Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: joggerzon - 20.01.2016, 08:36:06
-
Volvosta tänään aamulla katkes ryyppyvaijeri , tai lähti irti. Vipu on tunnoton ja pomppaa takas kun painaa pohjaan. Mites pääsis parhaiten käsiin tonne paneelien taakse?
-
Volvosta tänään aamulla katkes ryyppyvaijeri , tai lähti irti. Vipu on tunnoton ja pomppaa takas kun painaa pohjaan. Mites pääsis parhaiten käsiin tonne paneelien taakse?
Alakautta.Kömpii jalkotilaan ja taittelee ittensä kaksinkerroin. Sielä se vaijeri menee. Taitaa olla vaijeri jumissa kun pomppaa takas, käy konehuoneen puolella vetämässä kaasarista vipu normaaliasentoon. Siinähän ei mitään jousta ole vaan se vaijeri liikkuu suojakuoren sisällä vapaasti, tai pitäis liikkua, nyt se ei liiku.
-
pataruumanpuolelta kuori irti pidikkeestään?
-
Tuossa 2 kuvaa konehuoneen puolelta. Vaijeria voi vetää normaalisti mutta se ei palaudu painamalla? Ei varmasti siis katki mistään, joku vain huonosti kiinni?
(http://s27.postimg.org/f3mw9cnov/20160120_140755.jpg) (http://postimg.org/image/f3mw9cnov/)
(http://s28.postimg.org/971pw257d/20160120_140800.jpg) (http://postimg.org/image/971pw257d/)
-
Se on jumissa.
Ota irti kaasarista ja vetele edes takas. Hytistä ja konehuoneesta vuoron perään. Sieltä on rasvat kadonnu vuosien saatossa niin jumittaa pakkasella jos on päässy vettä/kosteutta kuoren sisään. Voit koittaa ujuttaa sinne vaikka CRC/WD40 vaijerin ja kuoren väliin.
Kun oot irrottanu vaijerin kaasarista niin testaa nyt se ryyppyvipu et toimii kunnolla kaasarin kyljessä, ei se pahaa tee vaikka siihenkin suihkasee vähän ainetta vipuihin. Ainahan voit jättää vaijerin kytkemättä kaasariin ja ihan käsipelillä säätää ryyppyä konehuoneesta kunnes kone lämpenee ja pysyy kätevästi käynnissä.
-
Joo , näyttäs antavan löysää tuolta ratin takaa niin ei ota palauta kunnolla. Pitäiskö sen roikkuu vapaana siellä vai onko siellä jokin klipsu mihin kiinnitetään?
-
ei oo klipsua eli vapaana on.
-
Usko jo et se on jäätyny. Herättele se henkiin tai vaihda koko vaijeri.
Samaa tapahtuu kaasuvaijerillekin välillä kun rasvat on hävinny niin jumittaa. Ei oo muuten kivaa.
-
Ei ole jäässä, olen melko varma.. Siellä on löysää jossain ja kun hytistä painaa kontrollia niin kaapeli toiseltapuolelta antaa periksi ja menee miten sattuu siellä mittareiden takana... Voisin sanoa että on jostain kohtaa irti muttakun en perkele tiedä mistä
-
No ootko nyt hinannu sitä edestakas? Tai käyny kattoon missä se kulkee mittariston takana? Jos sieltä on joku kiinnike murtunu niin tietenkin tekee tuota.
Ei se niin kummonen vehje oo, ryypyn saa toimiin vaikka pyykkinarulla jos on tarvis.
Oletan et tää on B200k kone....
-
Joo B200K . Pitää keksii joku patentti tohon.
Hinkattu on edestakas.
-
Joo B200K . Pitää keksii joku patentti tohon.
Hinkattu on edestakas.
Olisko sitten niin et kuori menny romuks ja haittaa vaijerin liikettä? Pakkaset voi tehdä temppuja. Johonkin se vaijeri tökkää kuitenkin.
-
eikö se nyt sillä selviä että irrottaa kaasarinpäästä nostaa pystyyn ja liikuttaa kahvan/vaijerin päästä?
-
eikö se nyt sillä selviä että irrottaa kaasarinpäästä nostaa pystyyn ja liikuttaa kahvan/vaijerin päästä?
Tein näin, ei eroa onko kiinni vai ei, toimiakseen kunnolla mun pitää pitää siitä paksummasta osasta (kuori) minkä sisällä se vaijeri menee niin kinni että toimii. En tiedä mitenkä pään pitäisi olla kiinni siinä kahvassa, mutta on ainakin erilainen systeemi kun tuolla varaosahaussa. http://www.volvopartswarehouse.com/a/Volvo__240/42869584__5703339/Choke-control/GR-47523.html
Ja tuosta näkyy vielä mitä tarkoitan. Tuolla vasemmassa yläkulmassa
(http://s17.postimg.org/8c27wp77v/20160120_173159.jpg) (http://postimg.org/image/8c27wp77v/)