Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: JoonaTK - 19.01.2016, 19:56:41
-
Morjens.
Pitääpä alkaa tuhertamaan juttua omasta pakastimesta. Eli volvo on vm 1997 ja tekniikkana on tuttu ja turvallinen B230fk+m90+G80.
(http://s17.postimg.org/lnchmgluj/IMG_20160109_130406.jpg) (http://postimg.org/image/lnchmgluj/)
(http://s17.postimg.org/7i6oknct7/IMG_20160109_130421.jpg) (http://postimg.org/image/7i6oknct7/)
(http://s17.postimg.org/6txu1pe3f/IMG_20160109_130437.jpg) (http://postimg.org/image/6txu1pe3f/)
Koppa on 100% ruosteeton mihin jälkiasesnsin kattokaiteet. Bilteman taakkatelineet kannattelee aikakauteen sopivaa Mont Blancin suksiboksia. Lisävalot on istutettu grillin taakse.... noh ainakin näyttää erillaiselta. Alustasta löytyy lesjöforssin madallusjouset.
(http://s2.postimg.org/ekdurnbud/IMG_20160105_165219.jpg) (http://postimg.org/image/ekdurnbud/)
Tekniikassa ei ole vielä mitään kummallisempaa. Ahdot nostettu 0,7bar, immu siirretty painepuolelle, vapariputsari ja dumppi. Lastua odotellessa ;)
-
Päivitystä vaihteeksi.
Nyt on saatu hankittua ja asennettua Tonin lastut ja ahdot nostettu 1.1bar.
Sisusta sai uutta ilmettä hetken mielijohteesta kun päätin haluta jalopuu sisustan. Päätin että en halua mitään perus volvon "puu" sisustaa vaan kokeilen teipata sisustan osia puuteipilla. Teippiä kävin hakemassa etolasta hintaan 8€ rulla. En lähtenyt tilaamaan mitään hifistelyteippiä koska en todellakaan ollut varma miltä lopputulos näyttää. Visio suurena päässä lähdin teippaamaan osia.
(http://s11.postimg.org/q25crchkf/IMG_20160203_182459.jpg) (http://postimg.org/image/q25crchkf/)
(http://s30.postimg.org/z6r7v90ct/IMG_20160204_204441.jpg) (http://postimg.org/image/z6r7v90ct/)
Kun teippaus onnistui kohtalaisen hyvin ja väri sopi mukavasti volvon harmaaseen sisustaan niin päätin tehä ovipahvin karvojen tilalle uudet palikat, joten siis vaneria työstämään...
(http://s13.postimg.org/e4rk1butf/IMG_20160204_154610.jpg) (http://postimg.org/image/e4rk1butf/)
(http://s13.postimg.org/xk2bufo3n/IMG_20160204_161530.jpg) (http://postimg.org/image/xk2bufo3n/)
Sitten vaan romut autoon kiinni ja jännittämään miltä näyttää.
(http://s24.postimg.org/g1z5ybxzl/IMG_20160204_115712.jpg) (http://postimg.org/image/g1z5ybxzl/)
(http://s24.postimg.org/oga78o9n5/IMG_20160205_145400.jpg) (http://postimg.org/image/oga78o9n5/)
(http://s24.postimg.org/3xjwhcl3l/IMG_20160205_145413.jpg) (http://postimg.org/image/3xjwhcl3l/)
Lopputulos miellytti silmää, joten kyllä nuo teipit saavat paikallaan olla.
Viimepäivinä Alkanut kytkin luistaa joten sitä pitää seuraavaksi parannella.
-
auto on kyllä hieno ;) ja hyvän värinen 8) MUTTA, aika kamalan näköiset teipit, TÄMÄ on siis VAIN MINUN näkemys, hyökkää aika pahasti silmille
-
Kaikenlaista on tullut kevään aikana puuhasteltua volvon Parissa. Ensiksi vaihdoin kytkimen sachs sre763 + deekun levy + pottapyörä.
(http://s17.postimg.org/ew8yb85ez/IMG_20160216_173304.jpg) (http://postimg.org/image/ew8yb85ez/)
Kun kytin saatiin mutkien kautta kasaan niin koeajolla petti kansipahvi. Syyksi paljastui vauhtipyörän väärä asento, joka sekotti sytkää. Amatööri virhe mutta tekemällä oppii.
(http://s14.postimg.org/d51zmdcgt/IMG_20160226_210113.jpg) (http://postimg.org/image/d51zmdcgt/)
Samalla tuli laitettua venttiilivarren kumit, nokan stefa, kannen plaanaus, venttiilien hionta ja vesipumppu. Romut saatiin nippuun ja volvo käy kuin unelma.
-
Kesälookkia tähän väliin.
Aika perinteinen budjetti ratkaisu eli 16" muotolevipellit edessä 9" 16mm spacereillä ja takana 10" leveet.
(http://s29.postimg.org/st6el2kub/IMG_20160402_113013.jpg) (http://postimg.org/image/st6el2kub/)
(http://s8.postimg.org/i89orhvox/IMG_20160403_192852.jpg) (http://postimg.org/image/i89orhvox/)
-
Vähän lisäystä mitä on kesän aikana tapahtunut.
(http://s12.postimg.org/9ndz0mjy1/IMG_20160820_182425.jpg) (http://postimg.org/image/9ndz0mjy1/)
Vanteiden väri vaihtui valkoisiksi. Ensi kesäksi kunnon rengastus, ei oikeen tuo venykumihomma oo mun juttu.
(http://s9.postimg.org/sbz6xqkvv/IMG_20160925_174244.jpg) (http://postimg.org/image/sbz6xqkvv/)
Sisustaan tullut beiget matot ja ratti korjattu liimaamalla kumi metallirunkon, lisäksi tikattu nahkainen ratinsuojus viimeistelmään ratin tuntuma.
Päätin sitten veistellä 3 tuuman rännin ja ulostuloksi valitsin miehekkäimmän eli kyljestä pihalle.
(http://s17.postimg.org/u7mboc61n/received_796153657181384.jpg) (http://postimg.org/image/u7mboc61n/)
Downpipen tein hitsaamalla vakioputken laipan 3 tuuman putkeen. ei ehkä parhaiten virtaava vaihtoehto mutta halvin. ;)
(http://s15.postimg.org/i2ympjrgn/received_796153640514719.jpg) (http://postimg.org/image/i2ympjrgn/)
valmis alkuosa ja "vaimennin"
(http://s16.postimg.org/e5dz3wsht/received_796153637181386.jpg) (http://postimg.org/image/e5dz3wsht/)
Loppusovitus auton alla.
(http://s14.postimg.org/705sqfi4d/received_796258940504189.jpg) (http://postimg.org/image/705sqfi4d/)
Valmis maalattu putki. Äänimaailmasta tuli ehkä hieman liian kova. Vaimennin vaihtuu lähitulevaisuudessa isompaan.
-
Hyvältähän tuo näyttää! Minun mielestä suksiboksi sopisi katolle myös kesäisin :P
ps. jos vanteet myynnissä nii pistä yv ;)
-
Taas vaihdettiin talvilookkiin. 8)
hellan luminator chromet keulille ja boksi katolle.
(https://s12.postimg.org/q7a8jf9h5/IMG_20161101_WA0000.jpg) (https://postimg.org/image/q7a8jf9h5/)
(https://s12.postimg.org/4n7m46z2x/IMG_20161101_210316.jpg) (https://postimg.org/image/4n7m46z2x/)
Turbo sai uudet sisuskalut, kun alkoi väljyys ja öljyn syönti huolettaa.
(https://s12.postimg.org/cwyvdwfyx/IMG_20161103_WA0002.jpg) (https://postimg.org/image/cwyvdwfyx/)
(https://s22.postimg.org/nru5kwwb1/IMG_20161103_145926.jpg) (https://postimg.org/image/nru5kwwb1/)
Seuraava työkohde löytyikin auton alta.... Jos jollain on itä-uudellamaalla tarjota kyseisiä osia hyvään hintaan niin pistä yv. Miten tollanen edes taipuu kun en ole osunut mihinkään. :idiot2:
(https://s13.postimg.org/6r7jdthsz/IMG_20161103_202908.jpg) (https://postimg.org/image/6r7jdthsz/)
-
Kysyppäs Kalamieheltä mikä noita saa taipumaan ::)
Eli jos on leikityttänyt ja saanut vaikkapa hiukan kytkinpommia niin seiskoissa ja yseissä tuppaa nuo antautumaan.
-
Juu on kyllä sanut "hieman" kytkinpommia kesän aikana. Näyttää vaan nuo osat niin tuhdeilta että en uskonut niiden taipuneen pelkästä suttailusta. :)
-
En mä noita oo rikkonu. Ainakaan montaa sarjaa V:>
Kuvassakin on muuten yks vihje. Alumiinivarsihan on akseliin nähden suorassa, mutta itse häkkiin taas ei jolloin nivelpisteestä vääntyy. Tarvis saada tuo onneton viritelmä tarkasti linjattua suoraksi jos kestäis yhtään enempi. Kaiken kaikkiaan surkee systeemi. Onneksi sen vaihtaa aika nopeesti kun aikansa treenaa ;D
-
Kaveri antoi tuossa kans ''vähän'' kytkinpommia niin kone meinas hypätä konetilasta pois. Katkes ahtimen puoleinen koneenkorva. ;D Yleensä juu perän varret ja muut on mutkalla.
-
Eikai siinä auta muu kuin hommata uutta palikkaa. Jos vaikka jotenkin koittais vahvistella, että kestää jatkossa vähän paremmin.
-
Noihin on myös tosi toimiva korjaus: enempi voimaa ettei tartte kytkimellä nyppiä kun jokkismiehet, tai sitten opettelee luisuttamaan ilman että tarttee nyppiä kytkimellä :buck2:
-
Noihin on myös tosi toimiva korjaus: enempi voimaa ettei tartte kytkimellä nyppiä kun jokkismiehet, tai sitten opettelee luisuttamaan ilman että tarttee nyppiä kytkimellä :buck2:
Ensimmäinen jopa suotavaa, jälkimmäinen vajaatehosella hiukan haasteellisempaa ellei suorita ensimmäisessä kohdassa vaadittavia toimenpiteitä... V:>
-
Nälkä kasvaa syödessä tässäkin harrastuksessa, joten voimaa on tulossa lisää se on varma. Jos vain ensin vähän alustaa päivittäisi.
-
Tuli laitettua kolmaskin lisävalo keulille, kun noi kaksi näytti niin orvoilta. 8)
(https://s4.postimg.org/sq2byxz61/IMG_20161110_081202.jpg) (https://postimg.org/image/sq2byxz61/)
(https://s4.postimg.org/rp239ti6h/IMG_20161110_192429.jpg) (https://postimg.org/image/rp239ti6h/)
-
Pari viikkoa sitten sain haettua uuden taka-akselin tukivarren ystävällisen foorumilaisen purkuvolvosta. Tarkoituksena oli että uutta tukivartta vahvistetaan sieltä mistä vanha on taipunut.
(https://s29.postimg.org/lhssmsdr7/2016_11_15_17_03_24.jpg) (https://postimg.org/image/lhssmsdr7/)
(https://s29.postimg.org/nnn3hah7n/2016_11_15_17_03_37.jpg) (https://postimg.org/image/nnn3hah7n/)
Olihan se kohtalaisen kiero ;D
(https://s28.postimg.org/jbd6l6b09/2016_11_16_14_41_07.jpg) (https://postimg.org/image/jbd6l6b09/)
(https://s28.postimg.org/cm6n55po9/2016_11_16_14_41_20.jpg) (https://postimg.org/image/cm6n55po9/)
(https://s28.postimg.org/69rhvbmm1/2016_11_16_14_41_27.jpg) (https://postimg.org/image/69rhvbmm1/)
Hetken hitsailtuani niin vahvistettu palikka näyttää tältä. Toivottavasti kestää paremmin tälläkertaa...
-
Seuraava päivityskohta on tuo amisränni on tuo kylkiputki vaan niin rasittava pitkän päälle. :buck2:
Tälläkertaa tein putken taakse asti ja lisäsin yhden vaimentimen. kolmen tuuman tavarasta tietenkin.
(https://s30.postimg.org/ggozle69p/IMG_20161201_205018.jpg) (https://postimg.org/image/ggozle69p/)
(https://s30.postimg.org/43c5ehgl9/IMG_20161202_142910.jpg) (https://postimg.org/image/43c5ehgl9/)
(https://s15.postimg.org/4l5qs1rw7/IMG_20161201_WA0012.jpg) (https://postimg.org/image/4l5qs1rw7/)
Äänimaailma on nyt huomattavasti mielyttävämpi ja ompahan hieman helpompi saada kesällä leimasta läpi.