Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: V70 2.5 - 30.12.2015, 22:56:42
-
945 -95 Perässä ilmeisesti vanhempi hammaskehä, joten kokeilin tuota speedohealeria. No, tuo sytyttää abs-valon heti, ilman ajamista.(ilman sitä syttyy vasta ajaessa)
Mittailin noita, niin tuon speedohealerin läpi vastus on joitain Megaohmeja.
Ilmeisesti abs tutkii ensimmäisenä, onko antureiden vastus oikeanlainen? Joten joku vastus piuhojen väliin voisi tuon korjata? (tai sitten ei, tuli vain mieleen tuossa mittaillessa)
Nopeusmittari ei speedohealerin kanssa näyttänyt mitään, mutta antaako abs nopeustietoa mittarille, jos toteaa anturin olevan morjens.
Vai eikö tuo speedohealer nyt vain sovi millään volvoon, vaikka lähes kaikkiin muihin passaa?
-
ABS tutkii joka autossa vastuksen käynnistyksessä, (ja nopeuden liikkeelle lähtiessä, joissain jopa abs surisee hellästi)
Volvossa tuo raja ehkä herkempi. Tai sitten tuo purkki ei vain tykkää Volvosta.
Speedohealeriin en osaa auttaa (enkä siihen miten saa abs boksin hävittämään tuon speedohealerin megaohmit lisäämällä vastusta), mutta täälläkin foorumilla myydään sitä (oliko 48 hampaista) anturinkehää.
Helppo vaihtaa.
-Öljyt pois
-Koppa irti (panhardin toisen pultin joutu muistaakseni irroittamaan)
-Vanha kehä poikki ja pois
-Uusi paikalleen parilla hepillä
Tadaa, toimii kuten kuuluukin.
Sinänsä outoa jos ei sytytä ABS valoa (ilman mitään lisä purkkeja) jos etupyörät pyörii 2x nopeempaa kun takapää abs purkin mukaan... :o
-
Ainakin vm 91 960 ssa pelasi mutta oli erkoistilauksesta tehty.
-
ABS tutkii joka autossa vastuksen käynnistyksessä, (ja nopeuden liikkeelle lähtiessä, joissain jopa abs surisee hellästi)
Volvossa tuo raja ehkä herkempi. Tai sitten tuo purkki ei vain tykkää Volvosta.
Speedohealeriin en osaa auttaa (enkä siihen miten saa abs boksin hävittämään tuon speedohealerin megaohmit lisäämällä vastusta), mutta täälläkin foorumilla myydään sitä (oliko 48 hampaista) anturinkehää.
Helppo vaihtaa.
-Öljyt pois
-Koppa irti (panhardin toisen pultin joutu muistaakseni irroittamaan)
-Vanha kehä poikki ja pois
-Uusi paikalleen parilla hepillä
Tadaa, toimii kuten kuuluukin.
Sinänsä outoa jos ei sytytä ABS valoa (ilman mitään lisä purkkeja) jos etupyörät pyörii 2x nopeempaa kun takapää abs purkin mukaan... :o
Sytyttää tuo abs-valon tolla kehällä ajaessa, mutta healerin kanssa jo heti käynnistäessä. Tuo olis ollut vaan niin helppo laittaa, vert. kehän vaihto tossa pihassa talvella... ;D