Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: t5 - 27.12.2015, 12:32:01
-
Moi
MItä tarkoittaa kun tulee viesti että moottorin teho alentunut?
Ongelma ilmaantunut kun on tullut pakkaset.
Auto lähtee välillä huonosti käymään.
Auto on V70R VM 2004 2,5 T
T.Pasi
-
Vikakoodit lukuun, sitten arvuutellaan lisää..
-
Lähteekö ollenkaan käyntiin?
Mulla 2.4T:hen tuli nyt tänään toista kertaa tuo teksti huonon sahaavan starttauksen jälkeen. Sammui kyllä hetken ajon jälkeen pois.
Ei mitään viittaavaa vikakoodia.
-
Kaasuläppäkotelo saattaa aiheuttaa tuollaisia oireita. Puhdistaminen voisi auttaa. Ne vikakoodit T5:n tapauksessa kannattaa tietysti lukea, ennen kuin alkaa tekemään mitään muuta.
-
Moi
Vikakoodit luettu ECM-5200 koodi Impulssi anturi löytyi.
Perjantaina vaihtamaan anturi Volvolla 90e+ 1/2 h työtä.
Sanoivat että 2004 vuosimallissa ei pitäisi olla kaasuläppäkotelovikoja.Parempi kotelo kuin vanhemmissa malleissa.
T.Pasi
-
Juu saman koodin antoi nyt omassakin. Laitoin anturin tilaukseen.
-
Morjesta Taas
Tänään aamulla vaihdettiin impulssianturi ja nollattiin vikakoodit.
Ehtoolla lähdin töistä niin taas ei meinannu lähteä käymään ja ilmaantui taas moottorin teho alentunut ja keltainen kolmio.
Taisi 130E Mennä anturin vaihtoon turhaan,Maanantaina taas vikakoodien lukuun.
T.Pasi
-
Mitä bensaa muuten käytät..?
-
Moi
Käytän 98 okt bensaa.
-
Ok. Olen nyt pari kertaa tankannut myös 98. Aiemmin käytin 95e10. Tuntuisi että hieman parani käynnistyvyys.. tiedä sitten.
Edit..Eipä sillä vaikutusta tuntunut olevan..
Huomenna olisi tarkoitus mennä vaihtamaan anturi.
20.49€ maksoi Facet-merkkinen tunnistin.
-
Anturi anturi, mut mikä sen nimi on? Siis mikä anturi?
-
Kampiakselin asentotunnistin eli kierroslukutunnistin eli impulssianturi.
Englanniksi Crankshaft impulse sensor, RPM sensor.
-
Moi
Perjantaina volvolle vikakoodien lukuun.
Ihmetteli asentaja kun taaas vikavalot palaa.
-
En ole vielä omaan kerinnyt anturaa vaihtamaan. Eilen taas teki pitkän startin yhden stumppauksen jälkeen.
-
Moi
Perjantaina volvolle vikakoodien lukuun.
Ihmetteli asentaja kun taaas vikavalot palaa.
Mitä ilmeni?
En ole vieläkään kerennyt vaihtamaan. Meni tämä viikonloppu duunissa..
-
Moi
Sama anturivika oli edelleen.Auto ilmoitti että akun varaustaso alhainen.Mitattiin akku ja oli vain 50% virtaa jäljellä ja kaiken lisäksi oli liian pienitehoinen akku.
62Ah vaikka pitäisi olla noin 90Ah akku.Akku vaihdettu Bosch 90Ah ja vikakoodi kuitattiin ei ole sen jälkeen ilmoituksia tullut.
Volvolla sanoi että mahdollisesti vikavalo on voinut johtua alitehoisesta akusta.Tiedä häntä mutta seurataan.
T.Pasi
-
Moi
Sama anturivika oli edelleen.Auto ilmoitti että akun varaustaso alhainen.Mitattiin akku ja oli vain 50% virtaa jäljellä ja kaiken lisäksi oli liian pienitehoinen akku.
60Ah vaikka pitäisi olla noin 90Ah akku.Akku vaihdettu Bosch 90Ah ja vikakoodi kuitattiin ei ole sen jälkeen ilmoituksia tullut.
Volvolla sanoi että mahdollisesti vikavalo on voinut johtua alitehoisesta akusta.Tiedä häntä mutta seurataan.
T.Pasi
Täällä oli S60R -06 65ah akku ja oli alkuperäinen ja nyt on tilalla 75ah.
-
Mulla on Boschin 100Ah.
-
C30 1,6D väläytti moottorin teho alhainen ja ajonvakautus vaatii huollon (tms) ilmoitukset, kierrokset ei noussut yli 2000. Vietiin huoltoon (ei Volvolle), tuli soitto että ahtopaineanturissa vika. Se vaihdettiin, vika uusi noin 2 viikon ajelun jälkeen kiihdytystilanteessa. Volvolta olivat sitä mieltä että ahtopaineanturissa tuskin on ollutkaan vikaa, että olisko vika kuitenkin akussa, se kun on alkuperäinen eli vuodelta 2010, kun asiaa auton myyjän kautta kyselin, auton ostosta kun on noin 6kk. Sietäs nyt korjaantua akun vaihdolla.. #¤/(& sähkövehkeet! >:(