Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvo745D - 14.07.2011, 19:10:20
-
Elikkä aina sateen jälkeen huomannu ku matto on märkä VAIN vesiproppujen kohilta vaikka ne on massattu umpeen ja alta löysin nyt sitte metallilätkän, epäilin että huohottaa massojen läpi mutta mistähä muualtakaan vois tulla, jos tulis ylhäältä niin koko maton luulis olevan märkä... >:(
Vähän häiritsee ku se vesi ei sitte pääse mistään pois ja tarkotus olis vähän äänieristeitä levitellä sinne ku vanhat superlonit revittiin pois ku auton oston jälkeen ne suorastaan tulvi vettä kun edellinen omistaja ei ollu vaivautunu kattomaa muovimaton alle.... :idiot2:
Monet epäilly tuulilasin listojen välistä norottavan mutta edelleen pätee se ristiriita miksei koko se matto ole märkä vaan ainoastaan läntteinä vesireikien kohalta, tuleeko sitten helman kautta vai mistä... :-\
-
Varmistappa, ettei ole makeaa vettä, ts. jäähynestettä. Jos lämmittimen kennon letkuliitokset rupeaa falskaamaan, jäähdytysneste päätyy kuskin jalkatilaan.
-
Omassa autossa lämppärin hana vuosi, mutta jos ei ole jäähdytysnestettä, niin sitten veikkaisin sitä tuuletusluukkua jalkatilassa tai oven tiivisteitä.
-
Se vesi kertyy kai ensin noihin koloihin, sit kun ne on täynnä niin mattokin täyttyy. Tai se itse matto ei kauhean helposti kasti, vaan ne vaahtomuovit sen alla, saa olla melkoinen allas ennen kuin matto on kostea. Esim. jos tuulilasin tiiviste vuotaa niin vesi voi valua a-pilarin kautta lattialle. Jos lämppärin hana tai kenno niin tulee keskeltä ja voi olla vettä apparin puolellakin, ainakin jos on kenno joka vuotaa.
-
niin ja väheneehän se jäähytin nestekkin et sitä seuraamalla ja haistamalla / maistamalla vähäsen saa selville mitä se on..
mut 745 ei pohjassa ole alkujaan kun takajalkotilassa vesiroput. edessä ei ole ellei joku niitä ole tehny
-
Auton oston jälkeen revittiin vaahtomuovit pois kun tais olla niin kauan vedet siellä että hais koko auto vähän vinkeelle, vedestä painavat oli ne eristeet sielä.
Ja jäähytysnestettä se ei ollu ku maistoin sitä sormenpäästä :D Eikä hävitä nesteitäkään. vesiproput on eessäkin jotka on tukittu peltilätkällä ja massalla.
Monet epäilly että norottaa palkin tai tiivisteiden välistä mut mikä selittää sen että se on vaa tietyiltä kohtaa märkä, jos valus ylhäältä päin nii luulis että se on sieltä asti märkä. Ja tosiaan apparin puolen lattialla, kuskin puolella ei tuntunu olevan niinkää märkää koskaan. Pittää jatkaa tutkiskelua ja kokeilla vaikka että kaveri menis autoon ja laskis vettä päälle...
-
jos on kattoluukku niin siinä on yksi varma vuotokohde, tai konepellin ja tuulilasin välissä olevan pellin alta saattaa sellainen myös löytyä.
-
Jos on tosiaan kattoluukku niin mulla on sellainen mielikuva että joskus on ollut
puhetta siitä että ne kattoluukun vedenpoisto putket menee tukkoon niin saattaa
vesi tulla sisälle.
-
kokeilla vaikka että kaveri menis autoon ja laskis vettä päälle...
...nii. :D
Reumaluukun tiivistys pettänyt, jos sulla ne potkuluukut on siellä jalkatilan sivulla. Valuu sopivasti niihin syvennyksiin ja pitää märkänä sen kohdan koska vettä kertyy enemmän sinne. Muualta matto ehtii kuivua.
Ei se tuulilasinvuotokaan ole poissuljettu. Sinne vaan lampun kanssa pää edellä jalkatilaan tiiraamaan kun vettä tosiaan lasketaan päälle. Samalla konstilla näkee niiden sivuluukkujen vuodon kun ottaa verhoilumuovin ensin pois, yleensä näkyy heti sellainen rantu alareunasta jos on vuotanut, ei tarvii ees vettä silloin...
-
Nyttemmin sit ku otin matot pois ja eilen tuli vettä rankemmin nii pikkusen oli kosteutta vaan siinä tavallaan vaihdelaatikon "tunnelin" kyljessä jalkatilassa, ei sen enempää tullu kosteutta... eikä liioin lattiallakaan. Mutta se potkuluukku on yks epäilyn kohde. Niin ja eipä tuossa kattoluukkua ole, pelkästään yks roikkuva kattoverhoilu...
-
Mulla teki aikoinaan tätä vuotava tuulilasi; oli halki kulmasta.