Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: johnnyboy - 06.01.2016, 18:49:45

Otsikko: T5R
Kirjoitti: johnnyboy - 06.01.2016, 18:49:45
Moro. Tulipahan taas parin vuoden tauon jälkeen hommattua tuollainen keltainen kapistus talliin,tällä kertaa farkkuna.  Reissu meni näin: paikan päältä löytyi ikäisekseen ihan siisti auto, sisältä oikeinkin siisti. Liian innokas myllyttäjä on saanut maalin muutamasta kohtaa puhki ja jotain elämän jälkiä tietysti on. Vedetään jossain vaiheessa uusi väri niin tulee hyvä. Jonkunlaisen keulakosketuksen on myös saanut luultavasti mutta kaikki istuu ok. Koeajolla kaikki ok ja toimii. Tinkimiset ja puheet päälle ja matkaan, hyvällä fiiliksellä. Hinta ei ollut halvin mutta autokaan ei ollut huonoin.  Sitten alkoi tapahtua. 200km ajettuamme poikettiin kahvville ja keppi P:eelle. Vaihteiston nuolivalo alkoi vilkkumaan. Kaffet juotiin ja matka jatkuu nuolen vilkkuessa, laatikko kuitenkin toimii normaalisti ja mitäpä sille oikein voi tehdäkään 25 asteen pakkasessa keskellä yötä. Tästä n. 100km eteenpäin joka risteyksestä lähtö oli aina vaikeampaa luiston takia. Kotiin kuitenkin luistateeltiin ja tarkistin laatikon öljyt jotka oli ylärajassa. Pelti kiinni,auto talliin ja pehkuihin. Voi sitä vitutuksen määrää....  Huomenna vikakoodien luku ja toimenpiteitten kartoitus. Onko hyviä vinkkejä?  Edellisessä tällaisessa hajosi myös laatikko mutta silloin kyljessä oli sentään reilusti reikä, johon auttoi laatikon vaihto.  Korjaako näitä kukaan? Kaikenlaiset asialliset neuvot ja vinkit otetaan vastaan . terv John
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: C70 - 07.01.2016, 06:34:01
Silloin kun se alkoi "luistamaan", oletko varma että se luistaa, ettei vain lähteny liikkeell iso vaihde päällä? Niinkuin se vikatilassa tekee.
Kun se heitti vikavalon parkkipaikalla, vaihdetta siirtäessä, niin melkein veikkaisin asentotunnistinta. Mikään muu ei oikeastaan voi tehfä sitä.

Mutta kannattaa ne koodit katsoa ekaksi.
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: johnnyboy - 07.01.2016, 13:34:03
Vika koodi luettu ja kyllä asentotunnistintahan se tosiaan herjasi. Nollattu ja kokeiltu, laatikko pelaa normaalisti. Oletteko putsailleet noita tunnistimia vai vaihtaneet suosiolla uutta osaa. Hinta?
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: Orlov - 07.01.2016, 14:32:27
Vaseliinit varmaan kohmeessa, voihan tuon itse putsailla/korjata.

http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=29930
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: Chili - 07.01.2016, 15:43:54
Joo, on tullut putsattua. Tarkkuutta vaatii ainoastaan siinä, kun PNP-kytkin irrotetaan ja kiinnitetään. Olisi hyvä sattua samaan paikkaan, jotta vaihteet pelaa. Mulla sattui niin hyvin, että vaihteet alkoivat pelaamaan hienosti.
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: johnnyboy - 07.01.2016, 16:36:54
Kiitos neuvoista ja tuosta korjauskuvasarjasta. Jos temppuaa vielä kevväällä niin sitten nostettava pöydälle.  Mitähän marmori huutaa tuosta uutena?
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: Tome- - 07.01.2016, 17:18:56
Öljyjen tarkistamisesta vielä sen verran, että mun muistaakseni auton pitää olla käynnissä ja öljyt lämpöiseksi ajettu kun tarkistetaan tuota öljytasoa? Se tilavuus missä pitää olla, taitaa olla pirun pieni eli tarkka saa olla yli- ja alitäytön kanssa..

Muistelen että n.190€ olis tiskillä tuo kytkin jonkun mainitsemana ollut täällä foorumilla ihan lähiaikoina.
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: johnnyboy - 07.01.2016, 18:18:18
Juu, käynnissä tarkistettava/tarkistettu. Eihän tuo kytkin niin pahan hintainen ole. Harkintaan....
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: Chili - 07.01.2016, 21:01:48
http://www.ebay.de/itm/Sperrschalter-Automatikgetriebe-Volvo-850-S70-V70-C70-/361222537015?hash=item541a8a7f37:g:0-kAAOSwFnFWDWQ5

Http://www. ebay.de  sieltä löytyy useita uusia alle 100 eur hintaan.
Otsikko: Vs: T5R
Kirjoitti: Chili - 07.01.2016, 21:02:51
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=&_jsoff=1&_osacat=9801&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=9466012++&_sacat=9801