Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jaskajokunen - 17.01.2016, 20:02:45
-
Vikakoodina antaa Neulan liiketunnistin vikaa, tyhjäkäynnillä välillä tekee tuota. Mitä kaikkea pitäis ottaa huomioon suutinta vaihdettaessa ? Uudet tiivisteet tuohon varmaan pitää vaihtaa, mutta lähteekö irti kotikonstein / työkaluin ? Kiristysmomenttia tarvis vielä ?
(http://s17.postimg.org/5o9gd7huz/IMG_20160117_183207.jpg) (http://postimg.org/image/5o9gd7huz/)
-
Irrotus:
1. suutinputki irti
2. paluu letku irti
3. sähköliitin irti
4. kanteen painava tassu, sen pultti irti on siinä etupuolella liitintiä kunn keulasta asiaa tarkastelet.
5. vedät suuttimenrungon pois akselinsa suuntasesti suoraan. siellä pohjalla on kupariprikka suuttimenkärjen ympärillä. tässä voisi käyttää liukuvasaraa apuna jos ei meinaa tulla muuten pois.
kiinnitys ihan käännetyssä järjestyksessä, kiristys momenttia en nyt ulkoa enää muista mutta olisko joku 25Nm ollut se kiinnitys sille tassun pultille.
-
Mun mielestä se on kierteellä kannessa, mulla on sellainen tassuilla kiinnetettävä suutin hanskalokerossa, se kun ei ollut sopiva . Aika ahdas väli on työskennellä isolla lenkkiavaimella.
-
Ei kun perkeles, ne on näköjään ihan erilaiset nuo rungot tuossa mekanisessa pumpussa... nyt otetaan komento takasin. nuo tosiaan on ohjeet siihen mikä mullakin oli eli ns. TDI
http://www.volvooemparts.com/p/Volvo__S40/Injector--exch/42921049/8602090.html
tuon mukaan olis kierre, mutta hei suosittelene ttä käyt tuolla www.x40fin.com foorumilla katsomassa sielä on enemmän tietäjiä näistä.
-
Suuttimen kanta on 27mm , kävin hakemassa motonetistä pari hylsyä joista duunaan työkalun. Olisi biltemassakin ollut valmis sarja vajaan 50€, mutta tuo kanta on sellainen, jota en halua nuljata. Jyrsimellä ajan voimahylsystä sivun auki ja päälle pienempi hylsy josta väännetään. Jos on toimiva vehje, niin voin sitä tarvitseville lainatakkin.
(http://s23.postimg.org/3laz5glev/Sieppaa.jpg) (http://postimg.org/image/3laz5glev/)
-
Vaihto vissiin onnistui?
-
Juu, onnistui :D Vähän kylmää oli (-32°C) ja meinasi mennä kiireeksi katsastamaan, kun ei auto käynnistynytkään palmun alta. Sahaamaan joutui melko pitkään, kun en ilmannut suutinta, sekä meni vanhalla lämmönesto levyllä kun ostamani eivät käyneetkään.
AInoa ongelma on lämmöissä, kotoa lähdettyä ei tullut kabiiniin lämmintä ja lämmöt nousivat melkein punaiselle. Konttorille päästyäni (n.30km) lämmöt oli normaalissa ja lämmintä puhalsi. Paluumatkalla pysähdyin hetkiseksi tienviereen irroittamaan pyyhkijöitä lasista (olivat jäätyneet kiinni ) , niin taas puhalsi kylmää, mutta lämpömittari näytti normaalia.
Olisikohan termostaatissa vikaa ? Takakontista löytyi 5 1,5 litran jäätynyttä vesipulloa :( Eli joskus on ollut jäähdytin/kansipahvi ongelmia ?
-
kato termari ja sit paisari onko öljyssä
-
Kannattaa myös kokeilla ilmata järjestelmä, jos siellä on kupla jossain.