Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: hedu - 23.01.2016, 09:00:43
-
pätkii ja käy epätaisesti lämpöisenä, poistuu kun oikein rankasee tiellä. vaihdettu virran jakajan kansi,pyörijä, putsattu tyhjä käynti moottori. putsattu ilma massa mittari,ja kaasuläppä kotelo .ajoitus tunnistin putsattu. hei viisaat kertokaa se minulle missä ja mistä hakee vikaa, ja vielä bensa suodatin vaihdettu.vika löytyi nokka akselin steva ruikki öljyä virran jakajaan.
-
Oletko käyttänyt koodien luvussa tai itse lukenut niitä?
Tämä toimenpide ensimmäisenä.
Mutta voisi olla mahdollisesti IMM tai imuvuoto jossain letkussa. Starttipilottia suihkit letkuihin koneen käydessä ja kuuntelet muuttuvatko koneen kierrokset hetkellisesti.
-
Oisko legendaarinen ilmansuodattimen haitari putki halki?
-
Syttyykö vikavalo?
Jos auttaa kun potkii tammaa munille niin vois olla ihan vaan huonot tulpat.
Kannattaa mitata tulpanjohtojen vastukset ellei suoriltaan raaski niitä uusia kunnollisiin.
Hyvät vastukset varmaan välillä 2-6 kOhm.
-
Tammalla ei ole munia, mutta kynttilät katsoisin myös.
-
Tammalla ei ole munia, mutta kynttilät katsoisin myös.
Älä nyt ja mä kun ton sanonnan ihan tosissaan tohon laitoin.
Jospa sit vetelis ruunaa palleille?
Autossa ei ole kynttilöitä mutta sytytystulppia kylläkin niinkuin vihjasinkin.
Täällä onpi ohjeistettu hymiöiden käytöstä luopumiseen ja sitä oon pyrkinyt toteuttamaan, aiheuttaisko joskus sit jotain tällasta?
Mush!
-
tulpat vaidettu, testattu vikakoodit ei vikoja,haitariletku kunnossa, kylmänä toimii mutta kun saavuttaa oikean lämpötilan alkaa potkiminen
-
Puola, imm, lämpöanturi?
Anturi halpa kokeilu.
Kerropa onko 10V vai 20V, se kun ratkaisee onko autossa edes lainkaan imm vai vain imuilman lämpöanturi.
10V mallissa sen sekoilu vois olla kuvatunlaista.
Monet ilmoittaa vain 2.5 moottorin tiedoiksi, se kun ei oikeen vakuuta.
Sanot kyllä että imm putsattu, vai se anturi??
-
imm, putsttu ja anturi
-
Täällä onpi ohjeistettu hymiöiden käytöstä luopumiseen ja sitä oon pyrkinyt toteuttamaan
Täsmennetäänpä hieman: kyllä täällä hymiöitä saa käyttää, lähinnä on puututtu niiden jatkuvaan spammaamiseen tai sitten viesteihin joissa ei ole muita kuin hymiöitä. ;)
Kyllä niitä siis saa käyttää, mutta kohtuus muistaen tässäkin asiassa. :)
-
imm, putsttu ja anturi
Mikä anturi ja mikä kone se nyt on, 10 vai 20V?
Täsmennetäänpä hieman: kyllä täällä hymiöitä saa käyttää, lähinnä on puututtu niiden jatkuvaan spammaamiseen tai sitten viesteihin joissa ei ole muita kuin hymiöitä. ;)
Kyllä niitä siis saa käyttää, mutta kohtuus muistaen tässäkin asiassa. :)
No joh. Joskus tommonen kuva voi säästää vaivaa ettei tarvii rautalangasta vääntää..
Kiitokset täsmennyksestä!
-
pätkii ja käy epätaisesti lämpöisenä, poistuu kun oikein rankasee tiellä. vaihdettu virran jakajan kansi,pyörijä, putsattu tyhjä käynti moottori. putsattu ilma massa mittari,ja kaasuläppä kotelo .ajoitus tunnistin putsattu. hei viisaat kertokaa se minulle missä ja mistä hakee vikaa, ja vielä bensa suodatin vaihdettu.
Oletko tarkistanut sen ilmansuodatinkotelon alla olevan läppämekanismin, jonka tarkoituksena on ottaa lämmintä imuilmaa moottorille pakosarjan kulmilta auton ollessa kylmä? Mekanismi voi jumittua tuolle kuumalle puolelle ja aiheuttaa ongelmia sitä kautta. Tosin varsinaista pätkimistä tuskin aiheuttaa...epätasaista käyntiä ehkä.
-
sain selvitettyä nokka akselin steva päästi öljyä virran jakajaan syynä oli jäätynyt huohotin
-
Eikä mulle ainakaan vielä selvinny onko se 10 vai 20V.
No, ei lopulta häiritte mua. Jollekin vois tommonenkin yksityiskohta olla apuna, kun noi on ihan eri moottorinohjauksella!!!!!!