Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pety - 30.12.2015, 16:40:04
-
Elikkäs tuli vastikkään hommattua otsikon mukainen auto. Rupesin pimeällä ajellessa ihmettelemään pitkienvalojen huonoutta. Selvisi ettei pitkät syty ollenkaan. Kun laittaa pitkätvalot päälle Bi-xenonit nousee vähän, mutta pitkien halogenit ei syty. Mittailin niin halogenien kantaan ei tule jännitettä. Konetilassa olevat sulakkeet ehjät ja niihin tulee jännite, kun pitkät kytketään päälle. Ohjaamossa oleva sulake myös ehjä ja rele myös ehjä. Mitäs vaihtoehtoja vielä vois syttymisongelmaan olla? Auto on USA vientimallia, onko sillä merkitystä?
-
Siihen taidettu umpiot vaihtaa? Normaalisti usa mallin ärrissä umpioissa sisempänä on päivävalot eikä ole erillisiä halogeeni pitkiä ollenkaan.
-
Siihen taidettu umpiot vaihtaa? Normaalisti usa mallin ärrissä umpioissa sisempänä on päivävalot eikä ole erillisiä halogeeni pitkiä ollenkaan.
Tjaahas..tuostapa en ole ollenkaan varma. Dokumentteja auton historiasta lukiessa jotain muistaakseni valomuutoksia oli suomeen tuonnin jälkeen tehty. Nyt en muista mitä, enkä pääse nyt tarkistamaan. Umpioita ei todennäköisesti ole kuitenkaan vaihdettu, koska niissä on nuo keltaiset "sivuvalot" umpioissa, siis ainakin erillaiset kuin useimmissa vastaavissa euromalleissa. Parkit niihin on lisätty jotenkin tökerösti jälestäpäin. Porattu paikat umpion takaa, ainakin se siltä näyttää. Minkälaisella polttimolla nuo päiväajovalot ruukaavat olla, kun kuitenkin nuo oli HB3 mallia, watti määrää ei toki tullut katsottua. Ja miten niiden tulisi palaa, koska en saa niitä syttymään oli sitten valokatkaisija missä asennossa hyvänsä.
-
Silloin sinulla ei ole niitä halogeeneja mitä syttyä.
-
Silloin sinulla ei ole niitä halogeeneja mitä syttyä.
No tuo selittääkin sitten aika paljon. On vaan melkoisen huonot nuo xenonin pitkät. Tarvii varmaan ostaa jotku laadukkaat xenonit keulalle jos sais enemmän valotehoa. Luulen että nuo nykyiset on jo parhaan valotehonsa menettänyt.
-
Taitaa katsastuksessa tulla hylkäys väärien umpioiden takia, pitäisi olla E-hyväksytyt umpiot ja näissä on H7-polttimo apupitkissä, seisontavalo vilkun puolella. Hinta jotain tonnin paikkeilla kappale.
Menet vaan ihan pokkana vaatimaan myyjäliikkeeltä, jos siis liikkeestä ostettu, Eurooppaan tarkoitetut umpiot laittomien sijaan.
-
Taitaa katsastuksessa tulla hylkäys väärien umpioiden takia, pitäisi olla E-hyväksytyt umpiot ja näissä on H7-polttimo apupitkissä, seisontavalo vilkun puolella. Hinta jotain tonnin paikkeilla kappale.
Menet vaan ihan pokkana vaatimaan myyjäliikkeeltä, jos siis liikkeestä ostettu, Eurooppaan tarkoitetut umpiot laittomien sijaan.
Jos on tuotu aikoinaan muuttoautona niin niissä on hyväksytty DOT-umpioita rekisteröitäessä.
No tuo selittääkin sitten aika paljon. On vaan melkoisen huonot nuo xenonin pitkät. Tarvii varmaan ostaa jotku laadukkaat xenonit keulalle jos sais enemmän valotehoa. Luulen että nuo nykyiset on jo parhaan valotehonsa menettänyt.
Noissa DOT-umpioissa on xenonitkin huonommat kuin E-versioissa koska niistä uupuu valokuvion epäsymmetrisyys lähivaloilta. Eli se osa sieltä metsän puolelta.
-
Jos on tuotu aikoinaan muuttoautona niin niissä on hyväksytty DOT-umpioita rekisteröitäessä.
Noissa DOT-umpioissa on xenonitkin huonommat kuin E-versioissa koska niistä uupuu valokuvion epäsymmetrisyys lähivaloilta. Eli se osa sieltä metsän puolelta.
Niinhän se olikin, jos muuttoauto, ei vanha aina muista kaikkea ???, mutta olisihan se hyvien kaupantekotapojen mukaista mainita ostajalle moisesta.
-
Joo nimenomaa kyseessä on muuttoauto. Mites jos ryöstäis virran xenonien pitkille menevistä johdoista ja laittais xenonin muutossarjan niiden päiväajovalojen tilalle? Rupeaako herjaa valoista jotain vikakoodia? Tietysti katsastuksen ajaksi käyttäis pois.