Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jpajula - 15.01.2016, 16:39:57
-
Kattelin tuon lootaöljyn pinnan kylmänä (auto lämpimässä hallissa) ja kuumana. Auto oli mitattaessa käynnissä. Kylmänä öljypinta oli siellä mittatikun asteikon ylärajalla (kylmäpuoli) ja kuumana asteikon puolivälissä (kuumapuoli). Onko toi laatikon vaiko öljyn feature? Mulla on nää halvat mannolit (http://www.ebay.co.uk/itm/361205940231) ja omasta mielestä loota pelaa hyvin - mitä nyt hieman jyristää paikallaan vaihde päällä. Eikä ole käsitystä, että onko tuo tullut öljynvaihdon jälkeen, kun ei sitä tonnin opettelupommia niin tarkkaan seuraa :D Kattelin jyrinästä, että esim. moottorituet saattais tota aiheuttaa tai esim. viallinen turbiini.
-
No ohjeessahan sanotaan että se lootan ölppä on kuumaa puolen tunnin maantieajon jälkeen.
Kuulostais äkkiseltään että öljytaso on melko oikea.
Ite ostelin joskus vempeleen johon oli (ammattilainen(TM)) vaihtanut laatikon. Laatikossa toista litraa liikaa öljyä, toimi silti. Laskin liiat pois ja vieläkin mennään vuosien jälkeenkin.
Että ei nää kai kovin tarkkoja ole ainakaan liiasta öljystä, vajauksesta ei kokemusta.
-
Ai, mä olen jotenki ymmärtäny, että nimenomaan se liika öljy on pahasta :) Ajoa ennen mittausta abt 20 min ja pakkaskelissä. Mulle tuli mieleen, että laajeneeko joku öljymerkki ja -malli enemmän kuin toinen? Ehkä se sitte kesällä on tapissaan tuossakin :D