Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 26.01.2016, 07:34:51
-
Huomenta!
Nyt ilmoille kysymys johon toivottavasti tulis vastaus nopeasti: Jouduin päivättämään (945:seen turboon) välipöntön ja taka-akselin ylityksen. Samalla päätin heittää takapöntön mäkeen ihan fiilispohjalta ja korvata sen suoralla putkella. Nooh motonetissa haltioissani keräilin romuja kainaloon sen paremmin putken kokoa tarkkomatta... Putken sain paikalleen ja kauhukseni siinä sitten huomasin viimeiset 60cm putkistosta on n.1cm pienempi kun muu putkisto.. Voi juma mikä kämmi.. Onko tästä nyt sitten haittaa? Tulen putken halkaijsijan muuttamaan mutta tähän hätään sitä en kerkeä tekemään kun autolla pitäis lähteä reissuun.. Autoon vaihdettu joskus bsr:n lastu ja ahdot säädetty doc powerin puolesta..
-
Ei se ajamista estä. Korkeintaan vaikutusta voi olla vihonviimeisten hevosvoimien löytymiseen lämä tiskissä poljettaessa, mutta talvikelissä ei taida pystyä sillälailla polkemaan muutenkaan.
-
Ei se ajamista estä. Korkeintaan vaikutusta voi olla vihonviimeisten hevosvoimien löytymiseen lämä tiskissä poljettaessa, mutta talvikelissä ei taida pystyä sillälailla polkemaan muutenkaan.
Ja muutenkin aikas kevyillä kengillä ajelen.. huomenna jos luoja suo niin pitäis olla sitten oikean kokoista putkea käsissä..
-
Ei se noilla vireillä haittaa mitään, anna olla vaan.
Parempi se pienempi putkikin on kuin se alkuperäinen kiertoilmauuni siellä perässä.
Pakokaasuthan viilenee loppupäätä kohti, monissa viriputkissa käytetään vain etupäässä isompaa putkea että kaasut mahtuu ilman isompia vastuksia.
En usko että lastutetussa saat minkäänlaista eroa mitattua tehoon sillä takaosan isontamisella, kyllä ne kaasut sieltä suorasta putkesta mahtuu tulemaan, lähinnä ulkonäkökysymys ja makuasia.
Joku lastujuttu toimii ihan hyvin kun takapönttö on pois ja ilmanottoo parannettu vähän.
Siis imuilmalle pitää panna parempi väylä kuin alkuperäinen, tai porata sille toinenkin reikä koteloon ulkoilmasta.
-
No nyt joka tapauksessa loppupätkä vaihdettu.. nyt mikä jurppii niin että ei saa liitosta pitäväksi.. tuhisee ja pihisee niin vietävästi.. takasillan ylitys 57mm.. ulkoa ja uusi putki 60mm sisältä (eipä löytynyt lähemmäs) niin tuntuu olevan mahdottomuus saada tiiviiksi liitosta. Kävin jo ostamassa varalle pakoputken "tiivistysmassaa" mutta ei ole kokemusta että tekeekö noilla eväillä mitään.. ja muurautuuko vielä sitten niin naakeliin että jos yrittää tuota loppu pätkää joskus irroitella niin lähteekö pakosarjoineen irti kun repimään alkaa..
-
Mulla on vuoden ollu seiska farkussa ennen akselinylitystä tota pakoputkitahnaa ja aika hyvin ne on rapisseet pois hiljalleen, et ei sen pitäs hirveen tiukkaan juntata.
-
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Yleiskayttoinen-pakoputkisto/PORRASMUHVI-6356056-MM-2000029778/
-
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Pakoputkisto/Yleiskayttoinen-pakoputkisto/PORRASMUHVI-6356056-MM-2000029778/
Tuota noin.. ei mielestäni poista ongelmaa.. Taka-akselin ylityksen jälkeen putki päältä mitattuna 57mm tuossa sisähalkaisija 63.5mm eli taitaa hölskyä ja pahasti... seuraava "porras" 60mm eli sama halkaisija mikä mulla nyt paikallaan ja sekin on 3mm liian iso.. mutta oliko ajatus sitten niin että kääntäis tuon muhvin toistepäin eli tuo 56:nen taka-akselin yli tulevan putken sisään? (vai onko nyt jotakin mitä en ymmärrä..?)
-
No nyt joka tapauksessa loppupätkä vaihdettu.. nyt mikä jurppii niin että ei saa liitosta pitäväksi.. tuhisee ja pihisee niin vietävästi.. takasillan ylitys 57mm.. ulkoa ja uusi putki 60mm sisältä (eipä löytynyt lähemmäs) niin tuntuu olevan mahdottomuus saada tiiviiksi liitosta. Kävin jo ostamassa varalle pakoputken "tiivistysmassaa" mutta ei ole kokemusta että tekeekö noilla eväillä mitään.. ja muurautuuko vielä sitten niin naakeliin että jos yrittää tuota loppu pätkää joskus irroitella niin lähteekö pakosarjoineen irti kun repimään alkaa..
1,5 millisestä pellistä mankeloit sovitteen sinne väliin...
-
1,5 millisestä pellistä mankeloit sovitteen sinne väliin...
Tuossa olis varmaan toimiva idea.. MUTTA, nythän tuota 60mm:stä on puristeltu putkiklemmarin kans enemmän ja vähemmän niin eihän se tuohon rööriin onnistu., (välttämättä) pitäis hakea uus putki ja siihen mankeloida se sovite.. Katsotaan nyt että käykö ajan mittaan ns.luontainen tiivistyminen eli karsta ja muu lika tukkisi nuo vuodot... tai sitten käy niin että se originel pönttö ilmaantuu takasi pappa-mutkineen.. ;D :2funny:
-
Tuota noin.. ei mielestäni poista ongelmaa.. Taka-akselin ylityksen jälkeen putki päältä mitattuna 57mm tuossa sisähalkaisija 63.5mm eli taitaa hölskyä ja pahasti... seuraava "porras" 60mm eli sama halkaisija mikä mulla nyt paikallaan ja sekin on 3mm liian iso.. mutta oliko ajatus sitten niin että kääntäis tuon muhvin toistepäin eli tuo 56:nen taka-akselin yli tulevan putken sisään? (vai onko nyt jotakin mitä en ymmärrä..?)
Tuollainen mulla ainakin on. Ajoinkohan akselinylityksen päähän hahlot ja laitoin tuon sen sisälle, ei muista.