Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jokuheppu - 23.12.2015, 19:28:34

Otsikko: 240 ongelma
Kirjoitti: jokuheppu - 23.12.2015, 19:28:34
Terve ostin tossa 240 ja koneena toimii b200k solex cisac kaasuttimella. Elikkä ongelma on sellanen että auto toimii jonkun aikaa hyvin, mutta sitten alkaa pätkimään ja vähän ajan päästä hyytyy. Kaasuakun pitää pohjassa jonkun aikaa nii alkaa vetämään mutta tosi huonosti. Ja taas toimii jonkun aikaa kun sammuttaa auton ja antaa paikallaan olla tyhjäkäynnillä vähän aikaa.
Olen vaihtanut puolan , sytkäpäätteen, tulpat , tulpan johdot, jakajan kannen ja pyöriän. Jakohihnanki vaihdoin ja katsoin samalla että ajotus on kohdallaan jos ois vaikka hihna hypänny.
Ja kaasarille tulee bensaa hyvin kun ottaa bensaletkun pois ja pyörittää konetta. Ja bensansuodatinkin on uusi. Ja auto toimii kuin unelma ennenkuin hyytyminen alkaa. Ja kaasariakin koittanut paineilmalla puhistella.

Otsikko: Vs: 240 ongelma
Kirjoitti: Kaziganth - 23.12.2015, 19:31:39
Terve ostin tossa 240 ja koneena toimii b200k solex cisac kaasuttimella. Elikkä ongelma on sellanen että auto toimii jonkun aikaa hyvin, mutta sitten alkaa pätkimään ja vähän ajan päästä hyytyy. Kaasuakun pitää pohjassa jonkun aikaa nii alkaa vetämään mutta tosi huonosti. Ja taas toimii jonkun aikaa kun sammuttaa auton ja antaa paikallaan olla tyhjäkäynnillä vähän aikaa.
Olen vaihtanut puolan , sytkäpäätteen, tulpat , tulpan johdot, jakajan kannen ja pyöriän. Jakohihnanki vaihdoin ja katsoin samalla että ajotus on kohdallaan jos ois vaikka hihna hypänny.
Ja kaasarille tulee bensaa hyvin kun ottaa bensaletkun pois ja pyörittää konetta. Ja bensansuodatinkin on uusi. Ja auto toimii kuin unelma ennenkuin hyytyminen alkaa. Ja kaasariakin koittanut paineilmalla puhistella.


Ensimmäisenä kannattaa aina vaihtaa imusarjan tiiviste sekä kaasarin ja imusarjan väliin tiivisteet ja bakeliitti. Jos ei niillä tokene, joko toista kaasaria tai 63€ "korjaussarjaa" kaasutinexpertiltä
Otsikko: Vs: 240 ongelma
Kirjoitti: jokuheppu - 23.12.2015, 19:54:59
Pitääpä niitä koittaa sitten.Ei ainakaa startti sprayllä löytyny imuvuotoja. Oisko tollanen SU HIF6 kaasari b19a koneen kyljestä paljonki huonompi vaihtoehto kun ois sellanen yhellä tutulla ylimääräsenä.
Otsikko: Vs: 240 ongelma
Kirjoitti: lassii - 24.12.2015, 13:29:13
Melko varmasti imuvuoto. Joko imusarjantiiviste tai kaasarin tiivisteet tai muuten kulunu kaasari.

Itellä oireili juuri noin ettei pysyny käynnissä lämpimänä kun ryyppy täysillä ja oli palanu imusarjantiiviste 3-4 pytyn välistä.
Otsikko: Vs: 240 ongelma
Kirjoitti: Panssarivaunu - 24.12.2015, 20:22:43
Onko tankissa alipainetta?
Otsikko: Vs: 240 ongelma
Kirjoitti: lassii - 24.12.2015, 22:50:24
Onko tankissa alipainetta?

Tarkotat varmaan ettei pumppu jaksa imee jos on alipaine? Senhän näkee siitä kun avaa tankin korkin ja jos kuuluu tietty ääni niin sielä on alipaine.

Jos tuo mekaaninen pumppu on kunnossa niin kyllä se ainetta imee kun rajan takana oleva naishenkilö. Oon tasan kerran törmänny mekaaniseen pumppuun joka oli tosiaan aivan loppu.