Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Ärrämies - 23.12.2015, 17:18:30
-
Antakaahan vapaasti kuulua mielipiteitä / käyttökokemuksia ärristä. Millainen on etuveto vs neliveto, yleisesti käsitys ettei nelikot olisi kauhean kestäviä. Hakusessa olisi hintahaarukassa 3000-5000€.
-
Itsellä ei ole yhtään mitään ongelmia ollut R:n awd järjestelmän kanssa.
Kokemus kolmesta äRRästä, kaksi viscoa ja yksi haldexilla.
Ainuttakaan R fwd:tä en ole omistanut.
Eli voin itse suositella nelikkoa.
Ja tähän väliin huomautan jatkosta, ettei tähän tule mitään fwd/awd vääntöä, se käydään muualla.
-
Eipä ole ainakaan itellä ollut mitään ongelmia kestävyyden kanssa. Kuriakin on saanu ihan riittävästi niin hiekalla, lumella kuin asvaltillakin.
Toki tuolla 3-5k€ hintahaarukalla ei kestävää ja hyvällä pidolla ollutta nelikkoa saa....
-
Itellä runsaan vuoden ollut T-5R aut. Fwd kuten nuo kaikki.
Piiskaa on saanut ja hyvin toimii kaikinpuolin voin suositella. :)
-
Ei oo just nyt ärrää mutta jos ei oo pakko olla ärrä niin osta hyväkuntoinen T-5 ja siihen halpislastu 50-70€ niin potkii ainakin saman kuin joku...
Noita saa kunnollisia 1000-2000€ riipuen tapauksesta. Jos ei autosta oikein ymmärrä niin suosittelen sellaisen kaverin mukaan ottamista kaupoille joka jotain näistä tietääkin.
-
Ittellä ollut -95 T5-R manuaalina ja sai myös piiskaa ja toimi hienosti, 1 ja 3 vaihteen synkronit oli rikki ja rusahtelivat hivenen, muuten hyvä auto.
Nykyään -96 R tomaattina ja pelaa upeasti, ostin sen ~3000€ ja on ollut hintansa väärtti, sisusta on kuin uusi.
Nykyään tässä on ~300hv ja yli 400nm ja kulkee!! O0
-
Ittellä ollut -95 T5-R manuaalina ja sai myös piiskaa ja toimi hienosti, 1 ja 3 vaihteen synkronit oli rikki ja rusahtelivat hivenen, muuten hyvä auto.
Lisätään nyt vielä että nyt sama auto löytyy täältä, tosin kunnostetun moottorin ja uuden vaihteiston kanssa, kenkää on saanut ja saa edelleen, mutta toimii kuin unelma S*
-
Itsellä -98 v70 awd R manuaalina
300hv 400+nm
Hyvin on toiminut, autossa voimansiirto kestää suhteellisen hyvin raskaampaakin ajoa.(ellet öljysoralla sitä tahallasi pieksä rikki)
Nelikkossa heikoin kohta kulmavaihde, mutta itsellä ei ole ollut vielä mitään ongelmaa.
Otat vaan huomioon auton tyyppiviat, ohjausvaihde vuotaa vanhemmuuttaan, alusta(nivomat) "lössähtää" kun tulee tiensä päähän ja ei ole mikään halvin korjattava/uusittava. Jos auto(t) mitä katselet on/ovat mallia jossa on ajovalojen pesimet niin pissapojan säiliöltä pesimille tuleva takaiskuventtiili voi vanhemmuuttaan vuotaa lasinpesunesteet pihalle(tosin helppo/halpa korjata).
Jotkin mallit kuten muutkin turbo vollet tykkää poltella lambdoja.
Itse olen autosta kylläkin pitänyt suuresti, saksanmalleissa mukavuuksia tarpeeksi, t-5 tarjoaa sopivasti suorituskykyä ja lisätehoa tulee helposti+ 5pyttyisen äänet.
Fwd mallit mitä tuttavilla on ollut ovat kyllä mukavia kulkineita, kestäävät suurempia tehoja voimansiirron puolesta ja vaativat vähemmän järeämpiä osia jos viritystä ajattelet. AWD talvella mukava, pääsee suoraan ja poikittain (jotkut sanoo ettei visko tykkää), minä olen kuitenkin tykännyt.
Turvallisiahan ne ovat, ainakin itse mielummin istun volvossa kuin riisikipossa jos jostain suunnasta kilisee/kolisee.
"Volvo on aina volvo niin myötä- kuin vastamäessä“.