Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: johnnyboy - 06.01.2016, 18:49:45
-
Moro. Tulipahan taas parin vuoden tauon jälkeen hommattua tuollainen keltainen kapistus talliin,tällä kertaa farkkuna. Reissu meni näin: paikan päältä löytyi ikäisekseen ihan siisti auto, sisältä oikeinkin siisti. Liian innokas myllyttäjä on saanut maalin muutamasta kohtaa puhki ja jotain elämän jälkiä tietysti on. Vedetään jossain vaiheessa uusi väri niin tulee hyvä. Jonkunlaisen keulakosketuksen on myös saanut luultavasti mutta kaikki istuu ok. Koeajolla kaikki ok ja toimii. Tinkimiset ja puheet päälle ja matkaan, hyvällä fiiliksellä. Hinta ei ollut halvin mutta autokaan ei ollut huonoin. Sitten alkoi tapahtua. 200km ajettuamme poikettiin kahvville ja keppi P:eelle. Vaihteiston nuolivalo alkoi vilkkumaan. Kaffet juotiin ja matka jatkuu nuolen vilkkuessa, laatikko kuitenkin toimii normaalisti ja mitäpä sille oikein voi tehdäkään 25 asteen pakkasessa keskellä yötä. Tästä n. 100km eteenpäin joka risteyksestä lähtö oli aina vaikeampaa luiston takia. Kotiin kuitenkin luistateeltiin ja tarkistin laatikon öljyt jotka oli ylärajassa. Pelti kiinni,auto talliin ja pehkuihin. Voi sitä vitutuksen määrää.... Huomenna vikakoodien luku ja toimenpiteitten kartoitus. Onko hyviä vinkkejä? Edellisessä tällaisessa hajosi myös laatikko mutta silloin kyljessä oli sentään reilusti reikä, johon auttoi laatikon vaihto. Korjaako näitä kukaan? Kaikenlaiset asialliset neuvot ja vinkit otetaan vastaan . terv John
-
Silloin kun se alkoi "luistamaan", oletko varma että se luistaa, ettei vain lähteny liikkeell iso vaihde päällä? Niinkuin se vikatilassa tekee.
Kun se heitti vikavalon parkkipaikalla, vaihdetta siirtäessä, niin melkein veikkaisin asentotunnistinta. Mikään muu ei oikeastaan voi tehfä sitä.
Mutta kannattaa ne koodit katsoa ekaksi.
-
Vika koodi luettu ja kyllä asentotunnistintahan se tosiaan herjasi. Nollattu ja kokeiltu, laatikko pelaa normaalisti. Oletteko putsailleet noita tunnistimia vai vaihtaneet suosiolla uutta osaa. Hinta?
-
Vaseliinit varmaan kohmeessa, voihan tuon itse putsailla/korjata.
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=29930
-
Joo, on tullut putsattua. Tarkkuutta vaatii ainoastaan siinä, kun PNP-kytkin irrotetaan ja kiinnitetään. Olisi hyvä sattua samaan paikkaan, jotta vaihteet pelaa. Mulla sattui niin hyvin, että vaihteet alkoivat pelaamaan hienosti.
-
Kiitos neuvoista ja tuosta korjauskuvasarjasta. Jos temppuaa vielä kevväällä niin sitten nostettava pöydälle. Mitähän marmori huutaa tuosta uutena?
-
Öljyjen tarkistamisesta vielä sen verran, että mun muistaakseni auton pitää olla käynnissä ja öljyt lämpöiseksi ajettu kun tarkistetaan tuota öljytasoa? Se tilavuus missä pitää olla, taitaa olla pirun pieni eli tarkka saa olla yli- ja alitäytön kanssa..
Muistelen että n.190€ olis tiskillä tuo kytkin jonkun mainitsemana ollut täällä foorumilla ihan lähiaikoina.
-
Juu, käynnissä tarkistettava/tarkistettu. Eihän tuo kytkin niin pahan hintainen ole. Harkintaan....
-
http://www.ebay.de/itm/Sperrschalter-Automatikgetriebe-Volvo-850-S70-V70-C70-/361222537015?hash=item541a8a7f37:g:0-kAAOSwFnFWDWQ5
Http://www. ebay.de sieltä löytyy useita uusia alle 100 eur hintaan.
-
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=&_jsoff=1&_osacat=9801&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=9466012++&_sacat=9801