Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Oswald - 22.12.2015, 20:24:13
-
Purettiin amatzonin B20 motti ja kysyisin onko tuo nokka vakio vai mikä. Suunnilleen 2 pytyn kohdalla on merkinnät C2 ja vastakkaisella puolella akselia D2.
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.
-
Nokka-akselin kirjain pitäisi löytyä akselin päästä stanssattuna.
-
Sieltä löytyi : FMTRW koodi. Tunteeko joku tuon koodin?
-
TRW:n tekemä,näissä ei taida olla noita kirjain merkkejä.
-
Akselissa vielä D2, C2 , CWC, EP41, H27, MADE IN USA, tosiaan akselin päässä vain se viiden kirjaimen yhdistelmä.
-
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.
Mittaappa nosto tönärillä siitä nokasta. Tossa tommonen kiva nokka-akseli sivu niin voi ihmetellä. http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html
K tai D nokka ainakin toimii vaakatuplien kanssa ihan jees ja sutii, R nokkakin kuulemma vielä kävisi tyhjää hyvin. Kyseiset nokat ei sitten oikein sovi yhteen juuttuvakurkkuisten(SU) ja pystykaasarien kanssa, ainakin ite oon sitä mieltä...
-
Villi veikkaus että on F mitoissa ... :P
-
Nyt mittasin nokan ohuempi /paksumpi suunta eroa 7,1mm. Mikä lie kerroin mitä venttiili aukeaa? Ja mikä on nokan tyyppi?
-
Olisko D tai K? Niissä nokan korkeus 7,2 mm. Keinuvipujen välitys on 1,45.
-
Jep, oli yksi vakio jossa 6,3mm nousu. Kiitos tiedosta, tuo saattaa olla sitten aivan sopiva tähän varustukseen, kun ei ole juurikaan kulunut. Täytyy keskittyä kanteen, johon olis takoitus koneistaa istukat että nyky bensa toimis ilman lisäaineita. Samalla vois varmaan suurentaa venttiileitäkin? Vois sillä parantaa ehkä tehojakin?
-
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.
-
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.
Suosittelen, itsellä samat muutokset.
-
Itellä oli amazonissa 45 webereiden.. vähän lasketun ruiskun kannen.. muutama kilo kevennetyn vauhtipyörän ja kärjettömän sytkän kanssa r-nokka ja kävi hyvin tyhjää n. 1000 rpm missä pidin sitä.. 900 ei meinaa oikeen enää jaksaa käydä vaan alkaa seilaamaan alaspäin.. Ei tuo tonni itselle ainakaan liikaa ollut tyhjäkäynnille..