Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: tassu70 - 21.01.2016, 14:09:39
-
Pitäisi löytää taka jarrusatula (vasen) ATE, Mutta alan olla aika sekaisin kun tuntuu olevan kahta männän kokoa,, Otin satulan irti ja mittasin siitä palan välistä,Se näyttäisi olevan 38mm, mutta onko mänta saman paksuinen koko matkalta, vai onko tämä jarrupalaan tuleva pää ehkä pienempi halkaisialtaan kun varsinainen sylinteri,,
Motonetin listat näyttävät että sedanissa 38mm ja farmarissa 40mm sylinteri,, Pitäisi löytää oikea sylinteri heti kerralla, Pitkät matkat vaihtamaan jos väärä, :-[
Osaisiko joku informoida ?? tai ehkä jollakin voisi olla toimiva satula myynnissä,
Auto on Volvo 965 (farmari) -91
-
Melko hyvällä lotolla osuu tuo 40mm, farkuissa on tullut vastaan vain 40mm mäntäsiä versioita. Voit mitata ottamalla palan irti ja polkemalla jarrua kerran-pari että saat mäntää ulospäin, sitten venytät suojakumia syvemmälle männän päälle ja mittaat tämän kohdan. Se ulkoreuna on pienempi kun varsinainen mäntä, ja jos se oli 38mm niin aika varma voit olla että kyseessä on 40mm satula.
-
Näin kyllä aloin ounastella, kun katselin noita Motonetin listoja,, En alkanut sen kummemmin pumppailemaan jarruja, luultavasti sylinteri, ainankin toinen kai jumissa,Katsastuksessa toinen pyörä 1,9 ja toine 1,2
Ehkä kokeilee lottoa ja hommaa sen 40mm (Täytyy kyllä sanoa ettei ole kyllä onnea peleissä ) ;D
-
Eikös Motonetissä ole palautusoikeus?
Osta molemmat (ja tiivisteet), palautat väärän. ;)
Niin ja sitten. laita samalla molemmille puolin, saat varmasti samallaiset jarrut ja se toinen kuitenkin rupeisi vittuilemaan pian..
-
Bilteman satulat ja 40mm männällä, nykyään nämä taitaa olla 74€ zipale.
-
Liikkuuko liukutapit? Yleisempi niiden jumitus on kuin männän.
-
:-\ en kyllä ole.. yksi mäntä oli vuosi sitten aika nahkea, mutta meni katsastuksesta,
Ajattelin että se on jämähtänyt lopullisesti.. Pihalla on -30C :2funny: Pitää yrittää päästä johonkin vähän lämpimämpään,jos saisi sen tarkastettua,
-
voihan se letku olla tukossa noin vanhassa autossa
-
Liikkuuko liukutapit? Yleisempi niiden jumitus on kuin männän.
Lienee ilman mutlilink akselia, kun on farkku ja -91? Eli normi satula
-
Niinpäs onkin :-[. Eli liukutappi vaihtoehtoa ei ole joten toinen mäntä jumissa tai letkuvikaa. Itsellä meni 20minuuttia kun käytin männät irti 940:stä, putsasin hiekkapaperilla ja takaisin kasaan. Toimii kahden vuoden jälkeen edelleen. Uusi satula on silti helpoin.
-
Lienee ilman mutlilink akselia, kun on farkku ja -91? Eli normi satula
Kyllä tässä oli multlink akseli / iskarit, mutta nyt iskunvaimentajat ja jouset vaihdettu,, Sehän tässä vähän hammentää kun on monta vaihyoehtoa,,
-
No, sitten 40mm liukusatula.
-
On kaksi sylinteriä,, ei liukua ????? :-\ Ota tästä sitten selvää, ELK
-
Tämä on kyllä sveitsistä uitettu volvo
-
Normi satula siis
Pian sun pitää laittaa kuva, kukaan ei usko muuten :D
Niissä satuloissa on männän koko valussa, pitäs näkyä
-
mahtuuko mäntä tulemaan ulos ilman että satulaa tarvitsee halkaista ??
-
Normi satula siis
Pian sun pitää laittaa kuva, kukaan ei usko muuten :D
Niissä satuloissa on männän koko valussa, pitäs näkyä
Oli kyllä eilen kamera mukana kun katson satulaa, mutta arvaa muistinko ottaa kuvan :idiot2:
-
Öh...
965 mk1 ja multilink. Ei semmoista pitäisi ollakkaan?
-
Siksi tässä niitä kuvia jo pyytelinkin :D
-
Niinkuin sanoin, auto tuotu Svetsistä, Muutama vuosi sitten ( Clubin jäsen) vaihtoi iskunvamentajat normaaleihin, En sitten tiedä voisiko olla että edellinen omistaja vaihtanut Sveitsissä multlink iskareihin,, Kyllä minulla nyt kuva mitä tarvitsen, ei kai niitä 2 sylinterisiä 40mm ATE Ole Volvoon kuin yhtä mallia ??
-
Männät tulee kyllä pihalle halkaisemalla, on ns helppo rempata takasatulat jos vaan ilmausruuvi aukeaa. Takana kun suojakumi tulee vaan "päälle" siihen satulan runkoon, edessä kun se tarttee se tiivisteheltta saada sen männät ja satulan välissä olevaan uraan, se on aika haitarista kasata...
Muok: ei se iskarityyppi vaikuta akselistorakenteeseen, jäykkäakselinen auto tuommonen early 965 on.
-
Nämä termit heittävät vähän häränpyllyä maallikolla, Käsitin että multlink on ikkunvaimentaja, :-\ mutta olen saanut kyllä käsittääkseni nyt niin paljon hyvää informaatiota, että eiköhän tämä tästä selviä... kiitos vaan kaikille :)
ehkä yritän putsata sylinterit, ostin jo viime vuonna kumit motonetistä ( 23-6213 )
Sen verran vielä haluaisin tiedustella, onko lohkojen välissä tiivitettä ??
Se on rahasta aina huutava puute pienituloisella eläkeläisellä, Olen kyllä ikäni pelannut autojen sähköjen kanssa, mutta ei tuo sylinteri pitäisi niin ihmeellinen olla ettei sitä saisi repareerattua,,, :)
-
Siellä on pienet o-renkaat puoliskojen välissä, mutta melko luottavaisin mielin voin todeta että ei ne puoliskoja pitävät ruuvit ole lähdössä auki. Satula pöydälle niin kyllä sen ehjää ihan vaan mäntä pihalle ja korjailee. Kannattaa ensin pumpata jarrulla männät ulos sillai että otat jarrupalat kokonaan poies ja annat satulan olla kiinni, kun männät on levyssä kiinni niin satula irti ja pöydälle niin ne männät ehkä tuleekin ulos ilman kohtuutonta taistelua.