Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: O-P - 24.01.2016, 13:12:45
-
Eli missä volvon koneissa yleensä littu vautipyörä vakiona ja
minkä kokoisen vakio kytkimen ja asetelman saa sopiin ?
-
Kymppisarjan koneissa (b19,b21,b23).
Vakiokytkimet löytyy varaosakaupoista.
-
Myös seiskasatasen b230e:ssä on useammissa autoissa tullut vastaan littupyörää, näin kuriositeettina mainittakoon.
-
Sitähän ei tiedä onko joku vaihtanu osia vuosien varrella.
-
Sitähän ei tiedä onko joku vaihtanu osia vuosien varrella.
Näissä tapauksissa tietää.
-
myös pentat ainakin aq151/aq171
-
B230A koneen perässä myös littupyörää oon nähnyt.
-
Eli varmaan käy sitten vain se 215 mm kytkin levy mikä b19- b21 moottoriin ?? ja laatikko tulee olemaan m47 eli sille sopiva pooritus pitäis vielä olla :))
-
Eli varmaan käy sitten vain se 215 mm kytkin levy mikä b19- b21 moottoriin ?? ja laatikko tulee olemaan m47 eli sille sopiva pooritus pitäis vielä olla :))
Littuun saa 215 ja 228:kin saa myös olikos saabin valikoimasta asetelmaa, kytkinlevy sitten volvon valikoimasta nii on booritus oikia. m45 ja m47 sama booritus
-
Kannattaa muistaa että boorituksia löytyy 2 eri.
-
Kannattaa muistaa että boorituksia löytyy 2 eri.
Eli vanhempi harva 10-boorinen ja uudempi tiheä 22-boorinen. Tosin toi tais vaihtua viimeistään mallivuodelle 1980. Ja ainakaan mulle ei ole tullut vastaan M47:ää tuolla harvalla boorilla.