Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jpajula - 23.01.2016, 23:00:19

Otsikko: 850 Mystinen käyntihäiriö ja surina startin jälkeen
Kirjoitti: jpajula - 23.01.2016, 23:00:19
850 T5 1996 2.3A, on nyt pari kertaa tehnyt pakkasten lauhtuessa (sinne alle 10 pakkasasteeseen) semmosta, että ihan kuin kävis alle viidellä pytyllä. Auto sammuksiin ja uusi startti, niin homma kunnossa. Tänään latasin akkua ja kengät oli irti tunteja. Latauksen jälkeen kengät kiinni, auto käyntiin ja ihme röpötys kävi. Auto sammuksiin ja sitten löytyi päivän xfile: jokin jäi surisemaan konehuoneessa, vaikka virrat oli pois. Kesti reilu 10 sekkaa ja loppui ennen, kun ehdin paikallistamaan mistä päin tulee. Uusi startti ja ei ongelmia sen jälkeen ja ajoin koneen lämpimäksi, eikä tullu surinoita.
Surina oli vähän semmonen, kun moottori yrittää pyörittää, mutta jokin jumittaa sitä tai toisaalta voisi verrata johonkin pumppuun tms. Ehdotuksia? Oma tutka sanois äänen suunnaksi abt siinä koneen päällä, mutta varmaa se ei ole. Mihin vois jäädä moinen varaus?
Otsikko: Vs: 850 Mystinen käyntihäiriö ja surina startin jälkeen
Kirjoitti: rocktie - 24.01.2016, 13:03:05
Väittäsin että lisäilmaventtiili surisee.

Näissä oon huomannut että jos kone on semmonen puolihullun lämmin, eli siis vähän lämmitetty niin menee varmaan ristiriitaista tietoa antureista eculle ja käy hetken vajaalla. Jos sitten vaan pitää kierroksia niin tasaantuu hetken päästä. Itellä käynyt noin muutaman kerran noin 3 vuoden sisään eikä autossa mitään vikaa ole.
Lämpöanturi jossain tietyssä raja-arvossa, en tiiä mutta ei haittaa.
Otsikko: Vs: 850 Mystinen käyntihäiriö ja surina startin jälkeen
Kirjoitti: jpajula - 24.01.2016, 18:56:31
Väittäsin että lisäilmaventtiili surisee.

Näissä oon huomannut että jos kone on semmonen puolihullun lämmin, eli siis vähän lämmitetty niin menee varmaan ristiriitaista tietoa antureista eculle ja käy hetken vajaalla. Jos sitten vaan pitää kierroksia niin tasaantuu hetken päästä. Itellä käynyt noin muutaman kerran noin 3 vuoden sisään eikä autossa mitään vikaa ole.
Lämpöanturi jossain tietyssä raja-arvossa, en tiiä mutta ei haittaa.
Siis saako tuo venttiili sähköä, vaikka syttyvirrat ei ole päällä? Toi lämpöanturin antama väärä arvo (tai siis oikea, mutta ei koko koneen lämpöjä kuvaava) olis kyllä looginen. Oiskohan tossa jopa letkulämppäri (lämpenee tehokkaasti) ja se sais jotenkin veden anturin ympärillä lämpenemään ennen muita