/4kij9pcep/)
Kyllähän se taitaa allaoleva setti lähteä tilaukseen joulun jälkeen tai viim. helmikuussa kun auton saa talliin ja pois ajosta niin voi ränklätä vapaasti.
https://www.fcpeuro.com/products/volvo-pcv-breather-system-kit-850-c70-s70-v70-turbo-850t200 (https://www.fcpeuro.com/products/volvo-pcv-breather-system-kit-850-c70-s70-v70-turbo-850t200)
-
Tässä merkattu mistä vanha rikki - poikki siis tuosta - vanha omistaja kertoi että oli stefat menny vaihtoon kun oli poikennu putki tuosta.
Valistakaas tyhmää, minä en nyt oikein ymmärrä miten tuo putken katkeaminen on aiheuttanu sen, että stefat menee vaihtoon? Eikös se ole ihan sama, mihin se paine sieltä karkaa?
-
Valistakaas tyhmää, minä en nyt oikein ymmärrä miten tuo putken katkeaminen on aiheuttanu sen, että stefat menee vaihtoon? Eikös se ole ihan sama, mihin se paine sieltä karkaa?
Tätä itsekin ajattelin, liekö sitten menyt jostain muusta syystä vaihtoon ja putki vain satuttu huomaamaan samalla kertaa ???
-
Valistakaas tyhmää, minä en nyt oikein ymmärrä miten tuo putken katkeaminen on aiheuttanu sen, että stefat menee vaihtoon? Eikös se ole ihan sama, mihin se paine sieltä karkaa?
No jos se putki oli posahtanut samalla hetkellä kun ampui stefan paskaksi. Huohotus tukossa niin kyllähän se paine jostain tulee läpi.
Jos tuo putki repeää niin eihän se kampikammiopaine siitä tule, vain yläpään paine jotenka..
-
Kai se yläpää ja kampikammio ovat selvästi yhteydessä...vai mistä luulet yläpään öljyn valuvan takaisin kammioon?
-
Ota pätkä letkua, laita se tiiviisti öljytikun reikään ja puhalla siihen. Jos ei tohise imupuolella mitään ja on kuin tiiviiseen purkkiin puhaltais, niin se on vieläkin tukossa.
Jos bypass ei toimi ja turbo tuuttaa paineet kiinni olevalle kaasuläpälle, niin vuotaako ne silloin tuon huohotuksen kautta imupuolelta lohkoon?
-
Kai se yläpää ja kampikammio ovat selvästi yhteydessä...vai mistä luulet yläpään öljyn valuvan takaisin kammioon?
No sähän sen muoviämpäri sanoit. Toi yläletku on siis ihan turha, tulpat vaan päihin ja menoks.
;)
No, kaikki paine tulee kampikammiosta ja jos se ei pääse pois kannesta niin aika ikävää sen on poistumisreitillään puskea kampikammiopainetta vastaan ja yhtä reittiä imupuolelle, ei siellä kannessa painetta muodostu, no ehkä vähän jos ohjurit vuotaa..
Öljy kyllä valuu mutta nythän puhuttiin paineesta.
Väärässä oon niinku aina mutta miettikääs. Enkä vänkää, täällä on paljon porukkaa jotka on mua viisaampia joten ei tarvii siitä humauttaa. :)
rock