Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: spoonkiller - 17.01.2016, 13:25:49
-
Hei! Moniurahihna pompsahti paikoiltaan (onneksi 1km päässä kotoa), sain ajeltua talliin. Laittelin hihnan paikoilleen vaan liukui heti käynnistäessä paikaltaan, joten kävin ostamassa uuden hihnan. Mittasin että vanha oli venynyt 1cm joten ajattelin että siinä vika miksei pysy, mutta eihän se uusi hihnakaan näköjään pysy paikoillaan vaan käynnistäessä heti lähtee paikaltaan. Onko vika sitten kiristimessä vai voiko olla jossain muualla? Jos on niin onko millainen vaihtaa? Autoon vaihdettiin liikkeessä n.2 viikkoa sitten laturin vapaakytkin. Auto on v70 2.0D 2010
-
Muistelen lukeneeni jostain että nuo hihnat ei juurikaan veny käytössä?? Onko varmasti oikea hihna, sentti kuulostaa hurjalta venymiseltä!
-
Joo tosiaan ihan semmosella hihnanmittauslaitteella mitattiin samalla kun uuden ostin niin 1cm pitempi oli kuin uusi vastaava. Huomenna käyn ostamassa uuden kiristimen ja koikeilla taas sitten pysyisikö paikallaan... :-\
-
Kahtohan, että hihnapyörät ovat samalla linjalla. Linjausvirhe saa aikaan sen, että hihnan ohjaimet joutuvat kiipeämään seuraavaan pyörän uraan jne. eli hihna juoksee lopulta ulos kaikilta hihnapyöriltä. Ei kai vaan vapaakytkimen vaihtaja ole alunperin sattunut taittelemaan remmiä väärää kautta?
-
Ilmastoinninkompuran pultit olivat kuluneet/hajonneet ja siitä johtui ettei hihna enää pysynyt paikoillaan. Tämä kun oli korjattu niin huomasin seuraavan asian: Ennen auto käynnistyi painamalla start-nappia, mutta nykyään pitää painaa pohjassa niin pitkään että käynnistyy. Mistä moinen mahtaa johtua? :D
-
Olikos jossakin Volvon mallissa, juuri, että apulaitehihnan rikkoutuminen teki totaalisen konetuhon?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=52096.0