Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juhizz - 28.12.2015, 16:29:50
-
Tuollainen teksti ilmestyi ajotietokoneen näyttöön keltaisen huomiokolmion lisäksi, huonon startin jälkeen. Tämän teki nyt toisen kerran parin viikon sisään. Ja hetken ajon jälkeen teksti poistuu ja kolmio sammuu.. :idiot2:
Autohan lähtee välillä huonosti käyntiin. Välillä sahuuttaa ja kuitenkin useammin lähtee ihan hyvin.
Voisiko olla esim kampiakselin anturi menossa?
Koodit luettu (Elekman Volvo Pro lukijalla) mutta ei mitään tähän liittyvää koodia ollut.
-
Taidan laittaa anturan tilaukseen ja kokeilla..
Kampuran anturiin laitan omat veikkaukset siksi että useimmiten tuon huonon starttauksen aikana kierroslukumittari heittää viisaria sinnetänne. Eikös se kuitenkin ota pitkälti tietonsa tuolta anturilta?
-
Voi olla myös kaasuläppäkotelo. Ainakin yhden vastaavan kuuloisen tapauksen tiedän...
-
Nyt oli vikakoodi ECM 5200 tallentunut.
-
Perkules.. Pitkästä aikaa tänään teki taas tämän tempun. Anturi on kyllä edelleen vaihtamatta..
-
Perkules.. Pitkästä aikaa tänään teki taas tämän tempun. Anturi on kyllä edelleen vaihtamatta..
Vaihdoitko kampiakselin anturin? xc70 2.5T 04 ja täsmälleen samanlainen ongelma välillä. Useimmiten lähtee hyvin käyntiin mutta välillä yskähtää ja sit toi sama vikakoodi. Tänään kävi motarilta pois liu'utellessa sama että moottoriteho alentunut koodi tauluun.
-
Kyseistä vikaa etsitiin autostani todella hartaasti, vaihdettiin kaasuläppää, ilmamäärämittaria, puolia ym ym...
Auto oli jo elekrtoniikkakorjaajan pajalla(tarkotus oli tarkastaa juotokset boxissa) kunnes asentaja vahingossa heilautti ilmamäärämittarille menevää johtosarjaa, antoi heti vastauksen ja vikavalo syttyi.
Vikahan on sellanen joka häviää kuin pieru saharaan, eikä sitä löydy ennenkuin vika on päällä.
Johtosarja vaihdettiin ja auto on pelannut sen osalta todella hyvin. Vikaa todella etsittiin melkein kuukauden ja testattiin mutta aina kun sillä oli ajettu se 20-30km vika uusiutui.
Auto on s60 2,4T autom. vuosimallia 2002.
-
Ei ole tuo oma nyt tehnyt pitkään aikaan.
Ja tuossa taannoin kun etsin käyntihäiriövikaa niin kokeilin myös maffin piuhaa irti käydessä. Käynti notkahti tuolloin. Lopulta vialliseksi paljastui kolmospytyn puola.