Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Vmax - 14.07.2011, 18:40:45

Otsikko: B200E kadotti sytytyksen ja b pumpun ohjauksen
Kirjoitti: Vmax - 14.07.2011, 18:40:45
Potilaana vm 88 740 B200E tekniikalla joka kadotti yks kaks bensapumpun ohjauksen ja kipinän. B pumpun rele ei kytkeydy kun virran laittaa päälle, uutta relettä on kokeiltu. Kytkin pumpun pyörimään hyppylangalla, ja kytkin puolaan suoraan virtaa niin ei käynnisty , kipinää ei vain tule. On itelle outo kampe toi mekaaninen ruisku niin tarvis vähän apuja siihen.
Otsikko: Vs: B200E kadotti sytytyksen ja b pumpun ohjauksen
Kirjoitti: TVS - 14.07.2011, 19:20:37
Hakuun hall-anturi ja tutustu sen vaihtoon.
Otsikko: Vs: B200E kadotti sytytyksen ja b pumpun ohjauksen
Kirjoitti: Vmax - 14.07.2011, 20:50:54
Vaikuttaako hall anturin toimimattomuus polttoainepumppujen mykistymiseen? Kokeilin hyppylankaa jakajan keskimmäiseen eli 5v liittimen, ja maan välille niin puolaan alkoi tulla 12v, ja toimi sen jälkeen ilman hyppylankaakin, kipinää ei kuitenkaan tule. Olen kokeillut vaihtaa virtalukon pohjan, ja kytkeä manuaalisesti bensapumppua päälle yms yms. bensiini kyllä haisee kun pumppua pyörittää, ja starttaa.Piru kun olisi varaosina tuollainen mekaanisella ruiskulla varustettu niin olis helpompaa testata kaikki.
Otsikko: Vs: B200E kadotti sytytyksen ja b pumpun ohjauksen
Kirjoitti: TVS - 14.07.2011, 21:47:05
Mekaanisessa ruiskussa bensarele ei vedä jollei se havaitse puolan ohjausta, ja kun ei kerta tule kipinää, ei puolalle tule ohjausta. Viikko sitten taas kerran tein yhden hallianturijumpan juuri b200e:hen.
Otsikko: Vs: B200E kadotti sytytyksen ja b pumpun ohjauksen
Kirjoitti: Vmax - 14.07.2011, 22:19:22
Joo eli vaikuttaa aika selvältä tuo vika, huomenna kaupungilta metsästään anturia. Kiitos vastauksista