Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jokeri racin - 17.01.2016, 17:21:17
-
Elikkäs kyseisen auton manuaalivaihteiston alueelta kuuluu pieni ravistava ääni, auton käydessä tyhjäkäyntiä.
Jos painan kytkimen pohjaan niin ääni katoaa, jos painan hitusenkin kaasua ääni katoaa... kylmänä ja kuumana...
Kytkimen toiminta normaali, ja vaihteiston öljyt tarkastettu... onko kellään kokemusta kys. asiasta? :o
Eräältä volvopajalta kysyin asiasta, ja tokaisivat vaan että tyyppivika näissä man.askeissa joihin ei vaihdeta öljyjä ikinä...
seuraavaksi itsellä kyl kyseinen toimenpide luvassa, josko sillä lähtisi rapina pois... >:(
-
Mahtaako siinä olla kaksoismassa vauhtipyörä joka rallattaa. Kuulematta on paha ottaa enempää kantaa ääneen.
-
juuh ekana epäilin tuota vauhtipyörää... mutta korjaajan kommentin jälkeen olen kääntynyt kuunetelmaan tarkemmin laatikkoa... ???
Aikaisempi kaksoismassan hajoamis episoodi oli vag konsernin tuotteessa itsellä... tässä tapauksessa ääni oli kovaa ulinaa liikkeelle lähtiessä ja tärinää paikallaan kaasutellessa...
noh aika näyttää... :o
-
Tämä mystinen kahina/ropina ei ole vielläkään selvinnyt, nyt meni aika monta viikkoa tossa ettei kuulunu mitt...
volvo oli kangasalla jakopäärempassa VMS racingillä, ja siellä sanoin jätkille että ottaa selvän, siittä äänestä, että kuuluuko se vauhtipyörästä. Ei kuulemma kuulu vp:stä. eivätkä olleet sen kummemmin ääntä sitten ihmetelleet, kun kaikki ok.
Viimeksi eilen kuuntelin töistä lähtiessä parkkiksella tätä pientä "ropsutesta" auton käydessä tyhjäkäynti, ja aattelin että nyt otetaan selvää mikä hitto tää on :2funny: anoppilasta peräkärri perään ja karstoja polttamaan... ei selvinny ei.. kaksoismassa/kytkin tekee töitä normisti... noh ajot jatkuu... :o
-
NYT se viimein selvisi tämäkin mysteeri :2funny:
porasin pienen reijän kytkinkoppaan ja endoskoopilla totuus paljastui ;D
kytkimen painelaakerin ja liukuholkin välissä on muovinen liukupinta, mikä on kuivunu ja kulunut pois.
Näin ollen nyt pääsee painelaakeri välillä värisemään tyhjäkäynnillä, koska siellähän on jousi joka painaa laakeria aina asetelmaa päin... niin monet kun sitä sanovat että laakeri ei voi ääntää silloin kun kytkintä ei paineta :nohnoh
Noh periaatteessa nyt ei itse laakeri äännäkkään, mutta näin tällä kertaa.. :P