Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Supi - 07.01.2016, 18:24:23
-
Moro,
Löin auton tulilla aamulla ja lähdin töihin. Hän on ulkona seisotun kylmän yön jälkeen muuttunut etuvetoiseksi ja kertoo että DSTC tarvitsee huollon. Ei auttanut vaikka oli duunissa lämpimässä tallissa koko päivän.
Tuo DSTC toimimattomuus ei haittaa, mutta mikähän piru tuli kun muuttui etuvetoiseksi ?
Paljonkohant taas tarvitaan tonnia ?
Sami
-
tutki huvikseen kaikki sulakkeet ensin.
-
tutki huvikseen kaikki sulakkeet ensin.
eikös ABS/DSTC ole saman sulakkeen takana ?
-
https://www.volvoclub.org.uk/webmanuals/s80/S80_owners_manual_MY08_EN_tp9529web.pdf
Löytyy sulakkeet noin sivulta 206.
-
eikös ABS/DSTC ole saman sulakkeen takana ?
En ole varma, en ole koskaan itse tarkastanut :-[ mutta haldexille on oma sulake... meinaan että olisko pakkasen jäykistämä pumppu ollu liikaa vanhalle sulakkeelle...
-
nyt kun auto lämpeni töissä niin uskalsi availla sulakerasiat muovien prakaamatta niin syyllinen löytyi numerolla 6 valkoisesta boksista eli AWD sulake oli ottanut itteensä. Hyvä oli arvauksesi ja nyt kiitää taas niin pirusti.
-
Ettei vain olisi haldexin pumppu menossa kun sulaketta polttaa. Ei se pitäis pakkasilla sitä tehdä. Omaan oli edellinen omistaja joutunu pumpun vaihtaa kun alkoi sulaketta koko ajan polttamaan.
-
missäs hinnoissa pumpun ja filsun vaihto on ?
-
missäs hinnoissa pumpun ja filsun vaihto on ?
Auttaisiko vielä öljyt ja suodatin ::)
-
missäs hinnoissa pumpun ja filsun vaihto on ?
taisi pumppu + vaihtotyö olla luokkaa tonni.
-
Ei kai nyt tonnia sentään... :P Mulle vaihdettiin Lohjan Sinisellä tuohon AWD mötikkään öljyt ja suodatin juuri syksyllä. Ei se oirehtinu mitenkään, mutta ajattelin toimia ennen oirehtimista. :pomo:
-
Ei kai nyt tonnia sentään... :P Mulle vaihdettiin Lohjan Sinisellä tuohon AWD mötikkään öljyt ja suodatin juuri syksyllä. Ei se oirehtinu mitenkään, mutta ajattelin toimia ennen oirehtimista. :pomo:
Jos pumppu vaihdetaan, niin 1000€ luokkaa se on.
-
Jos pumppu vaihdetaan, niin 1000€ luokkaa se on.
Jos sulakkeen palaminen on kovin satunnaista niin kysehän on vain pumpun alkukäynnistyksestä eli ottaa virtaa kun starttaa. Minusta vähän suurempi sulake ei olisi iso riski.
-
Jos sulakkeen palaminen on kovin satunnaista niin kysehän on vain pumpun alkukäynnistyksestä eli ottaa virtaa kun starttaa. Minusta vähän suurempi sulake ei olisi iso riski.
toisaalta tiedä mistä sitten savu nousee jos isompaa sulaketta laittaa.
-
Minä en nyt yhden palaneen sulakkeen takia alkaisi turhaa vouhittamaan, sulakkeessa voinut olla vaikka vähän toleranssia enemmän kuin tarpeen. toisen palamisen jälkeen alkasin ehkä jo arvailla... mutta ei se haldexin öljyjen vaihto ole ollenkaan pahasta ja puhutaan kuitenkin muutamasta satasesta vain...
-
toisaalta tiedä mistä sitten savu nousee jos isompaa sulaketta laittaa.
On se aina riski. Tässä pitäisi tietysti olla jonkinlaista tuntumaa mikä on järkevää, mikä ei. Jos johdot on 1.5m2, niin sulake saattaa silti olla 5A taikka 7.5A, vaikka kestää 10A jatkuvasti ja sulakkeen palamisvirran aivan normaalisti vielä. En itse vaihtaisi 10A sulakkeen tilalle esim. 20A tai isompaa.
Edellinen kommentti oli hyvä, yksi sulakkeen palaminen ei tarkoita vielä mitään. Syy saattaa olla sulakkeessa tai vika poistunut pysyvästi. Tuollaiset moottorit ottavat selvästi suurempaa virtaa niin kauan kuin ovat saavuttaneet normaalin pyörimisnopeuden. Kankeudet syystä tai toisesta saattavat polttaa sinänsä oikein mitoitetun sulakkeen.
-
haldexin pumppu oli sökö ja vaihdettiin öljyt, 640€ eli ei välttämättä ihan hävytön hinta ja nyt pelaa taas ja tuntuu että kaikki nurkat nopeammin mukana.
-
No niin kesä ajettu isoilla moottoreilla ja talviauto aika ottaa käyttöön. Mukavaa hommaa kun taas ensikäynnistyksellä mittaristo herjaa joka lähtöön vikoja. DSTC tarvitsee huoltoa....justhan tuo alle 1000 km sitten vaihdettiinkin tuo pumppu, öljyt yms joten johan se on aika taas korjatakin, pysäköintitutkat tarvitsevat huoltoa, tämä ja tuo tarvitsee huoltoa....josko jo tulta alle :idiot2: ?
-
Jos ei ole ajettu pitkään aikaan niin mikä oli akun varaustila?
Tuokin auto on liikkuva tietokonekeskus, kuten muutkin autot nykyään.
Jos ei itsekseen lähde herjat pois niin vikakoodien lukua kehiin ja pääsee hommassa eteenpäin.
-
..hmm. Kaikki sulakkeet yms olivat OK, irroittelin niitä loota/abs/esp toimintaan liittyviä ja laitoin vähän hapettumista estävää spayta. Samoin akun varaustila OK. Viikon ajelun yhtenä päivän neliveto alkoi taas toimia itsekseen. Vielä huutelee että parkkitutkat vaativat huoltoa, mutta sulakkeet tms ainakin ok.
Onko kellään muuten hyvää linkkiä mistä löytäisin S80 V8 valmistusmäärät per vuosi ? olen löytänyt aina vain kokonaisvalmistusmääriä