Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Tubemaan - 09.01.2016, 21:14:36
-
Ilmoittaakseen jos ette näe kuvaa mikä pitäis olla tässä. Eli tuo putki mikä tuosso törröttää on minulle arvoitus. En tiedä onko tuo syy tyhjäkäynnin seilaamiseen kun ei ole liitettynä mihinkään. Mutta jos voisitte vähän kaveria jelppaa ja kertoa mihin putki laitetaan/liitetään olen kiitollinen :)
(http://s29.postimg.org/ek1uy37ar/received_890180404413197.jpg) (http://postimg.org/image/ek1uy37ar/)
-
Luultavimminkin huohottimen haarakappaleeseen menevä, imusarjan alle 3 ja 4 pyttyjen kohdilta lohkon kylkeä pitkin.
-
Taitaa mennä huohotin boxiin se musta imusarjan alla lohkon kyljessä katso se letkun kunto nippa auki tulee y haaraan jos siellä sellanen huohotin ritilä mustan y haaran ja paksun letkun joka menee siihen mustaan laatikkoon ni putsaa tai poista se voi jäätyä ..
-
Pystyttekö kuvainnoilistaa miten rakennan sen ? En löydä mistään piirustuksia miten se rakennetaan. Ja osaatteko vastata mikä on yössä mekaanisessa ruiskussa tuo käynti ongelman syy yleisin tai mitä kannattaisi alkamaan tutkimaan.
-
Tämän näköinen haaroituskappale pitäisi majailla imusarjan alla suurinpiirtein kolmos- ja nelossylinterin kohdalla
(http://i567.photobucket.com/albums/ss113/scoobyh123/photobucket-2835-1360852761310.jpg)
Alaspäin sojottava haara on kiinni lohkon kyljessä olevassa öljynerottimessa, ohuin on se irrallaan oleva imusarjaan menevä ja paksumpi yläviistoon lähtevä menee muistaakseni imuputkeen ennen imusarjaa.
http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=244715 (http://www.volvopartswebstore.com/showAssembly.aspx?ukey_assembly=244715)
Tuo kampikammion tuuletuksen irronnut letku sekoittaa tyhjäkäyntiä kun vetää ilmaa ilmamääränmittauksen jälkeen. Tuosta haarasta puhutaan liekkilukkona, sen sisällä on eräänlainen verkko (ei kaikissa), joka voi tukkeutua tai jäätyä ja rupeaa puskemaan öljyä ulos stefoista/tiivisteistä kun kampikammioon syntyy ylipaine. Samalla kannattaa sorrata rautalangalla tuo imusarjan "kalibroitu nippa" auki.