Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Revolver - 28.12.2015, 13:58:14
-
Osaavatkohan viisaammat kertoa mistä on kyse?
Ilman ollessa pakkasen puolella (tänään aamulla -8), kun pysähtyy ja painaa jarrua automaatin ollessa D-asennossa, alkaa jostain konehuoneen suunnasta kuulua sälinä/särinä.
Ääni poistuu jos edelleen jarrua painaen siirtää vaihteen valitsimen P-asentoon ja alkaa taas, kun valitsin siirretään D-asentoon.
Jotain vaihteistossa menossa rikki?
-
Kuulostaa vain että rupee vanhuuttaan resonoimaan. Varsinkin jos ääni poistuu jos muutat kierrolukua..
-
Kuulostaa vain että rupee vanhuuttaan resonoimaan. Varsinkin jos ääni poistuu jos muutat kierrolukua..
Kiitos vastauksesta!
Täytyy seuraavan kerran, kun liikkeelle lähtee koittaa kierroksia.
Sen verran jo huomasin itsekin, ettei ääni kuulu ihan joka kerralla ja autolla täytyy ajaa muutama kilometri pakkasessa, ennen kuin ääni alkaa kuulumaan.
-
Hetihän sitä pahinta kannattaa pelätä, niin ei voi tulla pettymystä :D
Omassa vanhassa Xc60:ssä (vm 2009) kovemmilla pakkasilla teki kylmänä aina ihme sirinää matalammilla kierroksilla.
Kuskinpuolelta se tuli, ja olin sen paikallistavinani ohjauspyöränakseliin, kun se täristi vetopäällä. Parkille asennossa tärinä väheni, ja niin sirinäkin loppui. Tosiaan lämmetessä loppu ja kesäkelillä ei ikinä kuulunut.
Ikinä en päässyt kiinni tarkemmin mistä se lähti? Luultavasti läpiviennin toisella puolen ::)