Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Ben - 29.12.2015, 11:53:44
-
Ennen kuin tässä jonain päivänä alan asiaa tutkimaan, niin kysyn ensin vinkkejä: B200E kävi ja kukkui nätisti ja sitten ei enää käynnistynytkään. Aavistuksen startatessa hörähtää välillä. Suodattimen vaihdoin, oli täynnä lähes mustaa bensaa. Ei auttanut vaihto. Pumppuja ajattelin ensinnä tutkia. Tankin korkki oli lukossa eli ei sinne kukaan ole ylimääräistä laittanut. Onkohan värjäymä vain p...aa irronnut 28 vuotiaasta tankista vai pumppu pullauttanut jotain vai johtuuko koko vika jostain muusta?
-
onko imusarjan alla suunnilleen keskellä letkukiinni/paikallaan mikä tulee lisäilmaluistilta?
-
On kiinni. Muutaman kerran plopsahtanut auki aiemmin. Letkut muutenkin näytti olevan paikoillaan. Toki täytyy vielä valossa katsoa murtumat ja koittaa työntää auto lämpiään talliin, jos vaikka olisi jäässä.
-
Tutkin lisää ja palaan asiaan. Huomasin nimittäin itsekin, että melko laajasti näillä kuvauksilla voi lähteä haarukoimaan. Tosin yleensä täältä on apu löytynyt huonoillakin lähtötiedoilla.
-
Ennen kuin tässä jonain päivänä alan asiaa tutkimaan, niin kysyn ensin vinkkejä: B200E kävi ja kukkui nätisti ja sitten ei enää käynnistynytkään. Aavistuksen startatessa hörähtää välillä. Suodattimen vaihdoin, oli täynnä lähes mustaa bensaa. Ei auttanut vaihto. Pumppuja ajattelin ensinnä tutkia. Tankin korkki oli lukossa eli ei sinne kukaan ole ylimääräistä laittanut. Onkohan värjäymä vain p...aa irronnut 28 vuotiaasta tankista vai pumppu pullauttanut jotain vai johtuuko koko vika jostain muusta?
Onko tämä seisonnassa vai päivittäisessä ajossa oleva yksilö? ???
-
Päivittäin on ollut ajossa, lähinnä kaupunkiajoa. En löytänyt viallisia letkuja. Lämmitin puhaltimella imusarjan alustaa. Ei auttanut. Talliin en autoa saa eli pihassa täytyy korjaus suorittaa. Täytynee katsoa tuleeko bensaa suuttimille saakka, fiilispohjalta kallistuisin sinne suuntaan. Akku lataukseen ja huomenna jatkuu.
-
Ei tule bensa suuttimille saakka. Ykkös sulakkeen takana oleva pumppu starttauksen jälkeen jää surisemaan hetkeksi ja sitten lopettaa, ikään kuin olisi työnsä tehnyt ja paineen saanut aikaiseksi. Tämä vaikuttaisi olevan siis niin kuin pitää, mutta oli sulattanut sulakkeen koteloon kiinni. Sulake oli ehjä. Siirtopumpun sulake oli myös ehjä. Uudelle suodattimelle saakka oli tullut bensaa ainakin jonkin verran. Täytynee katsoa paljonko suodattimelle tulee bensaa ja millaisen paineen saa aikaiseksi. 5bar pitäisi olla, mutta bensamäärän voinee vaan arvioida, että tuleeko tipoittain vai riittävästi?
-
Paine alle puoli baria. Sen paineen pitää eli takaisku toimii, mutta vaikuttaisi alla oleva pumppu olevan tehoton. Eli se uusintaan ei varmaan muuta vaihtoehtoa?
-
Pitääkö tuon paineen nousta kuinka korkealle startatessa? Väsy...viiteen tietysti, että suuttimet aukeaa.
-
Meni topic lähes yksinpuheluksi:Molemmat pumput ja molemmat suodattimet uusittu ja pelittää.