Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: eke - 12.01.2016, 21:01:26
-
(http://aijaa.com/img/t/00661/14073020.t.jpg)
Pakkaslumi menee tehokkaasti konepellin takareunan alle , sulaa ,jäätyy,sulaa jäätyy....
Välillä tulee kosteutta lämmityslaitteen kautta tuulilasille...
Onko muuta patenttia kun "vanha matto "heittää suojaksi ? ( talli / katos tietysti ,mutta....)
Olis pieni tuotekehityksen paikka volvolle rakentaa joku pehmeä silikonisuoja tällasia tilanteita varten .
-
(http://aijaa.com/img/t/00661/14073020.t.jpg)
( talli / katos tietysti ,mutta....)
Niin, kuten tuossa jo mainitsit.
-
Talli tai katos omalla pihalla ei ratkaise sitä kun auton pysäköi reissunpäällä.
Siitä vaan kehittelemään käytännöllinen tapa toteuttaa ilmanoton suojaus lumisateelta. Äkkiseltään tulee mieleen muutama haaste hommassa, mutta älkää antako mun estää teidän innovointia :)
Olihan jo v. 2000 V70:ssä varusteena takapuskurin päälle rullattava liina, jotta on kivempi istua takaluukulla esim. monoja laittamassa sotkematta itseään kuraiseen puskuriin.
-
Minkälainen ura kyseesssä?
Vanhasta patjasta tai vaikka alan liikkeestä konepellin levyinen vaahtomuovisoiro, jonka sulloo sinne poteroon...? Menis pieneen tilaankin kuljetellessa. :)
-
Miten olisi ihan vain koko auton peittävä peite, jota myydään joka halpahallissa?
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_catalog.php?c=81
-
Miten olisi ihan vain koko auton peittävä peite, jota myydään joka halpahallissa?
http://www.polarautovaruste.com/shop/product_catalog.php?c=81
Ainaki saa auton tehokkaasti naarmutettua jos jatkuvasti kiskoo noita päälle
-
Ainaki saa auton tehokkaasti naarmutettua jos jatkuvasti kiskoo noita päälle
Sehän riippuu miten kiinnittää ja kuinka puhdas auto on. Tämä onkin sitten aivan eri juttu.
-
Ostin Motonetistä puolipeitteen farmarikasipätkään ja kyllä on meinaan napakka spärdäri siihen ilmanottojen päälle. Ensin vähän ihmettelin 35€ hintaa, mutta kyllä se vaan niin hyvä slimfit oli, että kannatti maksaa. Ja jos ei peitettä voi laittaa, niin ei voine lumiakaan harjata, kun se naarmuttaa vielä enemmän.
-
Ostin Motonetistä puolipeitteen farmarikasipätkään ja kyllä on meinaan napakka spärdäri siihen ilmanottojen päälle. Ensin vähän ihmettelin 35€ hintaa, mutta kyllä se vaan niin hyvä slimfit oli, että kannatti maksaa. Ja jos ei peitettä voi laittaa, niin ei voine lumiakaan harjata, kun se naarmuttaa vielä enemmän.
Siks en lumia harjaakkaan. Ei oo viel tarpeeks hellävarasta harjaa sattunu vastaan. Peitteen vois ehkä laittaakkin jos joka ajon jälkeen sais auton pestyä ja joka kerta laitettua uuden peitteen päälle.
-
Mitäs jos vahaisi auton tarpeeksi hyvin tai laittaisi jonkun kovapinnoitteen, niin voisi harjata autoaan?
Eipä ole itsellä ollut ongelmaa, vaikka on harjannut, kun maalipinta on kunnossa.
-
Pinnoite ehkä ottaskin vähän vastaan, mutta ei vaha tuota lumiharjan naarmuttamista estä...varsinkin jos sattuu vähänkin likaa olemaan pinnassa. Katoppa sitä autoos kunnon valossa ni ei varmasti oo "kunnossa".
-
Pinnoite ehkä ottaskin vähän vastaan, mutta ei vaha tuota lumiharjan naarmuttamista estä...varsinkin jos sattuu vähänkin likaa olemaan pinnassa. Katoppa sitä autoos kunnon valossa ni ei varmasti oo "kunnossa".
Mua lohduttaa ettei ne viat ole tullut minun käytöstä ja autot on ajamista varten.
-
Mua lohduttaa ettei ne viat ole tullut minun käytöstä ja autot on ajamista varten.
O0 Yritä pitää toi, säästyy monelta harmilta! Ite menetin tuon ajattelun jo monta vuotta sitten.
-
O0 Yritä pitää toi, säästyy monelta harmilta! Ite menetin tuon ajattelun jo monta vuotta sitten.
Mä menetin sen jälkeen, kun maalautin autoni, jonka jälkeen sen katolle valui pihkaa, naapurin rotikka hyppäsi ovea vasten ja oli tassun jäljet. Omistaja ei myöntänyt mitään.
Toki auton maalipinnasta pidän hyvän huolen ja joka kevät/syksy vedän pinnat puhtaaksi savella ja kliinerillä sen jälkeen käsittelyt colliniten 476S:llä ja 915:lla.
-
Toki auton maalipinnasta pidän hyvän huolen ja joka kevät/syksy vedän pinnat puhtaaksi savella ja kliinerillä sen jälkeen käsittelyt colliniten 476S:llä ja 915:lla.
Nyt jäi auto vahaamatta, jos ei perus pesukoneessa käyntiä lasketa. Noita vanhoja romuja lähinnä sen takia vahannu jämäkämmin talveksi, että helpompi poistaa lumet. Jämäkämpi minun tapauksessa tarkottaa vahaa reilulla kädellä ja ei sillä kiillolla niin väliä.
-
Pinnoite ehkä ottaskin vähän vastaan, mutta ei vaha tuota lumiharjan naarmuttamista estä...varsinkin jos sattuu vähänkin likaa olemaan pinnassa. Katoppa sitä autoos kunnon valossa ni ei varmasti oo "kunnossa".
Ei kai nyt näyttelymaalipintaa pidetä lumisateessa muutenkaan? ???
-
Siks en lumia harjaakkaan. Ei oo viel tarpeeks hellävarasta harjaa sattunu vastaan. Peitteen vois ehkä laittaakkin jos joka ajon jälkeen sais auton pestyä ja joka kerta laitettua uuden peitteen päälle.
Sama homma. Toinen on ikkunoiden skrapaus. Eipö ole moistakaan tullut harrastettua vuosikausiin. Ei ole näyttelyauto tämä, mutta miksi naarmuttaa jos ei ole pakko ?
-
Ei kai nyt näyttelymaalipintaa pidetä lumisateessa muutenkaan? ???
Ei pidetä, jos ois näyttelymaalipinta :(
Meikällä tuulilasinkin raaputtelu loppuu siihen ku hommaan uuden lasin.
-
Toinen on ikkunoiden skrapaus. Eipö ole moistakaan tullut harrastettua vuosikausiin.
Välillä joutunut tuohonkin, mutta vältän kuin ruttoa. Maalipinnan pikkunaarmut nyt on vaan kosmeettinen seikka, mutta tuulilasin jatkuva skrabailu saa sen läpinäkymättömäksi ennen aikojaan. Eli ihan toiminnallinen turvallisuuteen vaikuttava juttu.
Heh, täällä pk-seudulla saa ainakin olla melkoinen fakiiri, että auto olisi aina niin puhdas, ettei naarmuja tulisi skrabasta, peitteestä tai lumien harjaamisesta. Lumea pahempi on kyllä jää. Kun se lumi joskus sopivalla kelillä jämähtää jäälautoiksi, jotka liukuvat sitten "kätevästi" pitkin peltiä alas, alla käy melkoinen "jääkauden hionta". Joo, olen kerran ajattelemattomuuttani sen omakohtaisesti kokeillut. En kokeile enää.
Peitteen huono puoli lumiharjaan verrattuna on, että se peite jauhaa maalipintaa käytännössä koko ajan, kun vähänkin ilma liikkuu. En itsekään ole enää niin pilkuntarkka maalipinnan suhteen ja autojen väritkin on valittu siten, ettei mikronaarmut helposti näy. Harjaa käytän molempiin ja kalliimpi auto puhdistuu sisälämppärin avulla. Pieni käyttökippo lähtee kotoa aina kylmästä, joten siinä on puolipeite. Mutta sen vaikutus ko. auton maalipintaan ei kiinnosta, ei ainakaan niin paljon kuin skrabaamisen aiheuttama näkyvyyden pilaaminen.
Niin ja kyllä ne autot paikallisista hiekka-suolakylvyistä huolimatta kohtuu usein tulee pestyä/huuhtaistua. Vähentää noitakin ongelmia. Peseminen on ihan terapeuttista puuhastelua. Kovin hankalaa täällä tosin, kun viherpiiperöt keksineet, että auton huuhtelu saastuttaa, mutta sateessa ajelu ei sitä tee.
-
Aihetta sivuten: Suurimmassa osassa uusista autoista tuntuvat tuulilasinpyyhkijät olevan konepellin alla piilossa. Raivostuttaa aivan vietävästi kun ei sieltä kuopasta saa pidettyä lunta pois mitenkään, ja sitten mokomat keksinnöt jäätyvät sinne monttuun kun ei sinne lämpöä tule mistään. Vaikka putsaisi ennen ajoa niin jäätyvät parhaimmillaan ajon aikana sinne uudestaan, vaikka ei sataisikaan mitään. Omassa käyttisliiterissä pyyhkijät saa jäämään pystyyn (yläasentoon), joten ajelen pyyhkijät pystyssä näkökenttää kaventamassa kaiket talvet.
Onko uusissa Volvoissa samaa vikaa?