Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Chili - 31.01.2016, 10:23:46
-
http://www.osamies.fi/Volvo/V70_II_(SW)_2.4_D5_(2001_-_2007)/Alusta-ja-iskunvaimennus/Iskunvaim.-yl-p-n-tuki-laakeri/2/24/16082
Mitä kaikkea V70/xc70 jousien yläpäästä kannattaa vaihtaa? Ohessa on monia vaihtoehtoja joista valita. Kallein paketti lähes 100 eur.
Mitä kannattaa huomioida? Onko ostettava Biliasta vai kestääkö nuo tarvikeosat?
-
Kysyy biliasta mitä yleensä niihin vaihdettu .laakeri nyt ainakin missä kunnossa tuen holkki on .kysyy myös tarvike liikkeestä menekin ja takuu tapauksia .luulis tarvikkeiden toimivan ok .
-
Tämä osa on se mikä yleensä hajoaa ja aiheuttaa kolinaa. http://www.osamies.fi/Volvo/V70_II_(SW)_2.4_D5_(2001_-_2007)/tuote/Iskunvaimentimen-yl-p-n-tuki/85908-49/16082
Loppu onkin sitten oman maun mukaan, mutta ite en vaihtanut kun noi ylätuet kun iskarirempan tein.
-
Pelkästään kumit vaihdoin minäkin. Laakerit ei ihan pakasta vedetyt olleet, mutta menkööt vielä. Mä hakisin Volvolta noi yläpäät, tarvikkeiden korkkaamisesta on paljon juttua foorumilla. Se ero on kumminkin vaan 40e/pari, konepellin silottelu vähän enempi...
-
Tuntuu pöhlöltä ettei iskarin kierteen loppuun ole laitettu isoa prikkaa joka kantaisi leveämmältä alalta sieltä altapäin. Ei tulisi konepeltiin iskarinyläpää.
-
Tuntuu pöhlöltä ettei iskarin kierteen loppuun ole laitettu isoa prikkaa joka kantaisi leveämmältä alalta sieltä altapäin. Ei tulisi konepeltiin iskarinyläpää.
Indeed so. Eikö tuo konepelti ole itseasiassa konemuovi. Ainakin faceliftissä. Rutsista vain ;D
-
No periaatteessa siellä on sellainen "prikka" pohjaanlyöntikumin yhteydessä, mutta se on melko usein jo senverran mätä, että ei tuo paljon pitele. Se on sit tietysti makuasia, että kannattaako sinne konehuoneeseen joskus itsekin kurkata ja samalla silmäillä noita yläpäitä. Melkein on kyllä ne patit siinä konepellissä ihan itse ansaittu jos laskee ne siihen kuntoon että tulee peltitöitä :2funny:
-
Mä oon ihmetellyt kanssa kun kattelee kuvia missä iskarin pää on lyönyt konepeltiin et onko ihmiset kuuroja? Mulla ainakin kolina alko vaikkei ne kumit ollu ees kovin pahassa kunnossa.
Jos tosiaan tiskiltä saa yläpäät 40€/kpl niin sieltä varmaan kannattaa hakea.
-
Ps. Muistakaa kiriä ne ristimutterit(kin) momenttiin. Aika tiukkaan kuuluu vetää. Oliko 70Nm. Miksu jossain kirjoitti että tutinaa saatu hieman kuriin kirimällä niitä ristimuttereita.
-
Ja joku vähän aikaa sitten kirjoitteli että älkää kiristelkö niitä liikaa. ;D Ite vedin pihdeillä kiinni saakka, muistaakseni kierre päättyi? Mutta ei varmasti ole 70 newtonissa, joku alkuperäiseen korjausoppaaseen pääsyn omaava vois tarkistaa momentin?
Ne yläpäät maksaa tiskillä viitisenkymppiä kappale, eli parissa hintaeroa tarvikkeeseen tulee 40e.
-
Ja joku vähän aikaa sitten kirjoitteli että älkää kiristelkö niitä liikaa. ;D Ite vedin pihdeillä kiinni saakka, muistaakseni kierre päättyi? Mutta ei varmasti ole 70 newtonissa, joku alkuperäiseen korjausoppaaseen pääsyn omaava vois tarkistaa momentin?
Ne yläpäät maksaa tiskillä viitisenkymppiä kappale, eli parissa hintaeroa tarvikkeeseen tulee 40e.
Kuuluuko tuohon hintaan laakerikin?
ja missä kilometrimäärässä noita pitää alkaa korjailla? Mulla olis nyt 250.000 km mittarissa. Ei kolise, mutta joteakin outoa on etupäässä kaarrettaessa - nykii tai ikäänkuin sortaa.
-
Kuuluuko tuohon hintaan laakerikin?
ja missä kilometrimäärässä noita pitää alkaa korjailla? Mulla olis nyt 250.000 km mittarissa. Ei kolise, mutta joteakin outoa on etupäässä kaarrettaessa - nykii tai ikäänkuin sortaa.
Ei, kun se pelkkä kumilätty. Pahottelut, mun on tänään ulosanti selkeesti epäselvää. Tässä (http://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectID=11386&ViewAction=FacetedSearchProducts&SearchString=30683637) linkkiä bilian sivulle.
Omassa autossa oli 365tkm mittarissa ja kummassakin paistovuosi 99. Ei olleet rikki, mutta oikea oli vähän väsynyt.
-
joku alkuperäiseen korjausoppaaseen pääsyn omaava vois tarkistaa momentin?
Tarkistin Alfamerin oppaasta: 70Nm se ristimutteri ja sen päälle tuleva mutteri
-
Sen kumin alle tulevan tukiprikan kyllä ite laittaisin rosterisen version. Tudkin on mitään erikoisempaa ohjausta tai olakkeita.
-
Meinaatteko että tuo Lemförder on paska merkki ja sinisen tiskiltä saa paremmat?
-
Meinaatteko että tuo Lemförder on paska merkki ja sinisen tiskiltä saa paremmat?
Kyllä mä tohon lemförderiin luottaisin, on ollu ihan hyviä alustan osia mitä olen niitä ostellut. Siitä en sitten tiedä miten käy vertailussa alkuperäiseen.
-
Meinaatteko että tuo Lemförder on paska merkki ja sinisen tiskiltä saa paremmat?
Lemförder tekee paljon alustanosia volvolle. Valitettavasti eivät tee kaikkia omalla nimellään myytäviä osia itse. Mun meni maku kun tilasin lemförderin takapuslat alatukivarteen (kun volvolta hakemissani etupuslissakin oli ko. firman logo ja teksti made in germany). Postissa tuli nätit siniset lemförder-laatikot joissa luki pienellä made in taiwan ja puslat ovat täysin vailla merkkejä tai leimoja. Saman osan ois saanut puolta halvemmalla PPS:n paketissa.
Just my 2 cents, toivottavasti muilla käy parempi tuuri.:)