Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rooppis93 - 06.01.2016, 11:20:48
-
Terve olisiko hyviä ideoita mistä johtuu huono käynnistyvyys Yli -20asteen pakkasella. Lupailee ja pari pyttyä sytyttää kyllä mutta ei kuitenkaan lähde käyntiin.
-
Joku hehku mykkänä, lähteekö kun hehkuttaa muutaman kerran peräkkäin. Hehkut ei ole kalliit 10-15e/kpl. :pomo:
-
TDI:ssä aina tärkein tekijä on pumpun ajoitus. Ajoituksen tarkastus ja hehkujen vaihto, niin eipä pitäisi ongelmia olla, jos vaan polttoaine kestää pakkasta. Polttoainesuodatin myös kannattaa talveksi vaihtaa, niin ei tule senkään kanssa jäätymisongelmia. Onhan siinä veden tyhjennysruuvi, mutta halpa se on kokonaan uusiakin...
-
Akun ja startin kunto on tärkeitä myös. Jos ei startti jaksa kunnolla pyörittää, ensin tsekataan akku, sitten startti.
-
Akku ja startti on ok eli putänee vilkasta noita hehkuja. Onko mitään lillä sais hehkut tarkastettua ilman että niitä tarvii irroittaa?
-
Ennen ajoitusta teki juuri noin ja ajoituksen jälkeen -37 asteesta kertalaakista käyntiin, toki oli roikassa.
-
. Onko mitään millä sais hehkut tarkastettua ilman että niitä tarvii irroittaa?
Johdolla sähköä akun plus-navasta hehkutulpan päähän. Jos iskee kipinää, kun johdon päällä raaputtaa, tulppa todennäköisesti toimii.
Johdolla ei missään tapauksessa pidä osua moottorin kylkeen, ettei se sula käsiin ja auto syty palamaan.
Tulpan hattu pitäisi saada jollakin rautalankakoukulla vedetyksi kuoppansa pohjalta siten, ettei se vanhuuttaan murru poikki. Vanha hattu katkeaa, jos sen vetää vain sormineen hatun ja johdon rajakohdan vaiheilta.
-
D5:ssa ainakin hatut on helpompi saada pois paikoiltaan kun kone on haalea vs. pakastin kylmä. Ja mukavampi näprätäkin kun ei sormia palella. Yleismittarilla voi mys katsoa hehkujen vastuksia, mutta hattu pitää niissäkin irroittaa.