Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Twin - 19.01.2016, 14:28:25
-
Onko kukaan faceliftannu xc 60 keulaa uudempaan versioon?
Mulla menee kolarin takia konepelti, maski ja puskuri uusiksi. Täytyykö huomio- ja ajovaloumpioiden lisäksi jotain muita osia uusia em. lisäksi? Oisko kellään myydä käytettyjä osia projektia varten?
Kuka mahtais olla osaava tekijä Lounaisessa Suomessa?
-
Tuollainen tuli kerran Bytbilissä vastaa, eli ainakin tuota on tehty. Voisikoha löytyä ulkomaalaisilta foorumeilta juttua?
http://www.bytbil.com/bilar/volvo/xc60/8vrv4qvg/EUSBUDIAAY8cv7UMAOBYAAAILFoA!
-
Nosto.
Onko netissä jossain varaosalistoja joista voisi vertailla -10 mallin ja -14 mallin keulan osien eroja?
-14 mallin ajovalojen umpioita ei löydy varaosamyymälöistä vielä. Koskakohan tulee myyntiin? -10 mallin ajovaloja valmistaa useampikin toimija.
-
Vielä kerran.
Olis korjaamolta ilmoitettu vakuutusyhtiölle 5700€ korjauskustannuksesta (hyväksytty). Konepelti, puskuri, moottorin edessä oleva palkki, pissapojan säiliö ja etuvaloumpio ainakin menossa uusiksi. Teettäisin faceliftauksen, jos jostain löytyisi osaaja.
Eli löytyiskö Lounaisesta Suomesta hyvää tekijää ko. projektille? Väri on musta metalli. Lisäosia joutuu hankkimaan toisen umpion, huomiovalot, puskurin koristeosia ja johtosarjan huomiovaloille. Mahdollisesti jotain muutakin?
-
Tuolta http://www.volvopartswebstore.com/ löytyis nuo varaosalistat kyllä, vai tarviko niitä enään.
Tuossa puskuri esimerkki. Selaamalla löytää nuo muutki.
2010
http://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?&ukey_make=865&modelYear=2010&ukey_model=11983&ukey_trimLevel=24682&ukey_driveline=0&ukey_Category=7854&numResults=100&sortOrder=Relevance&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&searchTerm=
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-392467.jpg)
2014
http://www.volvopartswebstore.com/productSearch.aspx?&ukey_make=865&modelYear=2014&ukey_model=11983&ukey_trimLevel=24682&ukey_driveline=0&ukey_Category=7854&numResults=100&sortOrder=Relevance&isOnSale=0&isAccessory=0&isPerformance=0&searchTerm=
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-390036.jpg)
Et ole omalta lähimmältä Volvon vauriokorjaamolta kysynyt tekevätkö? Voihan se toki olla etteivät ihan tuollaista.
-
Paikallinen Volvon korjaamo ei oikein innostunut projektista.
Jostain johtosarjan vaihtamisesta olivat huolissaan.
Kiitos linkistä!
-
Paikallinen Volvon korjaamo ei oikein innostunut projektista.
Jostain johtosarjan vaihtamisesta olivat huolissaan.
Kiitos linkistä!
Varmaan siis valojen jne? Jos siis kaikki nuo vanhat ohjainlaitteet kuitenkin kunnossa on. Niin pitäisi varmaan niillä vanhoilla valojen liittimillä laittaa ne kiinni auton yksiköihin. Kun varmaan erinlaiset ne liittimet on. Pitäisi saada siis molemmat vuosimallin sähkökaaviot, että tietäisi mitä missäkin johdossa kulkee. Onko niistä rikkinäisistä ne liittimet kuitenkin kunnossa?
Tarkoitatko huomiovaloilla päivävaloja, eikö ne tuossa uudemmassa ole kanssa. Niillekkin siis jokin ohjainyksikkö pitäisi olla? Vai riittääkö joku ihan tarvikevalmistajan tekele ja laittaa siihen nuo alkuperäiset päiväajovalot. Silloinhan siihe ei kummemmin tarvitse kuin akulta virrat ja heräte ajovaloista?
-
Kaikki valoliittimet on kunnossa. Huomiovaloille tulevat johdot tarvitsisi kai vain jatkaa sivuille tuleviin huomio/päiväajovaloihin? Autossa on kaarreajo xenonit.
Tuntuu noi korjaamon selitykset johtosarjoista vähän tekosyyltä.
Yksi xenon kaarre umpio on käytettynä myynnissä Suomessa, joten toinen täytyy jostain etsiä.
Auton keula on hyvin kevyesti kolaroitu. Ajettu jääkiekkokaukalon betoniporsaaseen ja laitatolppaan n. 5-10 km/H.
-
Ainakin mitä tuossa netissä nopiaa luin niin nuita valoja ohjaa tuo HCM yksikkö, ja valoyksiköt on sitten vasemman päävalonheittimen ohjausyksikkö (LHCU) ja oikean päävalonheittimen ohjausyksikkö (RHCU), nämä kaks jälkimmäistä siis sijaitsee itse umpiossa.
(http://workshop-manuals.com/volvo/xc60_fwd/l6-3.2l_vin_96_b6324s2/Page-141006.png)
(http://workshop-manuals.com/volvo/xc60_fwd/l6-3.2l_vin_96_b6324s2/Page-146003.png)
(http://workshop-manuals.com/volvo/xc60_fwd/l6-3.2l_vin_96_b6324s2/Page-146002.png)
Painamalla isommat kuvat.
http://workshop-manuals.com/volvo/xc60_fwd/l6-3.2l_vin_96_b6324s2/relays_and_modules/relays_and_modules_lighting_and_horns/headlamp_control_module/component_information/testing_and_inspection/reading_and_clearing_diagnostic_trouble_codes/page_692
Alempi kuva on four-c alustalla.
Tuossa siis 2010 mallin. Pitäs löytää +2014 mallin, niin näkisi onko siinä samanlailla nuo ohjaukset nuissa liittimien pinneissä ja ohjainyksiköissä. Johtojen paikkaahan helposti johdon liittimessä kyllä vaihtaa, jos vaan viestit on samat uusissa valoissa ja tuossa vanhassa ohjainyksikössä, vai pitäisikö tuo koko valojen ohjainyksikkökin uusia, jos niissä jokin eri viesti on.
Jos jollain on Vida 2014 tai uudempi sillä varmaan pitäisi löytyä. Tai tulostaiskoha nuo Volvolla nuita samoja mitä tuossa kuvissa on?
Ja tosiaan itekki tässä aika mutulla menen, mielenkiinnosta tuli vaan Googleteltua.