Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Zebe - 03.01.2016, 23:34:34
-
Mitenkäs porukka muuttanut Amazoniin eteen esim. 200-sarjan jarruhilppeet? Jostain olin lukevinani että 140-sarjan napa kävisi amazoniin jollain laakereiden vaihdolla? Eli meneekö 140-sarjan napa amazoniin 140-sarjan laakerilla? 140-sarjan napaan taas menisi 240-sarjan jäähdytetty levy? Ilmeisesti jarrusatulalle pitää tehdä adapteri että saa käymään? Jos joku voisi näissä jutuissa auttaa esim kuvien kera niin kiittäisin. Taakse tulossa 200-sarjan akseli niin olisi hyvä sitten eteenkin laittaa vähän tehokkaammat kuin nuo orkkis jäähdyttämättömät levyt..
-
Jos sulla on siinä 4mäntä satulat eikä 3mäntäset,niin eipä ne jarrut sen tehokkaammiksi muutu 2satkun satuloilla ja jäähdytetyillä levyillä pikemminkin päinvastoin kun 2satkun levy on halkaisijaltaan pienempi,sit eri asia tietty jos parempaa jäähtyvyyttä tarttee ;)
-
Itselläni on amukassa myös 2-satkun akseli (ja taisi olla 9-satkun satulat takana), ja amukan vakiolevyt ja 4-mäntäiset satulat edessä, hyvin on toiminut, alkuperäiset paineensäätimet koskemattomina paikallaan ja jarrutasapaino on lähestulkoon optimaalinen. Jarruista tuli kutakuinkin huoltovapaat (ei jatkuvaa rumpujen ja käsijarrun säätelyä).
Huvittavaa siinä on, että takalevyt taisi olla jonkun millin halkaisijaltaan isommat kuin edessä :D Tuo kosmeettinen haitta on ainut, miksi itse haluaisin jäähdytetyt suuremmat levyt eteen, vaikka käytännössä eroa ei voi silmämääräisesti edes sanoa huomaavansa. Harkinnassa ollut porata etulevyt täyteen reikiä.
-
3 mäntäset 1 piiriset tällä hetkellä.. 2 piirisiin joudun kuitenkin päivittämään turbotekniikan takia.. koska tehokkaimmassa mallissa on 2 piirinen järjestelmä ollut.. menisköhän jostain muusta helpolla isommat levyt eteen? Pulttijako sais olla sama edessä ja takana.. eli 5x108..
-
Minä laittaisin ainakin vaan ne omat 2-piiri/4-mäntä romppeet jos ei rata-autoilua ole tarkoitus juuri harrastella,teho niissä normikäytössä on ihan kyllä riittävä.Omiin napoihin ja levyihin saa helposti tehtyä kyllä tuon uuden jaonkin,joskus niin tein itselläni aikoinaan olleeseen Amazoniin ;)Kuullut olen kanssa joskus että nuo 140 sarjan navat saa helposti sovitettua mutta tarkemmin en enää muista mitä toimenpiteitä vaatinee,mutta tosiaan jotkut isommat laikat sinne sitten kannattaa sovittaa kun ne 2satkun 263 milliset jotta että siinä hommassa jotain itua olis vaivaan nähden,niin ainakin mun mielestä...
-
200 sarjan levyä ja napaa puoltaa kyllä hinta ja saatavuus.
200 pikkulaakeri tarvitsee sovitteen vain sisäpuoliselle laakerille.