Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Oswald - 22.12.2015, 20:24:13

Otsikko: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Oswald - 22.12.2015, 20:24:13
Purettiin amatzonin B20 motti ja kysyisin onko tuo nokka vakio vai mikä. Suunnilleen 2 pytyn kohdalla on merkinnät C2 ja vastakkaisella puolella akselia D2.
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Kivinjuh - 22.12.2015, 20:27:17
Nokka-akselin kirjain pitäisi löytyä akselin päästä stanssattuna.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Oswald - 22.12.2015, 20:38:40
Sieltä löytyi : FMTRW   koodi. Tunteeko joku tuon koodin?
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Kivinjuh - 22.12.2015, 20:54:12
TRW:n tekemä,näissä ei taida olla noita kirjain merkkejä.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Oswald - 22.12.2015, 21:07:47
Akselissa vielä D2, C2 , CWC, EP41, H27, MADE IN USA, tosiaan akselin päässä vain se viiden kirjaimen yhdistelmä.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Automasentaja - 22.12.2015, 22:19:44
Mikä nokka olis normikäyttöön tehokkain jossa vielä tyhjäkäynti toimisi?
Kantta on höylätty, tupla weberit ja kärjetön sytkä paikallaan, joilla olis tarkoitus pärjätä.
Mittaappa nosto tönärillä siitä nokasta. Tossa tommonen kiva nokka-akseli sivu niin voi ihmetellä. http://www.1800philes.com/ianr/_superlist_grinds.html

K tai D nokka ainakin toimii vaakatuplien kanssa ihan jees ja sutii, R nokkakin kuulemma vielä kävisi tyhjää hyvin. Kyseiset nokat ei sitten oikein sovi yhteen juuttuvakurkkuisten(SU) ja pystykaasarien kanssa, ainakin ite oon sitä mieltä...
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: hyvoneju - 22.12.2015, 22:31:30
Villi veikkaus että on F mitoissa ... :P
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Oswald - 22.12.2015, 23:06:50
Nyt mittasin nokan ohuempi /paksumpi suunta eroa 7,1mm. Mikä lie kerroin mitä venttiili aukeaa? Ja mikä on nokan tyyppi?
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: estate - 23.12.2015, 08:44:07
Olisko D tai K? Niissä nokan korkeus 7,2 mm. Keinuvipujen välitys on 1,45.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Oswald - 23.12.2015, 09:31:21
Jep, oli yksi vakio jossa 6,3mm nousu. Kiitos tiedosta, tuo saattaa olla sitten aivan sopiva tähän varustukseen, kun ei ole juurikaan kulunut. Täytyy keskittyä kanteen, johon olis takoitus koneistaa istukat että nyky bensa toimis ilman lisäaineita. Samalla vois varmaan suurentaa venttiileitäkin? Vois sillä parantaa ehkä tehojakin?
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Automasentaja - 23.12.2015, 21:50:18
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: AKK - 24.12.2015, 14:02:49
Jos meinaat vaihtaa venttiilejä suuremmiksi niin 44mm imu ja 38mm pakoventtiilit on aika toimiva yhdistelmä. Kyllähän niillä alkuperäisillä venttiileillä kulkee ihan riittävästi, varmaan enemmän vaikuttaa kanavien ja venttiilien muotoilu kuin parin millin koko ero.
Suosittelen, itsellä samat muutokset.
Otsikko: Vs: B20 nokka-akseli?
Kirjoitti: Zebe - 26.12.2015, 21:29:40
Itellä oli amazonissa 45 webereiden.. vähän lasketun ruiskun kannen.. muutama kilo kevennetyn vauhtipyörän ja kärjettömän sytkän kanssa r-nokka ja kävi hyvin tyhjää n. 1000 rpm missä pidin sitä.. 900 ei meinaa oikeen enää jaksaa käydä vaan alkaa seilaamaan alaspäin.. Ei tuo tonni itselle ainakaan liikaa ollut tyhjäkäynnille..