Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: matti43 - 16.01.2016, 20:31:06

Otsikko: volvo v70 2.0d -09
Kirjoitti: matti43 - 16.01.2016, 20:31:06
moi,voisitteko arvailla vikaa:ajosta suoraan polttoainesuodattimen vaihto.volvo ei lähde enää käyntiin,starttaa kyllä v70s 2.0d -09.ilmattu ohjeiden mukaan ei kylläkään kuulu polttoainepumpun hurinaa,sulake ehjä...
Otsikko: Vs: volvo v70 2.0d -09
Kirjoitti: volvotdi - 16.01.2016, 22:43:21
moi,voisitteko arvailla vikaa:ajosta suoraan polttoainesuodattimen vaihto.volvo ei lähde enää käyntiin,starttaa kyllä v70s 2.0d -09.ilmattu ohjeiden mukaan ei kylläkään kuulu polttoainepumpun hurinaa,sulake ehjä...

Laita kunnon laturi kiinni tai anna apuvirtaa käynnissä olevasta autosta. Nuo nimittäin kuulostaa siltä, että pyörittää hyvin, mutta todellisuudessa näin ei ole. Kokeile ja jos ei auta niin nappaa auki 4. Pytyn suutinputki ja tarkasta tuleeko polttoainetta.
Otsikko: Vs: volvo v70 2.0d -09
Kirjoitti: mheguli - 16.01.2016, 23:13:02
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1436.0

Minkä ohjeen mukaan oot ilmannut? Jos alfamerin, niin ketuiksi meni. 1,6deessä ja 2,0deessä ei ole sähköistä siirtopumppua eikä ilmaannu starttaamalla. Kokemusta on. Siinä kannen vasemmalla puolella pitäisi olla nippa, josta voi ilmata.

Edit: Siis moottoritilassa, moottorin kannen vieressä on/ voi olla renkaan ilmaventtiiliä vastaava nippa. Siitä sit imemään.
Otsikko: Vs: volvo v70 2.0d -09
Kirjoitti: matti43 - 17.01.2016, 17:06:15
Joo.laitettiin painetta tankkiin ja linjan ilmausnippaa painettiin niin rupes löpöä tulemaan, sitten vielä suutin putkea auki startaten  ja volvo tulille.lämmin kiitos teille ;)
Otsikko: Vs: volvo v70 2.0d -09
Kirjoitti: pasanol - 19.01.2016, 21:09:13
Jos joku neuvoo löysäilemään ruiskusuuttimen putkia, se on kyllä hakoteillä!!! Ei ne putkien liittimet ole tarkoitettu avaitaviksi, kun varsinkin paineet on luokkaa yli 1000 bar. Tiivistyspinnat ovat erittäin tarkkoja, eikä niitä toinna ronkkia muuten kuin uusimalla samalla liittimet ja mahdolliset tiivisteet. Sen renkaan venttiilin kaltaisen ilmausnipan kautta on helppo imeä letku täyteen polttoainetta esim. jollakin pumpulla. Venttiili kiinni ja kone käyntiin. Sillä siisti.