Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Korjaamo ja yleistekniikka => FAQ (Lämmitys, ilmastointi ja lisälämmittimet) => Aiheen aloitti: Taavi.H - 20.01.2016, 11:17:52
-
Tähän voisi kerätä tietoa ja kokemuksia siitä, millä laitteilla onnistuu Ardicin vikakoodien lukeminen ja lukituksen poisto. Monilla yleismallisilla OBD2-lukijoilla ei Ardiciin pääse käsiksi lainkaan.
Kaikilla yleismallin testereillä ei tuohon laitteeseen tai sen vikakoodeihin käsiksi pääse. Lähinnä tässä puhutaan 912 mallisista lämmittimistä, 90-luvun loppupuolelta eteenpäin.
Tähän vastauksina voi jokainen kirjoitella kokemuksiaan / tietojaan laitteista, millä koodit luetaan ja poistetaan sekä käyttövinkkejä ym. Minä tai muut modet voivat sitten nostaa tietoja tähän avausviestiin tarpeen mukaan. Jos huomaatte virheitä tai haluatte täsmentää tietoja, pistäkää vaan tähän jatkoksi, korjaillaan sitten tätä avausviestiä.
Korjaamotasoiset (ja -hintaiset!) laitteet:
- Volvo VIDA + Dice, merkkiliikkeen ja muiden Volvoihin erikoistuneiden korjaamoiden käyttämä järjestelmä. S80I, V70II ja S60I malleihin ja siitä eteenpäin.
- Autocom CDP / Delphi DS + Cars-sovellus. Ammattikäytön monimerkkijärjestelmä. 90-luvun lopun malleista alkaen, joissa OBD2 portti
- Volvo VADIS + VCT2000. Volvon vanha järjestelmä. Voi löytyä jostain ebaysta tai vastaavasta käytöstä poistettuja laitteita.
- Useimmat Bosch testerilaitteet.
Kuluttajahintaiset kotikäytön laitteet:
- Bilteman Volvo/Saab -lukulaite (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Vikakoodin-lukulaite-VOLVO-2000036593/). 15-1369. Bilteman mukaan päästää myös lämmittimeen, vuosimallista 1999 eteenpäin. Testattu V70 -03 D5
- BSR PPC. Tällä hetkellä myynnissä v3, vanhempia saattaa löytää käytettynäkin. Suht. arvokas mutta hintansa arvoinen laite.
- Elekman Volvo Pro -lukija. On kait vastaava kuin BSR PPCv1 -laite.
- Motonetin myymä Professional Volvo T75 (http://www.motonet.fi/fi/tuote/493150/OBDIIEOBD-Autoskanneri-Professional-Volvo-T75) -skanneri (49-3150). BSR PPCv1 -klooni.
- Autel MaxiDiag MD702 Elite (http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=8/186).
- Elekman myymä CREADER VII+SR (http://www.elekma.com/creader_vii+sr_vikakoodinlukija), edellyttäen tietenkin että on Volvo-versio
Toimimattomiksi todetut laitteet:
- Elekman iCarsoft i906
listaa jatketaan myöhemmin...
-
tolla iCarsoft i906 en päässyt mielestäni ardickiin käsiksi, kun joskus yritin.
-
tolla iCarsoft i906 en päässyt mielestäni ardickiin käsiksi, kun joskus yritin.
Tällaista viestiä kuului tuolta toisaaltakin ettei ardiciin pääsisi, joten viivataan yli toistaiseksi
-
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Vikakoodin-lukulaite-VOLVO-2000036593/ tämä tosiaan lukee lisälämmittimen koodit myös todettu toimivaksi V70 -03 D5 Volvon kanssa :)
-
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Testauslaitteet-ja-Elektroniikka/Vikakoodin-lukulaite-VOLVO-2000036593/ tämä tosiaan lukee lisälämmittimen koodit myös todettu toimivaksi V70 -03 D5 Volvon kanssa :)
Hyvä tieto! Lisäsin tuohon listaan että testatusti toimii! :)
-
Autel MaxiDiag MD702 Elite.
Pääsee Ardiciin käsiksi.
http://www.ikatech.fi/tuotteet.html?id=8/186
-
Motonetin myymä testeri toimii ainakin -98/-99 S80 2.9 bensavehkeen kanssa.
-
Voisko tuohon alotusviestiin tehdä vielä listan mitkä testerit eivät käy niin tarkkasilmäiset ja ne ketkä viitsii lukea sen ensinnäkin niin saisi tietää mitä on porukka kokeillu ja todennu huonoksi ardicin suhteen :D kun noita tuntuu olevan yllättävän paljon niin ei tarvis joka kerta uudestaan ehkä kysyä sitten....
-
Launchin easydiagilla pääsi ardicin arvoja lukemaan ja lukituksen nollaus onnistui myös. Vikakoodeja ei näkynyt vaikka oli lukossa. Ei kyllä näkynyt autocomillakaan...
Kaikin puolin tyytyväinen laitteeseen. Kulkee näppärästi mukana ja mielestäni suht helppokäyttöinen.
-
Launchin easydiagilla pääsi ardicin arvoja lukemaan ja lukituksen nollaus onnistui myös. Vikakoodeja ei näkynyt vaikka oli lukossa. Ei kyllä näkynyt autocomillakaan...
Kaikin puolin tyytyväinen laitteeseen. Kulkee näppärästi mukana ja mielestäni suht helppokäyttöinen.
Onko tämä nyt se mokkula + android -sovellus vai joku muu? Olisko sulla heittää linkkiä tms., lisäilen tuonne listaan.
Minkä Volvon koodeja nollasit?
-
Tällaista viestiä kuului tuolta toisaaltakin ettei ardiciin pääsisi, joten viivataan yli toistaiseksi
Minä kyllä just sain omastani luettua ja nollattua iCarsoftilla koodit CEM-5F39 ja 5F36, Flame Indicator, signal too high ja too low. Kai nuo Ardiciin liittyy?
-
Minä kyllä just sain omastani luettua ja nollattua iCarsoftilla koodit CEM-5F39 ja 5F36, Flame Indicator, signal too high ja too low. Kai nuo Ardiciin liittyy?
Tarkoitatko nyt allekirjoituksen -07 mallista autoa? Onko siinä vielä Ardic vai joku muu lämmitin? Kysyn koska en tiedä tarkasti, mutta eikös Ardicit noihin aikoihin jääneet Volvoista pois...?
-
Juuri sitä. Mutta jos totta puhutaan niin en minäkään tiedä mikä lämmitin siellä on, ei oo vielä tarvinnut koskea. Konepellissä on tarra 912D niin siitä kuvittelin sen Ardiciksi.
-
Juuri sitä. Mutta jos totta puhutaan niin en minäkään tiedä mikä lämmitin siellä on, ei oo vielä tarvinnut koskea. Konepellissä on tarra 912D niin siitä kuvittelin sen Ardiciksi.
No kyllä se sitten luultavimmin Ardic vielä on. -07 taitaa olla just viimeinen vuosimalli missä vielä Ardic.
Mutta palatakseni vikakoodinlukuun, sinulla siis juuri tuo iCarsoft i906 -laite luki nuo koodit?
-
Tuohan on tehty jo 2006 puolella eli Volvon -07. ::)
Ja kyllä, i906 on lukijan tyyppi. Mutta eipä laiteta varmaksi tiedoksi ennenkuin oon itse varma kumman merkkinen lämmitin siellä on!
-
Onko tämä nyt se mokkula + android -sovellus vai joku muu? Olisko sulla heittää linkkiä tms., lisäilen tuonne listaan.
Minkä Volvon koodeja nollasit?
Joo älypuhelimella käytettävä. Saa Androidille ja iphonelle.
Esim. Elekmalta saa, mutta myös suoraan itse Kiinasta tilaamalla. Kyseinen valmistaja on käsittääkseni kiinalainen.
http://www.elekma.com/easydiag_plus_android_adapteri
Ja koodeja luin vm.2002 s60 Volvosta.
-
Icarsoft vol2 sai luettua S60 d5 -03 vikakoodin. Overheat thermostat sieltä löytyi ja kuittaa mutta vika päällä eli joku rikki niin syttyi kyllä uudelleen kun yritti käynnistää.
-
Itsellä sellainen ongelma että tuolla icarsoft vol 2 -testerillä en pääse Ardicin vikakoodeja lukemaan. Auto on - 02 s60 D5. Tiedossa on että koodit menisivät CEM-valikkoon, mutta sieltä ei mitään koodeja löydy. Kuitenkin ardicin lukituksen saa purettua kun nollaa kaikki koodit. Löytyviä koodeja ovat communication error with audio module ja General orange warning lamp tms. Eikö tarkemmin pääse koodeja katsomaan, jotta saisi tietää mikä ardicin sammuttaa?
-
Nosto vanhaan, hyvään ketjuun: mikä kuluttajahintainen testeri toimii 2013 XC70:n kanssa? Olisi hyvä päästä kiinni myös lämmittimeen, lieneekö se näissä eberi vai joku muu.
-
Nosto vanhaan, hyvään ketjuun: mikä kuluttajahintainen testeri toimii 2013 XC70:n kanssa? Olisi hyvä päästä kiinni myös lämmittimeen, lieneekö se näissä eberi vai joku muu.
iCarSoftilla jollain laitteella luulisi pääsevän tuohon käsiksi.
Itse olen näissä käyttänyt Mongoose JLR-kaapelia joka tunnetaan myös nimellä Super J2534, softana sitten esimerkiksi Vida tai Vdash.
Ja jos haluaa oikein syvään päätyyn mennä, niin VAG-COM kaapelista saa tehtyä lämmittimelle oman diangostiikkalaitteen, nimittäin kun kyseisessä autossa on Webasto, yleisesti malliltaan Vevo, niin siihen pääsee parhaiten käsiksi Webaston Thermo Test-ohjelmalla jota itsekkin myös käytän.
Webaston oman softan kanssa tosin pitää kikkailla sen verran että diagnostiikka luetaan Webaston W-bus karvasta joka ei mene OBD-portille asti vaan se jää tuulilasikaukalon alle Webaston isoon liittimeen. ;)
-
Ardikin saa testattua ihan vidalla ja koodit luettua, webastoja volvoissa useampaa mallia ja bonuksena tt-v malleissa tuo 800h tuntilukko, tänään taas nollaillaan näitä kun pakkaset saapui eteläänkin, näistäkin irtoaa koodit vidalla ( ei aina, välillä tulee omituisuuksia vastaan ) ja komponentti testit ym sitten thermotesterillä.