Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ace80 - 25.01.2016, 09:54:15
-
Moro,
Onko kenelläkään kokemusta, kun auto käy tyhjäkäyntiä P päällä, ei ongelmaa. Käy tasaista 700rpm.
Kun esim. liikennevaloissa seisoo D:llä, tuntuu kuin joku pytty unohtaisi sytyttää ja pätkii säännöllisen epäsäännöllisesti. Jos nostaa jarrua vasten kierrokset vaikka vain 800rpm, loppuu pätkiminen. Ajo- ja mittarivalot välkkyy pätkimisen tahtiin.
Voiko joku puola tehdä tuommoista. Aiemmin kun on ollut puolavikoja, ne pimenee kerrasta. Tulpilla ajettu noin 40 tonnia. Edelliset 4 kärkitulpat oli ajossa lähes 100 000km.
Akku on kunnossa, kovillakin pakkasilla ei ongelmia. Latausjännite 14.5V, eli ei sähköpulaa.
Kaasuläppäkotelosta ei tietoa, mutta näyttäisi puhtauden perusteella siltä kuin se olisi uusittu joskus, vaikkakaan siitä ei huoltokirjassa ole merkintöjä.
Tekee tätä vain kuumana.
Pari kuukautta tehnyt nyt tuota, ei parantunut eikä huonontunut.
-
Turha arpoo asiaa, kun vikakoodien luvulla asia selviää varmasti!
-
Niin, jäi tosiaan mainitsematta. Koodeja ei ole.
-
Millä laitteella luettu?
-
Epäilisin puolavikaa, itselläni taannoin samanlaista, eikä Bilian eikä Autosalvan korjaamot osanneet auttaa, vasta savossa yhdestä pikkupajasta löytyi sattumalta compuutteri joka puolavian paljasti.
Etsippä keskustelu nimimerkilläni V70 2.4T Aut. -01 nykii kylmänä
-
Luettu Elekman sillä PPC.n korvaavalla keltaisella lukijalla. Itsekin tuota puolavikaa vähän pohdin, mutta tarvii odottaa niin kauan että puola porsii kokonaan, kun ei koodia aiheuta.
-
Veikkaan että koodi kyllä pitäis jäädä jos yhtään katkoo sytystä? Voin tietty ola ihan mettässäkin! ELK
-
Onko "pätkiminen" sellaista että oikeasti katkaisee vai "humppaako" tyhjäkäynti. Itellä pahimmillaan humppasi oikein kunnolla ja tokeni uudella vvt solenoidilla.
-
Kyllä se oikein pätkii. Kierroslukumittarissa ei ko. pätkäisy edes näy. Haen tänään varmuuden vuoksi silti uudet tulpat. katsotaan mitä tapahtuu.
-
Täällä pätki kanssa juuri noin, että ei mittarissa näe, mutta tuntee kyllä selvästi että pätkäsee.
Puolan testasin mittaamalla, oli ok samoin akku ja lataus eikä lukijallakaan löytynyt vikakoodeja..
Arviolta viikko sen jälkeen kun pätkiminen alkoi , sanoi nokka-akselin asentotunnistin sopimuksen irti, eikä Volvo enään aamulla sitten käynnistynytkään.
Antoi kyllä asentotunnistimelle vikakoodin heti kun oli totaalisen rikki, vaan ei aikaisemmin.
Ns. perushuoltona uusin myös samalla kaikki sytkäpuolen osat eikä nykimistä enään ole esiintynyt.
-
Löytykö lopulta vikaa? Oma 2.4T tekee samaa. Ei vikakoodeja ja tulpatkin vaihdettu 1000km sitten. Eilen nyki ajossakin kun 70km/h ajo maantiellä.
-
Ei välttämättä aina jätä koodia nuo pätkimiset. Pitää VIDA:lla esim laskea livedatasta misfiret, niin samalla selviää sitten myös, että mikä sylinteri pätkii.