Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JiiPeePee - 23.01.2016, 10:44:44
-
Tervehdys!
Tänne on iskenyt kova autokuume ja vaihtoehdot on rajautunut kahteen korkeampaan Volvoon. Volvoja mulla on ollut aikaisemminkin (V40 T4, V70 D5, V70 2,0d ja rouvalla on kauppakassina nyt S40 T5), mutta kaikki omassa käytössä olleet ovat olleet etuvetoja ja manuaaleja. Rouvalla on geartronic, mutta se ajaa 5tkm vuodessa joten siinä ei paljon kestävyyttä mitata.
Kertokaahan mielipiteitä kumman auton puoleen kannattaisi kallistua. Mun ajo on hyvin suurelta osalta 80km/h maantieajoa kun työmatkaa on 65km suunta. Pari muksua on myös sinunaantunut, joten lomareissuille pitää saada kohtuullinen määrä kamaa mukaan. Olen katsellut XC90:n osalta 06-08 ja XC60:n osalta 09-10 ikäisiä ja noin 200tkm ajettuja kärryjä. Kaikista vinkeistä olen kiitollinen.
-
Itse painiskelin saman ongelman kanssa ja päädyin XC60.
Jos käyttökustannuksilla ei ole väliä ja tilaa tarvitaan reilusti:XC90
Jos polttoaineen kulutuksella, verotuksella yms. on merkitystä ja hieman pienemmät tilat riittää (tavaratila pienempi kuin V70) eikä ole tarvetta 7-paikalle: XC60
XC60 on myös alustaltaan selvästi kokoaan pienemmän oloinen ajaa. XC90 taas tuntuu selvästi isolta autolta ajettaessa. XC60 sopii mutkateille, XC90 ei. XC90 on maantiellä hiljainen, XC60 Volvoksi yllättävän meluisa...
-
Olen katsellut XC90:n osalta 06-08 ja XC60:n osalta 09-10 ikäisiä ja noin 200tkm ajettuja kärryjä.
Itse ostaisin 2010-> olevan diesel-Volvon, joissa hiukkassuodatinkin pelaa paremmin kuin 06-09 mallisissa.
Säästäisin vaikka enemmän rahaa tai katselisin enemmän ajettua yksilöä...
Tämä toki oma kokemukseni, mutta yhden V70 2008 2.4D (eli sama kone kuin D5) omistaneena, voin sanoa että vajaavetoseksi imi kohtuuttoman paljon dieseliä (enemmän kuin nykyinen 2005 AWD). Ja siihen 2008 malliseen oli kansi jo vaihdettu edellisen omistajan toimesta 240tkm:ssä, todennäköisesti juuri hiukkassuodattimen takia...
Saahan sen suodattimen pelistä poiskin, mutta jos autolla on ajettu jo 200tkm ja se on myllertänyt mukana kokoajan ja sattunut vielä olemaan kaupunkiajoa, niin varmaan kuulee jo käyntiäänestä...
-
Jos pelkkiä kustannuksia ajattelee xc60.
Eli jo käyttömaksut pienemmät ja kulutus myös.
Monelle kuitenkin henkilökohtainen asia.
Itselle ei xc60 sovellu, ei sitten mitenkään.
Ahdas ja todella huonot penkit, ja huom! Nämä siis omia henk koht kokemuksia, jollekkin toiselle voi soveltua paremmin.
-
Tuo penkkien sopivuus on todellakin henkilökohtainen asia. Itselläni on selkä melkoisen romu ja sen takia ensimmäinen kriteeri auton ostossa on penkin sopiminen omiin mittoihin. Minulle käy tämä xc60 mallin sporttipenkki kuin nämä päähän ja selkä ei väsy eikä kolota.
-
Penkit on kyllä itselle ollut suuri syy siihen miksi Volvoon olen palannut. Mulla on nyt -09 V70 2,0d ja tuo menee kyllä todella vähällä aineella maantieajoa. Onko noissa hiukkassuodattimissa ongelmia jos tosiaan suuri osa ajoa on pidempää matkaa?
Kulutuksesta, kuinkohan iso ero todellisuudessa on maantieajossa 60:n ja 90:n välillä? Ja onko noiden automaatti/ nelivetotekniikoissa kestävyyden kannalta eroja? Itsellä ei ole tapana rääkätä autoja ja muutenkin kyllä huolta pidetään.
-
Molemmat olleet ja edelleen päätyisin XC60:een. Xc90 tilaa enemmän ja 7-paikkaisuus plussaa. Xc90:nen "lullumpi" ajettava taajamassa, mutta maantiellä kuningas! Xc60:nen halvempi pidettävä.
-
Onhan tuo XC90:nen nyt aika työkalumainen. Sisällä kaikki muistuttaa menneestä nippeleitä ja nappeleita myöden. XC60 huomattavasti tuoreempi sisältä ( lue modernimpi ).
-
Hyvin erilaisia autoja. XC60 on sporttisempi ja kaikin puolin modernimpi. Tiloissa häviää jonkin verran XC90:lle.
Entäs XC70? Ajossa iso Volvo hyvässä ja pahassa.
-
Hyvin erilaisia autoja. XC60 on sporttisempi ja kaikin puolin modernimpi. Tiloissa häviää jonkin verran XC90:lle.
Entäs XC70? Ajossa iso Volvo hyvässä ja pahassa.
XC70:nen kalliimpi?
-
kyllä xc90 menee mutkapätkät ihan hyvin, ei se mikään urheiluauto ole mutta ei siinä ole mitään kaatumisen tunnetta ajaessa.
tuo on totta että aika on ajanut näiden xc90 ohi mutta mistä tykkää. xc90 on kallis ylläpitää mutta perushuollot maksaa samat mitä muihinkin malleihin, osat on kalliimpia kun on vähän topakampaa tekoa. Mutta en ole vielä katunut kertaakaan hankintaa, 4 vuotta ja 70tkm kohta takana...
-
Kyllä oma XC90 on ainakin todella hieno peli ajella ja omistaa. XC60 toki näöltään ja ajettavuudeltaan sporttisempi ja käyttökuluiltaan halvempi. Omaan ysikymppiini sopii ainakin todella kivasta helmenvalkea metalliväri ja 20" vanteet. Lisäksi Executive-varusteilla saa myös kunnon soittovehkeet, joita on hieno kuunnella. Lisäksi ysikymppinen on hämmästyttävän hyvä ajettava noilla 20" renkailla, niin kesät kuin talvetkin ja todella hiljainen. Kulutus on sitten kyllä uudemmissä kuusikymppisissä paljon pienempi kuin näissä. Kuitenkin täytyy sanoa, että jos en tilaa niin paljoa autooni tarvitsisi, niin valintani olisi XC60 (R-design).
-
Tuo XC70 ei oikein sytytä. Ennemmin ostaisin V70 AWD:n. Onko tuo 90:nen oleellisesti kalliimpi pitää kuin 60:nen? Toki veroissa nyt voi joku satanen olla eroa mutta muuten?
-
Tuo XC70 ei oikein sytytä. Ennemmin ostaisin V70 AWD:n. Onko tuo 90:nen oleellisesti kalliimpi pitää kuin 60:nen? Toki veroissa nyt voi joku satanen olla eroa mutta muuten?
Samat huollot ja sama kone, niin eipä niissä eroja ole. Niin ja iän puolesta XC90 saa edullisemmat perushuollot (Volvo Essential-huolto) merkkikorjaamolta, kuin Xc60:seen ;)
Veroissa pikkasen päälle 200€ kalliimpi. Kulutus noin 1-2,5l/100km enemmän. Riippuu XC60:sen vuosimallista.
-
Juuri tulleiden katsastustilastojen valossa XC60 on viattomampi/kestävämpi. XC90 näyttäisi olevan italialaisten tasolla listoilla.
Jos siis haluaa huolettomuutta, niin mahdollisimman uusi XC60.
-
Tuo XC70 ei oikein sytytä. Ennemmin ostaisin V70 AWD:n. Onko tuo 90:nen oleellisesti kalliimpi pitää kuin 60:nen? Toki veroissa nyt voi joku satanen olla eroa mutta muuten?
Maavara ei siis ole syy ostaa korkeaa autoa? XC70 tavaratilaa lähinnä tässä mietin; siinä on sama korkea alusta, nelikko ja muut himmelit mutta farmarin tavaratila.
-
Juuri tulleiden katsastustilastojen valossa XC60 on viattomampi/kestävämpi. XC90 näyttäisi olevan italialaisten tasolla listoilla.
Jos siis haluaa huolettomuutta, niin mahdollisimman uusi XC60.
Katsastustilastoissa melkovarmana XC90:ä pudottaa alkuperäisosien kalleus ja siten ö-osien käyttö jolloin katsastukseta tulee hylkyjä tai uusinta näyttöjä. Italialaisissahan alkuperäiset on just tätä ö-luokkaa.
-
Mun silmään kans toi 90:nen on kyllä selkeesti paremman näkönen ja tuo isompi koko olisi plussaa, mutta kestävyys arveluttaa.
-
XC 90 on auttamattoman vanha , eli joskus myydessä sillä ei juuri ole enää mitään arvoa.
-
Noiden mallien välillä on eroa 6 vuotta kehitystä. Toinen tuli markkinoille 2003 ja toinen 2009. Vai oliko 2002 ja 2008, mutta kuitenkin. Jos ei tarvi 7 paikkaisuutta niin ei ole vaikea valinta. Valitettavasti sisältä 60 on modernimpi ja ja ajettavuudessa Fordin alusta on parempi kuin Volvon.
-
XC 90 on auttamattoman vanha , eli joskus myydessä sillä ei juuri ole enää mitään arvoa.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Toki paljon ajetut ja vanhempien arvostus laskee hintaa, mutta epäilen ettei 2014 vuosimallia saa 2020 alle 30tk€ :pomo:
-
Mun silmään kans toi 90:nen on kyllä selkeesti paremman näkönen ja tuo isompi koko olisi plussaa, mutta kestävyys arveluttaa.
kestävyydessä ole mitään arvailtavaa. jos on hyvä huoltohistoria ei ole mitään arvailtavaa.
-
XC 90 on auttamattoman vanha , eli joskus myydessä sillä ei juuri ole enää mitään arvoa.
Jos lähtee autoa ostamaan sillä mielellä, että mitä siitä mahdollisesti saa myydessä, niin onkohan ostamassa vähän liian kallista autoa varallisuuteensa nähden. Autot nyt ei ole sijoituksia muutenkaan, ellei puhuta jostain harvinaisuuksista tai klassikoista.
-
Juuri tulleiden katsastustilastojen valossa XC60 on viattomampi/kestävämpi. XC90 näyttäisi olevan italialaisten tasolla listoilla.
Jos siis haluaa huolettomuutta, niin mahdollisimman uusi XC60.
Ysikymppisen sijoitusta ko. listalla pudottaa ongelmallinen seisontajarru, joka on todella usein hylkäyksen syynä. Omanikin toimii nyt moitteetta, kun se korjattiin ja sitä käyttää säännöllisesti (siis aina, kun auto on parkissa).
Ja kyllähän näillä ajettaan niin suuria kilometrimääriä ja usein myös vedetään jotain, joten semmoiset mallit nyt ei senkään vuoksi komeile katsastustilastojen kärjessä.
-
Oma XC 90 oli jo uutena sellainen vikapesä että siirryin Volvosta pois.
Taisi olla maanantaikappale, onhan toisaalta niin monia tyytyväisiäkin omistajia.
-
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Toki paljon ajetut ja vanhempien arvostus laskee hintaa, mutta epäilen ettei 2014 vuosimallia saa 2020 alle 30tk€ :pomo:
Niitä saa jo nyt alle kolmenkympin Ruotsista, mutta nyt ei tässä triidissä kyse tainnut olla 2014 mallista ?
-
Jos lähtee autoa ostamaan sillä mielellä, että mitä siitä mahdollisesti saa myydessä, niin onkohan ostamassa vähän liian kallista autoa varallisuuteensa nähden. Autot nyt ei ole sijoituksia muutenkaan, ellei puhuta jostain harvinaisuuksista tai klassikoista.
Hei , yksi suurin menoerä on auton arvon alentuma joka pitää aina ottaa huomioon riippumatta varallisuudesta
-
Hei , yksi suurin menoerä on auton arvon alentuma joka pitää aina ottaa huomioon riippumatta varallisuudesta
Miksi pitää aina ottaa? Parhaiten arvonsa pitäviähän taitaa muuten olla Toyotat ja Kiat ;D Itse ostin hiljattain auton enkä kiduttanut itseäni arvon alenemista murehtimalla. Sitähän on lähivuosina vielä vaikeampi ennustaa kuin menneinä vuosina.