Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: miksu01 - 15.07.2011, 19:26:32
-
Elikkä haluaisin tietää sellasta ku jos esimerkiksi peltipakosarjan tekee itse niin onko se niin että 1 ja 3 pytyt menee yhteen ja 4 sekä 2 pytyt menee yhteen?
Ku olen jostain lukenu (ei volvo forumilta) että olis järjestys niinku 1,3,4,2 mutta sitten olen nähnyt peltisatseja jossa on järjestys 1,4,2,3?
Vapari vinokoneeseen siis olisin vailla (b200 ja b21)?
Mutta turbonki peltisatsi kiinnostaa, melko varmaan tehdään samassa järjestyksessä?
-
Elikkä haluaisin tietää sellasta ku jos esimerkiksi peltipakosarjan tekee itse niin onko se niin että 1 ja 3 pytyt menee yhteen ja 4 sekä 2 pytyt menee yhteen?
Ku olen jostain lukenu (ei volvo forumilta) että olis järjestys niinku 1,3,4,2 mutta sitten olen nähnyt peltisatseja jossa on järjestys 1,4,2,3?
Vapari vinokoneeseen siis olisin vailla (b200 ja b21)?
Sytytysjärjestys on juuri tuo 1-3-4-2. Olet tekemässä 4-2-1 -pakosarjaa eli yhteen menivät 1+4 ja 2+3. Kustannustehokkainta ja nopeinta olisi tosin googlettaa kraak racing... En ole vielä itse tilannut tuolta mitään.
-
Sytytysjärjestys on juuri tuo 1-3-4-2. Olet tekemässä 4-2-1 -pakosarjaa eli yhteen menivät 1+4 ja 2+3. Kustannustehokkainta ja nopeinta olisi tosin googlettaa kraak racing... En ole vielä itse tilannut tuolta mitään.
Suuret kiitokset. selvensi paljon :)
-
Sytytysjärjestys on juuri tuo 1-3-4-2. Olet tekemässä 4-2-1 -pakosarjaa eli yhteen menivät 1+4 ja 2+3. Kustannustehokkainta ja nopeinta olisi tosin googlettaa kraak racing... En ole vielä itse tilannut tuolta mitään.
martelius on kehittänyt gt corollii sarjaa jossa tulee 4-2-1 ja 4-1 sarjojen hyödyt. sarja on 4-2-1 ja putket pareinna 1 ja 2. 3 ja 4, siittä etenpäin kahella putkella pakoputeen asti.
-
Mikä olis vinokoneeseen parhaiten virtaava (eli tehoa eniten)?
Jos ajatellaan että se menee niin että peltisatsi yhdistyy 2 putkeen ja siitä 1 putkeen?
oisko se parhaiten niin että 1 ja 4 yhdistyy sekä 2 ja 3 yhdistyy koska eiks 2 ja 3 työnnä melkeen samaan aikaan savut ulos, ja 1 ja 4 sama juttu?
Vaikeesti selitetty mutta toivottavasti ymmärrätte.
-
Mikä olis vinokoneeseen parhaiten virtaava (eli tehoa eniten)?
Jos ajatellaan että se menee niin että peltisatsi yhdistyy 2 putkeen ja siitä 1 putkeen?
oisko se parhaiten niin että 1 ja 4 yhdistyy sekä 2 ja 3 yhdistyy koska eiks 2 ja 3 työnnä melkeen samaan aikaan savut ulos, ja 1 ja 4 sama juttu?
Vaikeesti selitetty mutta toivottavasti ymmärrätte.
Jotenkin tollai.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori (http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori)
Edit : Tarkennuksena, että sylinteri kerrallaan.
-
Upataampa aihetta. Tarkoituksena ois pistää vapari vinokoneeseen peltipakosarja. Tuolla Kraak-racingin sivuilla oli kaksi eri mallia myynnissä. Kumpi ois parempi katukäyttöön?
-
Upataampa aihetta. Tarkoituksena ois pistää vapari vinokoneeseen peltipakosarja. Tuolla Kraak-racingin sivuilla oli kaksi eri mallia myynnissä. Kumpi ois parempi katukäyttöön?
Lainaus eräästä opuksesta: "4-2-1 rakenteella saadaan yleensä tasainen vääntö kierrosalueen alapäähän, 4-1 rakenteella puolestaan huipputehoa korkeammille kierroksille."
-
Lainaus eräästä opuksesta: "4-2-1 rakenteella saadaan yleensä tasainen vääntö kierrosalueen alapäähän, 4-1 rakenteella puolestaan huipputehoa korkeammille kierroksille."
huhun mukaan R1 pakosarjalla tulee molempien pakosarjojen ominaisuus.
-
huhun mukaan R1 pakosarjalla tulee molempien pakosarjojen ominaisuus.
Onko Jake kokeillut tuollaista penkissä?
-
Onko Jake kokeillut tuollaista penkissä?
mun kolfissa on tommonen sarja. saa helposti käännettyy perinteiseksi 4-2-1. pakosarjan pituus mitoituksessa viellä tekemistä. hierotaan penkissä kohileen ku kerkee.