Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: petri manninen - 24.12.2015, 11:22:57
-
niin minulla on volvo s 70 2.5 tdi vuosimallia 97 ja siinä alkoiääntämään/täristämään kaksoismassa vauhtipyörä ja olen nyt yrittänyt selvittää mikä kiinteä vauhtipyörä ja asetelma siihen kannattaisi laittaa?
mikä siihen kävisi ?
-
Jos tarkoituksena ei ole mitkään suurisuuntaiset viritykset, niin vastaus on että älä laita kiinteää vaan ehjä kaksoismassa.
-
siinä on jo lastu ja hovosvoimia noin 200 hv siinä se syykin taitaa olla minkä takia tuo kaksoismassa vauhtipyörä hajos
-
tarkoitus ei ole enempää sitä viritellä eikä lastutella nyt kun löytäise semmoisen järkevän vaihtoehdon kytkimelle niin olisi ihan hyvä
-
Mitä muuta siihen on tehty kuin lastu? Ja millainen lastu?
Kiinteä pyörä heikentää käyttömukavuutta arkiajossa huomattavasti.
Täältä foorumilta haeskelemalla löytää kyllä vinkkejä tohon kiinteään, mä valitettavasti en suoraan osaa auttaa siinä. Mutta kehotan nyt vielä harkitsemaan että onko kiinteä pyörä oikea vaihtoehto.
-
Kaksoismassa kestää 510nm väännön todistettavasti. Kiintellä vauhtipyörällä värinä välittyy enemmän laatikolle ja hajottaa hyvin todennäkösesti sen.
-
jos se senverran kestää niin voishan sitäkin sitten harkita.
mutta jos kuitenkin päädyn syystä tai toisesta laittamaan kiinteän vauhtipyörän niin osaako kukaan sanoa käykö tuo http://www.tamgears.com/ volkkariin tarkoitettu valeon korvauskytkinpaketti tuohon volvoon siinähän on volkkarin moottori mutta onko vaihelaatikossa eroja ?
-
Kaksoismassa kestää 510nm väännön todistettavasti. Kiintellä vauhtipyörällä värinä välittyy enemmän laatikolle ja hajottaa hyvin todennäkösesti sen.
Ja eikös hegellä porsinu pääakseli kiinteän kans.
Uus kaksoismassa kestää näissä pullaposki D5:ssa 600nm vääntöjä.
-
oon lukenu itekin että on hajonnu noita laatikoita toisilla ja toiset on ajanu monta sataatuhatta.
en sitten tiedä
-
Ja eikös hegellä porsinu pääakseli kiinteän kans.
Uus kaksoismassa kestää näissä pullaposki D5:ssa 600nm vääntöjä.
tais peräti kahdesti. Mulla tuli sivuakseli kytkinkopasta läpi ennen ku rajotettiin vääntöä tuohon 510nm.
Edit. Siis kaksoismassallaki. Hegeh:n vääntö oli muistaakseni 530nm luokkaa?
-
osaatko sanoo käviskötuo tamgearin kiinteävauhtipyörä tohon mun volvoon
-
osaatko sanoo käviskötuo tamgearin kiinteävauhtipyörä tohon mun volvoon
joku d24 vauhtipyörä kävi suoraan. 2.5tdi virityskeskustelusta voi löytyä jos viittit selata. :)
-
tais peräti kahdesti. Mulla tuli sivuakseli kytkinkopasta läpi ennen ku rajotettiin vääntöä tuohon 510nm.
Edit. Siis kaksoismassallaki. Hegeh:n vääntö oli muistaakseni 530nm luokkaa?
548nm. Eikä tuo rimpula akseli tukemattomana tule kestämäänkään.