Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: t4power - 08.01.2016, 19:11:09
-
Kova pakkanen aiheutti kiveniskusta sitten tuulilasin halkeamisen. Suositteletteko alkuperäistä vai kantsiiko laittaa tarvikemalli??
-
Onko sulla lasivakuutus jos on niin alkuperäinen tietenkin , jos ei oo niin kysy tarjouksia liikkeistä. huomioitavaa lasin kumi kannattaa pyytää vaihtaa
-
Eipä noita tuulilasitehtaita kovin montaa Euroopassa ole, joten eipä liene väliä kenen leima siinä on.
Asennustyö on mihin ennemmin kannattaa kiinnittää huomiota.
-Valitettavan tavallista on, että A-pilarin verhouksia sotketaan tahmatassuilla. Viitsi vielä intää, ettei ole heidän jälkiä
-Toisessa paikassa jäi lasi suhisemaan, laittoivat mukisematta uuden ja antoivat auton siksi aikaa
-
Vaihdatin haljenneen lasin Keravan Carglassissa. Vakuutuksen piikkiin. Ei voi muuta sanoa kuin vimpan päälle työ, ja uusilla liimoilla yms. homma käy nopeasti. Meniköhän siihen kaikkineen runsas 2 tuntia kun pääsi taas ajoon.
Suosittelen. Asennukselle takuu niin kauan kuin auto on minulla.
-
Varsinaisen lasin asentamisen suhteen ei varmaan ole paljoa merkitystä, että missä lasi vaihdetaan.
Mielestäni merkkiliikettä puolustaa se, että siellä tiedetään tarkaan miten kaikkia listoja ym. muoviosia kuuluu irroittaa rikkomatta niitä. Jos/kun jotkut muovikiinnikkeet hajoavat, niin uusia löytyy hyllystä, eikä tarvitse laittaa listoja kiinni sillä samalla liimalla, millä lasikin liimattiin.
-
Autooni oli liisausaikana vaihdettu jo kertaalleen lasi. En tiedä missä, mutta liisari kun oli, niin epäilen merkkihuoltoa.
Joka tapauksessa tuo asennus ei ollut mennyt ihan asiallisesti, sillä aina pesukoneessa käytön jälkeen tuulilasin oikeasta yläreunasta valui vesinoro sisäpuolelle.
Tämän uusimman asennuksen yhteydessä paljastui, että tuolta kohtaa puuttui kokonaan liima tai 'muu tiivistysaine'. Jopa pientä ruosteentynkääkin oli.
Tämä lasin asentaja poisti ruosteet ja laittoi suojamaalin. Ynnä asensi lasin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Ja tietysti se takuu asennuksesta on vielä turvana.
-
Itse olen vaihtanut paljon laseja töissä ja sanoisin että eniten tarkkuutta vaativa homma lasin vaihdossa on vanhan irroitus. Hutiloimalla ja huonoilla välineillä saa paljon tuhoa aikaan joka ei näy vasta kuin vuosien päästä.
-
Autooni oli liisausaikana vaihdettu jo kertaalleen lasi. En tiedä missä, mutta liisari kun oli, niin epäilen merkkihuoltoa.
Joka tapauksessa tuo asennus ei ollut mennyt ihan asiallisesti, sillä aina pesukoneessa käytön jälkeen tuulilasin oikeasta yläreunasta valui vesinoro sisäpuolelle.
Tämän uusimman asennuksen yhteydessä paljastui, että tuolta kohtaa puuttui kokonaan liima tai 'muu tiivistysaine'. Jopa pientä ruosteentynkääkin oli.
Tämä lasin asentaja poisti ruosteet ja laittoi suojamaalin. Ynnä asensi lasin kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Ja tietysti se takuu asennuksesta on vielä turvana.
Ei tosiaan merkkihuolto ole varmuuden tae. Ensin korjattiin iskemä (huonosti, näki jo luovutettaessa), sitten korjauspaikka rupesi kiiltelemään ja vaihdettiin lasi, suhisi peilin luota. Kolmas kerta sitten onnistui. Sinällään Volvon merkkikorjaamo täyttää premium-luokitukset, ettei koskaan selitellä tai vängätä vastaan, vaan korjataan mukisematta. Tois'aalta luvattoman usein pitää reklamoida korjauksista.