Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ItalyTurbo5 - 17.01.2016, 13:17:21
-
Mitenkäs on, mistäs lähtis vikaa etsimään, kun ets-valo palaa silloin tällöin vaikka auto toimii täysin normaalisti? :idiot2: Torque ja elm327 ei anna vikakoodeja. Haittaako katsastusta jos valo sattuu palamaan siellä?
-
Kaasuläppäkotelo vaihtoon , oireet pahenee pikkuhiljaa. Sercap ei enää korjaa Suomessa. Katso englannin tarjontaa tai korjauspaikkoja. Mulla ei vaikuttanu leimaan
-
Ei vaikuta leimaan -99 mallissa vaikka palais.
-
Oletko seurannut syttyykö ets kun käytät vakionopeudensäädintä, tai vakkari ei toimi kun ets valo palaa?
ETS syttyy monesta muustakin syystä kuin vain kaasuläppäkotelon vioista....
-
Oletko seurannut syttyykö ets kun käytät vakionopeudensäädintä, tai vakkari ei toimi kun ets valo palaa?
ETS syttyy monesta muustakin syystä kuin vain kaasuläppäkotelon vioista....
Eipä ole vakkaria -99.
Kannattaisko sitte tilailla ulkomailta kontaktiton tps ja viedä jonnekkin korjaamolle ja sanoa, että vaihtakaapa tuo ;D mistä kannattais ruveta tilailemaan jos ei aio koko yksikköä vaihtaa?
-
Eipä ole vakkaria -99.
Kannattaisko sitte tilailla ulkomailta kontaktiton tps ja viedä jonnekkin korjaamolle ja sanoa, että vaihtakaapa tuo ;D mistä kannattais ruveta tilailemaan jos ei aio koko yksikköä vaihtaa?
Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!
-
Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!
+1 asentotunnistimelle. Itsellä C70:sessä ETS valon palaminen loppui kaasuläppäkotelon putsauksella sekä jarrupolkimen asentotunnistimen liittimen putsauksella. Itse kaasuläppä ei oireillut ajossa millään tapaa, toisaalta minulla oli samaan aikaan alipainevuotoa sekä nakutustunnistin vikaa.
Onko mitään mahdollisuutta päästä VIDA/DiCE:lla katsomaan? ELM lukijat ei oikein osaa sanoa mitään. Samalla pystyisi tarkistamaan tuon kaasuläppäkotelon jos on uudemman mallinen. Onko minkä värinen tarra kotelossa?
-
Tuli tuossa vielä mieleen että mulla sytytti ETS:valon jarrupolkimen asentotunnistin ja siitä ei tullut vikakoodeja. Potikka löytyy jarrutehostimesta konehuoneen puolelta, olettaen että sun auto on tomaatti. Noista löytyy kontaktiongelmia ja täällä oli jossain korjausohje sille!
+1 asentotunnistimelle. Itsellä C70:sessä ETS valon palaminen loppui kaasuläppäkotelon putsauksella sekä jarrupolkimen asentotunnistimen liittimen putsauksella. Itse kaasuläppä ei oireillut ajossa millään tapaa, toisaalta minulla oli samaan aikaan alipainevuotoa sekä nakutustunnistin vikaa.
Onko mitään mahdollisuutta päästä VIDA/DiCE:lla katsomaan? ELM lukijat ei oikein osaa sanoa mitään. Samalla pystyisi tarkistamaan tuon kaasuläppäkotelon jos on uudemman mallinen. Onko minkä värinen tarra kotelossa?
Mitenkäs manuaalissa tuommoset tunnistimet? Vidalle ja dicelle ei taida mahdollisuutta olla kun kuhmosta harvemmin etelämpään liikahdan :P
-
Mitenkäs manuaalissa tuommoset tunnistimet? Vidalle ja dicelle ei taida mahdollisuutta olla kun kuhmosta harvemmin etelämpään liikahdan :P
Sama potikka manuaalissa, eli jarrutehostimessa vänkärin puolella. Liitin tulee muistaakseni jostain sulakerasian/ABS-yksikön johtosarjasta ja samassa nipussa menee hälyttimen sireenin johto.
Korjausohje jos haluaa ihan availla. http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=97192&page=5
Mutta minulla todellakin riitti kun liitintä putsaili. Muistaakseni vikakoodi oli "Signaali liian korkea", ei näy normaalilukialla vaan tarvitsee jonkun joka pääsee paremmin Volvon alijärjestelmiin käsiksi.
-
Ootko koittanu nollata?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36960.0
Mulla paloi tuo lamppu joskus kun oli cooleri jäässä.
Myöhemmin sitten koko hiton boksikin hajosi.
Ominaista oli, että kun oli "kunnolla" viallinen boksi niin ei saanut edes vikavaloa nollattua.
Näihin ekoihin CAN-väyläsiin ei pääse kaikilla lukijoilla sisään.
Tommosella halvalla Gendanin kopiolirpakkeella pääsee:
http://www.ebay.co.uk/itm/CAS804-Code-Reader-Auto-Scanner-Diagnostic-Scan-Tool-for-OBDii-OBD2-EOBD-Vehicle-/222010644432?hash=item33b0dd97d0:g:EM4AAOSwstxVVYfM
Tutustupa tuohonkin:
http://xemodex.com/us/knowledgebase/etm-diagnostic-flow-chart-1999-2004/
-
Mulla ei päässy korjaamon Boschin vehkeillä -99 coupeen sisälle mm. moottorin ohjainlaitteeseen. Millähä sinne pääsis?
Käytössä itellä Elmin 327 Bt ja windows-luuri. Sillä pääsee nollaan perusvikakoodit ite kuitenki.
Tekniikka on uudella moottorilla eli 2.3 t5 RN-moottori ja ecu oli 8.2 sarjaa.
-
Mikäs ois hyvä ilmaissofta -00 2.4 V70:n vikakoodien lukuun läppärillä ja ELM327 palikalla?
Sen verran vähän on ollu tähän asti tarvetta ettei oo tullu hommattua mitään ostosoftaa. :)
Joskus latasin Touchscan-nimisestä ohjelmasta parin viikon demon, jolla sai koodit luettua ja näytti anturien mittaustietoja ym.
Sen sai ladattua vain kerran per sähköpostiosote.
Tarvetta diagnoosille ilmeni kun farkku rupes potemaan käynnistymättömyyttä.
Sytytysvirran kun vääntää päälle kuuluu konehuoneesta katkonaista humpaavaa pumpun/tuulettimen ääntä ja ETS sekä moottorihäiriö-valot vilkkuu yhtäaikaa.
Ja käyntiin ei tosiaan lähde sillon kun tämä episodi ilmenee. Välillä toimii normaalisti. Ei oo vielä ehtiny kuullostelemaan tarkemmin tuota ääntä kun vasta eilen sattu omalla ajovuorolle tuo vika.
Emäntä reportoi kans että joku päivä ei ollu vakionopeudensäädin toiminu ja eilen huomasin että risteyksiin tullessa kierrokset käy melko alhaalla ja asettuminen kestää normaalia kauemmin.
Että oisko tämä ny sitä surullisenkuuluisaa kaasuläppäkotelon kuolinkorahtelua? Tuo käynnistymättömyys vaan ihmetyttää, käsittääkseni ETM-vika ei pitäs aiheuttaa ku pahimmillaan limp home-moden?
Pitäs saada vikakoodit luettua niin viisastuis vähä.
Meinas eilen reissussa vähä sapettaa ku yö paino niskaan ja auto ei lähteny käyntiin grillin pihasta.
Parikyt kertaa väänsin virrat pois ja päälle ja aina sama homma. Lopuks hoksasin käyttää akun napaa irti, joka sit nollas tilanteen (ehkä).
Kotimatkalle kuitenki päästiin. :)