Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: juuzzo - 07.01.2016, 19:44:38
-
Hei
Ja niin tuli katsastuksessa "hylsy". Ohjaustehostin takertelee.
Ajossa ei huomaa, mutta paikallaan ja kovalla alustalla on välillä jäykempi (kun alkaa kääntää) ja sitten tehostaa hyvin. Samanlainen tuo on ollut jo vuosia, mutta nyt tökkäs.
Olisiko vika pumpussa vai syvemällä itse tehostimen venttiileissä? Pahoin pelkään tuota jälkimäistä. Onko tuttu juttu "alan miehille" ?
Pystyykö tuota ohjausvaihdetta purkamaan ja korjaamaan ?
Vaihdan toisen pumpun kun sellainen on tallin lattialla ja postailen auttoiko mitään.
Terveisin
Juuzzo
-
Ja tietysti - anteeksi unohdus - auto on 240 d24 1990.
Juuzzo
-
Oletko vaihtanut tehostimen nesteitä koskaan? Mulla nykiminen hävisi sillä.
-
Oletko vaihtanut tehostimen nesteitä koskaan? Mulla nykiminen hävisi sillä.
Juu, edellisen omistajan jäljiltä siellä oli harmaata kuraa ja vaihtanut olen säilöstä litkut parikin kertaa.
Lisäksi säiliössä on vahva magneetti (tietokoneen kovalevystä), joka on kerännyt aikalailla moskaa ajan mittaan.
Ei ole kyse mistään uudesta autosta 8) 580 tkm takana ja hyvin, halvalla kulkee. Siksi ei haluaisi millää luopua vaikka aika rojuinenhan tuo jo on. Koppa on tosin ihan hitsaamaton.
Mietin myös auttaisiko korkeampiviskoisteettiset öljyt kuin ATFfä. Onkohan kukaan kokeillut.
Terveisin
J
-
Tätä olen käyttänyt(joskus terästettynä lorauksella seal saver:ia)
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590030/Red-Line-ohjaustehostinoljy-946ml
-
No niin... ;)
"Uusi", tosin paljon ajettu (400 tkm ++), tehostinpumppu on paikallaan ja 400 km koeajettu. Olihan siellä kehnon näköiset öljyt sisällä - saattoi sekin vaikuttaa.
Ihan OK. Ei aivan perfecto, mutta nyt jos tulee kommentteja ollaa armotta niuhotuksen puolella.
Eli tällä mennään... :)
Vielä kun saadaan turvavyöt luistamaan vikkelämmin :idiot2:
Terveisin
Juuzzo