Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: tarzan - 21.01.2016, 09:05:52
-
Äkkiä en löytäny vastausta... Voiko Eberiä käyttää ajaessa ?
-
Miks ei vois?
-
Volvon alkuperäiset Ardicit ilman ajastinkelloa esimerkiksi toimivat juuri siten, että käynnistyvät automaattisesti kun moottori käynnistyy ja käyvät kunnes moottori on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan.
Vastaukseni on, että voi käyttää ja kovilla pakkasilla kannattaa käyttää. :)
-
Miks ei vois?
Jos mä tietäsin ni en kysyis :D
-
Kiitos Taavi :) Mulla on tossa joku jälkiasennettu, pienestä napista painan sen päälle ja kun en o tienny että voi pitää päällä oon sammuttanu. Välillä ollu näitä tilanteita ettei ole se puol tuntii ehtiny menee ennen ajoon lähtöä.
-
Kolmas talvi menossa, kertaakaan ajon aikana tarvinnu lisälämppäriä käyttää. Hyvin riittää lämpö. :pomo:
-
Kolmas talvi menossa, kertaakaan ajon aikana tarvinnu lisälämppäriä käyttää. Hyvin riittää lämpö. :pomo:
Hyvä niin, jos näin on. Sulla ilmeisesti alkuperäisen automaattikäyttö poiskytkettynä tai sitten jälkiasenteinen lämppäri?
Minä kyllä käytän, lämpenee nopeammin ja kovillakin pakkasilla tyhjäkäynnillä odotellessa ei laske lämpötila. Niin vähän tuo ajossa kuluttaa löpöä eikä akkuasiatkaan ole ongelma ajossa, joten en keksi mitään syytä olla käyttämättä. Ehkä jollain tosi lyhyillä pyrähdyksillä voisin jättää käyttämättä.
-
Niin käytän myös minäkin. D5, missä egr on tukittu ei jaksa pitää lämpöjään normaalissa ilman ardicia kaupungissa.
-
Alkuperäinen Artikki, automaatti pois, normaalisti tallista n. +14-16C. Sunnuntaina kävin keskisellä pakkasta 22-28C, säätö 21C, takki takapenkillä. Jos pakkasellakäyntiin, niin artikilla.
-
Mistä valikosta tuon automaaattikäytön saa päälle/pois päältä?
-
Mistä valikosta tuon automaaattikäytön saa päälle/pois päältä?
Riippuu kovasti autosta ja vuosimallista. Monista ei saa lainkaan ilman ohjelmointimuutosta tai jotain muuta viritystä.
Mun S70 -99 mallissa asia on toteutettu kytkimellä. Laturilta tulee piuha, jonka signaalista Ardicin ohjainlaite tietää auton olevan käynnissä -> tuossa välissä on kytkin.
Jotain pohdintaa aiheesta mm. tässä topicissa, varmaan muitakin löytyy: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=27151.0