Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Pihli5 - 10.01.2016, 15:32:51
-
Hello!
Parin viikon googlettelun ja etsimisen jälkeen ajattelin heittää kysymyksiä ilmoille näin ekaan volvooni liittyen. Autona siis 97-vuosimallin 2,5 TDI V70. Eli auto käynnistyy kylmänä huonosti, ja hyytyi juuri tällä viikolla tien sivuun - 27 pakkasessa. Nyt vaihdettu hehkut, hehkujen johtosarja ja dieselsuodatin. Edelleen ei lähde käyntiin kylmällä ilman lohkolämppäriä, esim. tänään kun oli - 14. Lämpimänä ja johdon päästä hörähtää käyntiin samalla sekunnilla kun avaimesta vääntää, myöskään käynnissä ei mitään ongelmaa kylmänä tai lämpimänä. Ainoa ajossa oleva oire on silloin tällöin kaasupolkimessa tuntuva pieni tärräys, tai pärinä kun on vetoja. En oikein osaa kuvailla sitä paremmin. Vikaa kannattaa varmaan lähteä etsimään testauttamalla suuttimet ja ruiskutuspumpun ajoitus? Auto siis toimii hyvin, jos sen saa aina johdon päähän mutta sellaista luksusta ei minulla töissä ole. Siitä päästäänkin seuraavaan:
(http://s9.postimg.org/9qctyche3/IMG_20160105_165717.jpg) (http://postimg.org/image/9qctyche3/)
Tässä kuva konehuoneesta, tuo osittain murtunut metalliosa on ilmeisesti ruiskupumpun hihnan kiristin? Hihna kuitenkin huoltamon mukaan ok kireydessä. Voiko tuo jo aiheuttaa starttivaivat? Pitääkö tuon kiristimen ja hihnan vaihdon kanssa säätää pumppu uusiksi vai pysyykö säädöt kohdillaan, jos vaihtaa vain esim tuon kiristimen?
Kiitos paljon vastauksista,
T: juha
-
Tdi on tarkka pumpun ajoituksesta.
Se vaikuttaa Muunmuassa kylmä käynnistykseen.
Vaihdatat remmin ja kiristimen. Samalla säädätät pumpun.
Luulen että samalla poistuu ongelma.
-
Jeps, kiitos kommentista. Pumpun säätö ja kilkkeiden vaihto tosiaan korjasi ongelman!