Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: donidee - 04.01.2016, 14:27:27
-
B5234T3
Vaihdoin kiertokankien laakerit. Voiko ne pultit käyttää uusiks, vai pitääkö niihin laakerikansiin hommata uudet. Ymmärsim että on kahdenlaisia, että joko voi käyttää, tai ei voi. Onko kellään tietoa tosta -01 S60 T5 koneesta, että voiko vanhoja käyttää?
-
Nyrkkisääntönä voinee pitää, että jos pultit kiristetään momenttiin, niin voi laittaa vanhat, mutta jos pulteissa on lopullinen kiristys asteina, niin pitää uusia.
-
Uudet on laitettava Kulmamiehen kertoman mukaisesti. Osien lopullinen kiristys tapahtuu asteina. Työohjeessa sanotaan jopa, että pultit ja mutterit on ehdottomasti vaihdettava uusiin.
-
Asia kunnossa. Onko tuossa se 20nm ja 90 astetta. Öljypohjan pultit oli 17nm. Oonko ihan hakoteillä?
Ja mistä niitä pultteja sais suoraa tiskiltä pääkaupunkiseudulla ettei tarvis tilaa?
-
Jos liitospinnat on työstetty tasaiseksi, kiristys 20 Nm + 90 astetta ja jos ovat murretut, 30 Nm + 90 astetta.
-
Jos liitospinnat on työstetty tasaiseksi, kiristys 20 Nm + 90 astetta ja jos ovat murretut, 30 Nm + 90 astetta.
On murretut. Mutta mistä sais ne 10 pulttia alle 50e haettua, ettei tarvis tilata. Paljon ne maksaa sinisellä, vai oisko esim kl varaosilla? Pitäs huomenna ne päästä hakee että sais nippuun.
-
Ne on jotain 4-5e kpl sinisellä